کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستار هدایتخواه در گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد:

طایفه گرایی که مبنای آن پایمال کردن حقوق دیگران باشد کاملا مردود است

4 آذر 1402 ساعت 19:19

گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد با هدف هم افزایی و تعامل بیش از پیش در موضوعات مختلف، در یاسوج برگزار شد.


گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد با هدف هم افزایی و تعامل بیش از پیش در موضوعات مختلف، در یاسوج برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز، مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه، تحقق یکی از مهمترین و ضرورترین نیاز‌های استان، شامل همدلی و انس اجتماعی است.
ستار هدایت خواه با بیان اینکه قبل از انقلاب در استان شاهد کینه توزی‌های بسیار زیادی بودیم، افزود: بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از این کینه توزی‌ها تبدیل به وحدت و آشتی شد.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین اقوام است ادامه داد: ما در اینجا جمع شدیم که شکر‌گذار این نعمت وحدت باشیم.
هدایتخواه اظهار کرد: در کنار عذاب‌های آسمانی، یکی از عذاب‌هایی که خداوند از آن یاد می‌کند عذاب تفرقه و تشتت است، لذا وحدت و انسجام و همدلی نعمت است و تفرقه عذاب است.
وی بیان کرد: یکی از عذاب‌های نافرمانی کردن جوامع، این است که آنان را به عذاب تفرقه مبتلا می‌شوند، لذا باید خیلی مراقبت کنیم.
هدایتخواه اظهار کرد: قرآن به عنوان اصل کلی یاد می‌کند که یکی از شیوه‌هایی که طاغوت در طول تاریخ داشته، همین موضوع دسته دسته کردن و گروه گروه کردن مردم است، قبیله و طایفه کردن مردم بوده است. در حالی که در قرآن گفته شده جدا کردن مردم از طریق طایفه و قبیله، برای این است که یکدیگر را بشناسید، نه برای تفرقه افکنی. بنابراین باید مراقبت کنیم.
وی گفت: طایفه گرایی که مبنای ان پایمال کردن حقوق دیگران باشد کاملاً مردود است، ولی ما یک نوع نگاه به طایفه داریم که مهم است، پیوند و صله رحم، رفع مشکل یکدیگر، قوم گرایی به این معنا درست است. تا قوم و خویش فقیر دارید جایز نیست که به فرد دیگری از طایفه دیگر کمک کند، اگر کسی واقعاً طایفه دوست است، سعی کند مشکل ازدواج جوانان طایفه‌اش را درست کند، اگر جوان بیکار دارند، معضل بیکاری را درست کنند، اگر کسی بیمار است، کمک کنند که درمان شود. این حرکت طایفه گرایی مثبت است، نه اتفاقاتی که در زمان انتخابات می‌افتد و اسم طایفه گرایی روی آن گذاشته می‌شود.

 


کد مطلب: 469692

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/469692/2/طایفه-گرایی-مبنای-پایمال-کردن-حقوق-دیگران-باشد-کاملا-مردود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1