تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۶۲۷۲۴
در همایش بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر مطرح شد

فرماندار شهرستان بویراحمد: مادامی که اراده‌ها و‌ ایمان‌ها محکم و مقاوم باشد در خرمشهر‌های پیش‌رو پیروز خواهیم بود / اندیشه‌ای لیبرالیستی و مادی محور باعث سقوط مظلومانه خرمشهر شد

۱
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه اراده‌ها و‌ ایمان بچه‌های مؤمن به امام و انقلاب در سقوط خرمشهر، سقوط نکرد و شهر را باز پس گرفتیم، گفت: مادامی که اراده‌ها و‌ ایمان‌ها محکم و مقاوم باشد و متوکل به خداوند و در تبعیت محض از ولی امر باشد، در خرمشهر‌های پیش رو نیز پیروز خواهیم بود؛ زیرا همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، هست.
به گزارش کبنا، همایش بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_، بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_  جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی، کارکنان، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ که سخنران این همایش بود با اشاره به سوابق فعالیت خودش در دانشگاه، اظهار داشت: حضور در محیط مقدس دانشگاه برای خودم توفیق هست و خداوند را بابت توفیق امروز شاکریم و دلمان برای حضور در دانشگاه تنگ شده است.
مهدوی‌مطلق_ در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: سوم خرداد برش مهمی از هشت سال دفاع مقدس هست و اگر قرار هست آزادسازی خرمشهر در بامداد سوم خرداد 61 را تبیین کنیم باید، قبل از آن، سقوط مظلومانه این شهر مقاوم را در غروب چهارم آبان ۵۹ را تبیین کنیم، چرا که در فاصله آبان ماه ۵۹ که سقوط خرمشهر را شاهدیم تا خرداد 61 که آزادسازی خونین شهر را داریم، عملاً امکاناتی یا افرادی به ما اضافه نشد، بلکه تهدیدات و تحریم‌های علنی علیه ما هم بیشتر شد. بنابراین قبل از اینکه بخواهیم خرمشهر‌ها را روی کالک عملیاتی تشریح کنیم، باید ریل‌ اندیشه‌ها را تبیین کنیم؛ چرا که آنجا که خرمشهر سقوط می‌کند، یک‌اندیشه هست و این جا که خرمشهر آزاد می‌شود، یک‌اندیشه‌ی دیگری است.
وی افزود: در سقوط مظلومانه خرمشهر، در رأس جنگ،‌ اندیشه‌ای لیبرالیستی و مادی محور و خودرأی و مغرور و وابسته بود که شعارش این بود؛ «زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم» و می‌گفت فعلاً درگیر نشویم، زمین می‌دهیم و بعداً یا امکانات جمع می‌کنیم و می‌جنگیم و یا مذاکره می‌کنیم و حل می‌کنیم در واقع همان تفکر نمی‌توانیم یا فعلا نمی‌توانیم بود. در این تفکر کلی مناطق و شهر‌های مرزی را از دست دادیم و خرمشهر تقریباً جزء آخرین شهر‌های آشغال شده بود.
فرماندار بویراحمد در ادامه بیان کرد: اما در آزادسازی خرمشهر؛ نوع تفکر و رویکرد مدیریتی و فرماندهی میدانی جنگ تغییر کرد و فرماندهی جنگ را حضرت امام(ره) مستقیماً به عهده گرفت، ریل‌ اندیشه تصمیم‌سازی جنگ عوض شد، روح خودباوری و توانستن با امکانات موجود و اعتماد به نفس در جبهه‌ها حاکم شد و از خرداد 60 با عملیات فرمانده کل قوا، خمینی، روح خدا، عملیات‌های موفقیت و پیش روی شروع شد تا اینکه رسیدیم به طراحی و اجرای عملیات الی بیت المقدس در ۱۰ اردبیهشت 61.
مهدوی‌مطلق گفت: در این عملیات قرارگاه مرکزی کربلا به صورت مشترک بین سپاه و ارتش تشکیل و سه قرارگاه عملیاتی در کنترل قرارگاه کربلا عمل کردند.
شهرام مهدوی مطلق در ادامه توضیح داد که کتاب «دا» روضه کربلای خرمشهر و کتاب خاطرات شهید صیاد شیرازی بخشی از واقعیت‌های جنگ هست، در خاطرات شهید صیاد شیرازی و اسناد قرارگاه کربلا، آمده است که ۲۳ شبانه روز اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر، طول کشید که ۲۲ شبانه روز این عملیات یک طرف و شب و روز آخر تا بامداد سوم خرداد نیز یک طرف.
وی اضافه کرد: فشار و استرس و اضطراب به دوش رزمندگان و فرماندهان بود. به گواه اسناد و تحقیقات جنگ و خاطرات و روایت فرماندهان شهید و حاضر، آنچه در بامداد سوم خرداد 61 در آزاد‌سازی خرمشهر با ۱۹ هزار اسیر اتفاق افتاد، در باور هیچکدام از فرماندهان جنگ و دانش‌های نظامی نمی‌گنجید و مصداقی از «كَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ» و ارث رسیدن زمین به مستضعفان بود که به عینه اتفاق افتاد و این همان ترجمان این هست که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
این مدرس دانشگاه، در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: آنجا که بنا به وصیت شهید محمد جهان آرا، اراده‌ها و‌ ایمان بچه‌های مؤمن به امام و انقلاب در سقوط خرمشهر، سقوط نکرد، شهر را باز پس گرفتیم و مادامی که اراده‌ها و‌ایمان‌ها محکم و مقاوم باشد و متوکل به خداوند و در تبعیت محض از ولی امر باشد، در خرمشهر‌های پیش رو نیز پیروز خواهیم بود، زیرا همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، هست.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مهدوی جان و خیلی از این جمع کجای کار ید
چند تا ترکش خوردی
چند بار جمع خانواده شبانه روز منتظر پیکر سوخته شما بودن
نبودن
می دونید چیه
حرف تا عمل خیلی فرق داره
در هر صورت باید نشست و تاریخ را دید
خواهیم دید
ما که جز باخته های زمانیم فقط جان باختیم و جان و از هکه چی ماندیم
کافی بود برای این روزها کت و شلوار می دوختیم
بله جانم
لیبرال و این حرفا دیگه جایگاهی نداره عمل جانم عمل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوب نگاه کنید گذشته حال و آینده
آقای کرمی خودت از ریاست دانشگاه یاسوج استعفا بده وبرو‌ .
شما اینکاره نیستی برو .
21345
Iran, Islamic Republic of
حرف فایده ندارد ناتوان هستید .برنامه ای برای زندگی مردم ندارید .خرمشهرها مسکن .اشتغال .معیشت مردم هستند که شما نتوانستین کاری کنید مرغ مثل دلار کم و زیاد میشه .گرانی و تورم کمر مردم بیچاره را شکست . مردم بیچاره چه به لیبرالیسم ؟با حرف و سخنرانی دردی درمان نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
سلام‌کبنا نیوز
دنبال حقیقت باشید
لطفاً بررسیی بفرما تا سازمان بازرسی استان بررسی نماید که :
م. ح چطوری در دانشگاه یاسوج جذب شده است؟؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای بهادر کرمی روزهای آخر ریاستت است این دوران ریاست تو‌ هم تمام شد چون خدا بالاتر از همه انسانها وقدرتها است
سید
Iran, Islamic Republic of
به خدا این مهدوی به درد ریس یک مدرسه
Iran, Islamic Republic of
زرنگار کجا ارشد کرفتی؟!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که زرنگار وعلیزاده شده همه‌کاردانشگاه یاسوج
کرمی هیچ کاره است
ع ش
Iran, Islamic Republic of
از عملکرد نمایندت و خودت بگو برای عمران و آبادی و مشکلات این مردم ......
پیمان
Iran, Islamic Republic of
اونموقعی که این حرفا بود شهدا بودن و بس
شما کجایید؟؟؟
زمان شنیده شدن شیپور جنگ مرد و نامرد از هم شناخته میشه
لفت
Iran, Islamic Republic of
... یک از مسئولین از صد کیلومتریشون هم تیری رد نشده....
Iran, Islamic Republic of
جناب مهدوی این صحبتها برای مردم اب و نان نمیشود
اصلا متوجه هستید که عصر سخن و سخنرانی خیلی وقته تمام شده
سرگیجه نمی گیرید از این سخنان مکرر ملال آور
برادر من تا کی میخواهید مشکلات مردم را پاس کاری کنید
شما پست فرمانداری را با کلاس سخنرانی اشتباه گرفتید
برادر من کار اجرایی انجام بده مردم که با منبر رفتن امثال من و شما روزشون نمی گذره
Iran, Islamic Republic of
وش ساخته نی...حیف حیف
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1