کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

سفر مدیر حوزه های علمیه کشور به دهدشت (+ تصاویر )

29 ارديبهشت 1402 ساعت 12:55

مدیر حوزه های علمیه کشور امروز صبح جهت بازدید از حوزه های علمیه کهگیلویه به این شهرستان سفر کرد.


مدیر حوزه های علمیه کشور امروز صبح جهت بازدید از حوزه های علمیه کهگیلویه به این شهرستان سفر کرد.
به گزارش کبنا، آیت الله علیرضا اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ در بازدید از پروژه حوزه علمیه در حال ساخت دهدشت اظهار داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ خادم مردم بودند و تولید کننده علوم اسلامی و ترویج گر معارف الهی برای هدایت مردم بودند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در طول تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد اهل تدین، غیرت، شجاعت و جوانمردی بودند افزود: در طول انقلاب اسلامی این استان پیشرفت‌ها و ترقیات زیادی پیدا کرده و امیدواریم که در این دور جدید همه مسئولان در توسعه و تعالی این استان تلاش کنند.
وی آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه را از ارکان اصلی ترقی در هر استانی دانست و افزود: مدیریت حوزه در سراسر کشور طرح های گوناگونی برای رشد و ارتقای حوزه های استانی و شهرستانی دارد.
 مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در این بازدیدها برای رشد و ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری حوزه‌های علمیه در این استان تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
 وی با بیان اینکه دهدشت از نقاطی است که حوزه به خوبی در آن رشد پیدا کرده شرایط خوبی دارد گفت: امیدواریم جهت تکمیل سریع‌تر حوزه علمیه جدید برادران که در حال ساخت است همانند سنوات گذشته اعتباراتی تخصیص داده شود.
آیت الله اعرافی افزود: این مدرسه ای که اکنون نیمساز است می‌تواند پایگاه مهمی در منطقه برای تربیت نوجوانان و جوانان در قلمروی علوم اسلامی شود.
 وی خواستار همت مسئولان استانی و شهرستانی در اتمام این طرح شد و با بیان اینکه این شهرستان نیازمند استاد سرایی است گفت: با همکاری مسئولان شهرستانی مکانی تامین شود که احداث این استاد سرا در دستور کار قرار بگیرد.
حجت الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این پروژه به مساحت یک هکتار و با زیر بنای چهار هزار ۴۰۰ متر و در دو طبقه در حال ساخت و تکمیل است.
حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: در حد امکانات استانی و ملی، پروژه را تا مرز ۴۰ درصد رساندیم و طبق وعده هایی که داد شد، با تزریق بودجه استانی و ملی این طرح سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی ظرفیت این حوزه علمیه را ۱۵۰ طلبه خوابگاهی عنوان کرد.
عبدالعزیز موسوی، فرماندار کهگیلویه یکی از زیرساخت‌های رشد و توسعه مخصوصاً در حوزه مسائل فرهنگی را حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه ها مرکز ترویج احکام اسلام و قرآن و دین هستند، و ما برای توسعه زیرساخت‌های حوزه های علمیه در شهرستان همه تلاش خود را بکار بردیم.
موسوی تصریح کرد: سال گذشته برای احداث این حوزه در حال ساخت اعتبارات خوبی لحاظ شد، اما اعتبارات استانی محدود هستند و این حوزه علمیه به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نقش موثر و والایی در پیشرفت و برد اهداف فرهنگی اسلام و نظام اسلامی دارند و با تمام انگیزه برای ساخت و راه اندازی این مجموعه ها تلاش شود.






























کد مطلب: 462496

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/462496/2/سفر-مدیر-حوزه-های-علمیه-کشور-دهدشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1