کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع سی‌سختی‌ها؛

فیلم و تصاویر| منتظریان در سی‌سخت: سلام بر دنای داناپرور / اگر می‌خواهید که کهگیلویه و بویراحمد پسرفت نداشته باشد، باید مدیران کارآمد حاکم شوند / رحیم نیک‌اقبال: شهرستان دنا از رادیولوژی ساده که جزء امکانات اولیه است، برخوردار نیست / اصولگرا و اصلاح‌طلب حول منتظریان جمع شدند / خوشحالی نادر منتظریان از برگشت 13 نفر به عرصه رقابت / هدیه سی‌سختی‌ها به منتظریان چه بود؟

2 بهمن 1402 ساعت 18:42

نادر منتظریان، فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سی‌سخت گفت: سلام بر دنای داناپرور، اگر می‌خواهید که استان‌مان پسرفت نداشته باشد، باید مدیران کارآمد را حاکم کنیم.


نادر منتظریان، فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سی‌سخت گفت: سلام بر دنای داناپرور، اگر می‌خواهید که استان‌مان پسرفت نداشته باشد، باید مدیران کارآمد را حاکم کنیم.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 2 بهمن‌ماه 1402) نشست هم‌اندیشی جمعی از اهالی مردم سی‌سخت با نادر منتظریان، فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در ابتدای نشست ذبیح‌الله سیرتی، معلم بازنشسته اهل سی‌سخت و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم به یک منظور اینجا جمع شده‌اند، آنهم تغییر و تغییر و تغییر است، اظهار کرد: شهر سی‌سخت را به عنوان شهر فضیلت‌های انسانی می‌شناسیم. دانش یکی از فضیلت‌های انسانی است و در دین مبین اسلام دانش را توصیه و ترغیب کرده است. شهر سی‌سخت به لحاظ دانش سرآمد بوده است. در شهر سی‌سخت اولین مکتب‌خانه‌ها شکل گرفت و چهره‌های بزرگی را به سراسر کشور و جهان سوق داد. کی ملاقباد تربیت شده همین مکتب‌خانه‌ها است.
وی افزود: دومین مولفه که باید از آن یاد کرد و جزء فضیلت‌های انسانی برشمرده می‌شود، کار و دانش است.
وی در ادامه گفت: سومین مولفه که لازم است برای انسان‌ها و جزء فضیلت‌ها می‌باشد، امنیت است. ماهی را تا وقتی ازذ آب نگیری، متوجه نمی‌شود که امنیت یعنی چه، آب یعنی چه؟ امنیت برای ما مثل آب حیات است.
سیرتی بیان کرد: آدمی که انصاف و صداقت نداشته باشد، نمی‌تواند تغییر ایجاد کند.
وی به هجمه‌های علیه مردم شهر سی‌سخت در روزهای اخیر گریزی زد و گفت: کلیپی بیرون آمد و خیلی‌ها توقع داشتند که پاسخ بدهیم، اما ما گفتیم؛ لازم نیست و دانش و فرهنگ ما پاسخ می‌دهد.
او ادامه داد: این جواب ما است؛ از دور به آنها سلام می‌کنیم. امیدواریم که هر جا هستند، به سلامت باشند و به دنبال دانش و فرهنگ باشند.
فرود نیک‌اقبال، فرهنگی بازنشسته در ادامه این جلسه با بیان اینکه این مردم از بدحادثه این‌جا پناه آورده‌اند، اظهار کرد: این مردم به دلیل تبعیض‌ها، بی‌مهری‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که دیده‌اند، به سمت شما آمده‌اند. ما ملتی هستیم که تابع قانون و جمهوری اسلامی هستیم. اما سربلندی و پیشرفت و آسایش مردم را در تمام امور طلب می‌کنیم. 
وی افزود: ما ظفرمندی می‌خواهیم که سرود فتح برای ما بخواند، آنهم مردی نیست جزء آقای منتظریان.
رحیم نیک‌اقبال، فرهنگی بازنشسته نیز گفت: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سطح شهرستان دنا داریم و امید می‌رویم که این پروژه‌ها رونق بگیرد.
وی در ادامه به مظلومیت مردم شهر سی‌سخت گریزی زد و گفت: در باب مظلومیت همین مردم این بس است که مردم سی‌سخت در 30 کیلومتری از شهر یاسوج توفیق دیدار رئیس جمهور را نداشتند. حداقل باید دو وزیر کاردان در حوزه راه و بهداشت به شهرستان دنا سفر می‌کردند. باید وزیر بهداشت می‌آمد و شرایط بهداشتی ما را می‌دیدند. ما منکر خدمات دولت و انقلاب اسلامی نیستیم، اما خواست و توقع مردم بیشتر از این است. شهرستان دنا از رادیولوژی ساده که جزء امکانات اولیه است، برخوردار نیست.
 وی افزود: شهر سی‌سخت، شهری گردشگرپذیر است، اما از نبود زیرساخت‌های اولیه محروم است و ما شرمنده گردشگران هستیم.
نیک‌اقبال تاکید کرد: شهرستان دنا دو رکن توسعه دارد؛ حوزه گردشگری و کشاورزی. لازم است که در حوزه گردشگری جوانان دیده شوند و تسهیلات ارزان قیمت در اختیارشان قرار بگیرد.
وی گفت: در حوزه کشاورزی، مردم در خصوص نهادهای کشاورزی دغدغه دارند و گرفتاراند، مردم گاهی باید دَر به‌در به دنبال نهاده‌های کشاورزی باشند.
وی در ادامه بیان کرد: جوانان نیروهای پُرتوان هر جامعه‌ای برای آینده آن جامعه تلقی می‌شوند. اما جوانان رها شده شده‌اند، جوانان در بحث اشتغال و درآمدشان مانده‌اند.
این فعال فرهنگی در ادامه گفت: طلاق در بین جوانان رواج پیدا کرده و آنها در کوران مشکلات اقتصادی در معضلات اجتماعی دست و پا می‌زنند.
نیک‌‌اقبال اضافه کرد: حق این مردم نیست که از جاده‌ای که 50 سال پیش احداث شده، هنوز استفاده کنند. پول به پروژه‌ها تزریق می‌شود، اما به اتمام نمی‌رسید.
وی با بیان اینکه سی‌سخت در بن‌بست قرار دارد، گفت: ما خواستار این هستیم که سی‌سخت به آزاد راه اصفهان - فارس متصل شود.
نیک‌اقبال بیان کرد: پروژه بیمارستان ناتمام سی‌سخت هنوز اندرخم یک کوچه است. سایر بیمارستان‌هایی که همزمان با این بیمارستان آغاز شد، به اتمام رسیده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه در وصف آقای منتظریان همین بس که ما اصلاح‌طلبان و اصولگرایان که در انتخابات گذشته بر سر و کله هم می‌زدیم، الان حول محور او قرار گرفته‌ایم، خطاب به منتظریان گفت: اتاق فکری داشته باشید از حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون تا پل ارتباطی باشند بین شما و مردم، نه دنبال مطالبات شخصی خودشان.
این فعال فرهنگی گفت: هنوز بعضی قرآن به‌دست دارند و خانه به خانه به دنبال آراء مردم هستند، اما باید بدانند که عمر مسئولیت آنها به پایان رسیده است.
نادر منتظریان فعال شاخص سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه اظهار کرد: سلام بر دنای داناپرور، سی‌سخت شهر سخن، فرهنگ، زرخیز و فرزانه‌پرور است. سی‌سخت شهر علم و فرهنگ است. سی‌سخت کلید ورود به فرهنگ و تمدن استان کهگیلویه و بویراحمد است. نام سی‌سخت شناخته‌ترین نام استان کهگیلویه و بویراحمد در نزد مردم ایران است.
   
وی در ادامه گفت: جای تأسف است که استانی با این همه ظرفیت و پتانسیل هنوز پسوند محرومیت را یدک می‌کشد. چرا ما نتوانیم این همه ظرفیت را از قوه به فعل تبدیل کنیم. 
منتظریان گفت: ننگ است برای کسانی که امانت مردم را می‌پذیرند، اما صدای مردم نیستند. وقتی آدم برخی حرف‌ها را از درد مردم می‌شنود، اگر زمین باز شود و در آن فرو رویم بازهم کم است.
وی افزود: افتخار این را دارم که در طوایف مختلف از تنگ تامرادی تا تنگ سرخ از زیلایی تا دشتروم استقبال مردم و محبت مردم را دیدیم.  اما در مقابل عده‌ای با تهدید و فشار سعی می‌کنند که مردم در فلان جلسه حضور پیدا نکنند. ای کسانی که در این صحنه رقابت حضور دارید، آیا این رفتارهای ما اهانت به شعور، آگاهی و بصیرت مردم نیست. تا کی می‌خواهیم با مردم اینطور رفتار کنیم.
منتظریان از مردم خواست که پاسخی به اینگونه رفتارها بدهند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.
این فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به تاییدصلاحیت 13 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس گریزی زد و گفت: خوشحال هستیم که این عزیزان به عرصه رقابت برگشتند، تبریک می‌گوئیم. حضور آنها سبب شده که سلایق مختلف مردم را در میدان انتخابات ببینیم و سبب مشارکت حداکثری می‌شود و مردم پرشورتر در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.
منتظریان با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارت و قانونگذاری برعهده دارد، بیان کرد: آنهایی که مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند، امروز باید پاسخگوی مردم باشند.
وی افزود: گردشگری سی‌سخت در کشور بی‌نظیر است، اما از کمبودها رنج می‌برد. مدیران متعهد، متخصص و کاردان باید بر کرسی‌های ریاست بنشیند تا رونق اقتصادی را رقم بزنند. باید صنعت گردشگری و تولید را در این استان رونق بدهیم. رونق تولید نداریم تا سرمایه‌گذار نیاید. سرمایه‌گذار نمی‌آید تا مدیران کاردان بر صندلی‌ها ننشیند. ما برای همین کار آمده‌ایم که کار را به کاردان و شایستگان واگذار کنیم.
منتظریان تاکید کرد: اگر می‌خواهید که استان‌مان پسرفت نداشته باشد، باید مدیران کارآمد را حاکم کنیم.
به گزارش کبنا، مردم شهر سی‌سخت به منتظریان یک عدد قلم هدیه کردند.


کد مطلب: 471673

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/471673/2/فیلم-تصاویر-منتظریان-سی-سخت-سلام-دنای-داناپرور-اگر-می-خواهید-کهگیلویه-بویراحمد-پسرفت-نداشته-باشد-باید-مدیران-کارآمد-حاکم-شوند-رحیم-نیک-اقبال-شهرستان-دنا-رادیولوژی-ساده-جزء-امکانات-اولیه-برخوردار-نیست-اصولگرا-اصلاح-طلب-حول-جمع-شدند-خوشحالی-نادر-برگشت-13-نفر-عرصه-رقابت-هدیه-سی-سختی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1