کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور وارد استان شد؛

در رویدادی بی‌سابقه کهگیلویه و بویراحمد میزبان مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور خواهد بود / کرمی: ورود دو هزار و 500 دانش‌آموز به استان علاوه بر تقویت زیرساخت‌های ورزشی، پیامدهای اقتصادی و فرهنگی مطلوبی دارد / عزت‌خواه: نمی‌دانم با چه زبانی از معاون تربیت بدنی تشکر کنم

3 خرداد 1402 ساعت 17:19

امروز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد میزبان رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور بود.


امروز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد میزبان رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور بود.
به گزارش کبنا، امروز (سوم خردادماه 1402) حسین بابویی رئیس فدراسیون دانش‌آموزش کشور برای بررسی زیرساخت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شد.
فرشید کرمی _معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: در طول یک سال گذشته زیرساخت‌های ورزشیِ آموزش و پرورش استان، همگی آماده و فراهم شده‌اند و با پیگیری‌های انجام شده، قرار شد میزبانی مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس دانش‌آموزی سراسر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شود.
وی افزود: به همین خاطر حسین بابویی _رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور_ برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی وارد استان شده است تا با بررسی آن‌ها تأییدیه نهایی را به ما بدهد.
کرمی ادامه داد: میزبانی این مسابقات در تاریخ استان بی‌سابقه است و این اولین بار است که کهگیلویه و بویراحمد میزبانی این مسابقات را بر عهده می‌گیرد.
وی گفت: دو هزار و 500 دانش‌آموز از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز در تیر ماه سال جاری میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.
کرمی با بیان این‌که به امید خدا میزبانی را به‌خوبی می‌توانیم برگزار کنیم، گفت: افراد حاضر در معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش، دانشگاه‌های استان و اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد همگی پای کار بوده‌اند تا بتوانیم این میزبانی را بر عهده بگیریم.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به پیامدهای مطلوب اقتصادی و فرهنگی این میزبانی گفت: وقتی دو هزار و 500 دانش‌‌آموز از سراسر کشور وارد استان می‌شوند، علاوه بر افزایش گردش مالی به ویژه در شهرستان بویراحمد، فرهنگ و هنر این استان نیز به سراسر کشور معرفی می‌شود.
به گزارش کبنا، پس از استقبال از حسین بابویی در فرودگاه یاسوج، وی و هیئت همراه به اداره‌کل آموزش و پرورش استان آمدند تا ضمن گفت‌وگو درباره وضعیت زیرساخت‌های ورزشی، از سه قهرمان دانش‌آموزی استان تجلیل کنند.

در سالن جلسات ریاست اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، نشستی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های ورزشی برگزار شد.
در این نشست، فرشید کرمی اظهار داشت: 90 درصد کارها برای میزبانی مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز انجام شده است.
وی گفت: اگر زیرساخت‌های ورزشی تأیید شوند، ما در تیر ماه میزبان مسابقات دانش‌آموزی دختران و پسران خواهیم بود.
وی ضمن تشکر از عزت‌خواه گفت: آقای عزت‌خواه تنها مدیرکلی بودند که در تمامی مسابقات حاضر بودند و حتی دانش‌آموزان را برای اعزام به مسابقات نیز بدرقه کردند.
وی با بیان این‌که تعامل خوبی با اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد داریم، گفت: با این اداره‌کل تفاهم‌نامه‌ی خوبی نوشته‌ایم تا در راستای استفاده از پتانسیل‌های ورزشی نهایت بهره را ببریم.
وی در ادامه به جمعیت کم ولی پر از استعداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: امروز از سه دانش‌آموز مدال‌آور تجلیل خواهیم کرد؛ یوسف آذریان قهرمان دو سه هزار متر کشور در بندر عباس که هفته پیش رکورد آسییا را نیز جابه‌جا کرد، مانی مختاری در دو هزار و 500 متر رتبه دوم بازی‌های کشوری و همچنین آسیایی را کسب کرده است و عباس مهرابی نیز در رشته پرتاب دیسک مقام اول دانش‌آموزان کشور و چهارم مسابقات آسیایی را کسب کرده است.
وی ادامه داد: هندبال کهگیلویه و بویراحمد در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و انشاالله در مسابقات متوسطه اول نیز با اختلاف، مقام اول را کسب خواهد کرد.

کرمی با بیان این‌که همه نیروهای اداره‌کل شبانه‌روز پای کار بوده‌اند، گفت: زیرساخت‌ها تقریبا آماده هستند؛ دو سالن تختی و پوریای ولی را داریم که همگی آماده شده‌اند.
وی افزود: سلف سرویس مجموعه را افتتاح کرده‌ایم؛ مجموعه خوابگاه نیز آماده و فراهم شده است.
کرمی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه‌های ما 360 نفر است و علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز بخشی از خوابگاه‌های خود را در اختیار ما قرار دهند.
وی گفت: سالن‌های دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل وررش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را نیز هماهنگ کرده‌ایم.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در زیرساخت‌های میزبانی مشکلی نداریم، گفت: شش سالن برای هندبال، دو سالن تنیس و چهار سالن بدمینتون را آماده کرده‌ایم.
در ادامه، حسین بابویی _رئیس فدراسیون دانش‌آموزش کشور_ گفت: اطلاعات و بررسی‌ها  نشان می‌دهد این استان شرایط مدیریتی خوبی دارد؛ کم‌کم به آرامش رسیده و اتحاد و وفاق درونی در آن به وجود آمده است.
وی با بیان این‌که یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور «پیگیری تا حصول نتیجه» است، گفت: اما فرشید کرمی نشان داده که پیگیر و پای کار است.  
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در رویدادهایی که در سطح کشور برگزار شد حضور چشمگیری داشته است.
وی با بیان این‌که آموزش و پرورش به دنبال تربیت همه‌جانبه است، گفت: وقتی دانش‌آموز 12 سال در آموزش و پرورش است باید از نظر جسمی و روحی متعادل باشد.
وی افزود: ورزش ابزاری است که می‌تواند دانش‌آموز را تبدیل به انسان کامل‌تری کند که کار گروهی را به کار انفرادی ترجیح می‌دهد و مسئولیت‌پذیرتر است.
 وی تأکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های خوبی دارد و امیدواریم در مذاکره‌ای که با مدیرکل و همکاران داریم، بتوانیم زمینه حضور چند هزار دانش‌آموز در استان را داشته باشیم.

در ادامه حسنعلی عزتخواه _مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان این‌که نمی‌دانم با چه زبانی از کرمی تشکر کنم، افزود: وی به خوبی درخشید و از روزی که آمده، روح جدیدی در کالبد ورزش استان دمیده شده است.
وی با بیان این‌که آنچه در ورزش هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: از مجوعه تربیت بدنی در سطح استان متشکرم که موجب شدند استان آمادگی میزبانی مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور را کسب کند.
عزتخواه در ادامه به درخشش تیم هوش مصنوعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جهان اشاره کرد و گفت: این افراد می‌توانند آینده این مملکت را رقم بزنند.
وی خطاب به رئیس فدراسیون دانش‌آموزی گفت: دست تربیت بدنی استان ما را به سختی و سفتی بگیرید و اگر جایی زیرساخت‌ها معیوب بود، آن را در نظر نگیرید چرا که آنها را می‌شود اصلاح کرد.
گفتنی است در پایان این نشست از سه قهرمان دانش‌آموزی تجلیل شد.
پس از پایان نشست، رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور و تیم همراه از زیرساخت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد جهت میزبانی مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور بازدید کردند. 






کد مطلب: 462716

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/462716/2/رویدادی-بی-سابقه-کهگیلویه-بویراحمد-میزبان-مسابقات-دانش-آموزی-سراسر-کشور-خواهد-کرمی-ورود-دو-هزار-500-دانش-آموز-استان-علاوه-تقویت-زیرساخت-های-ورزشی-پیامدهای-اقتصادی-فرهنگی-مطلوبی-عزت-خواه-نمی-دانم-زبانی-معاون-تربیت-بدنی-تشکر-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1