کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش لحظه به لحظه از حوادث چهارشنبه سوری ۱۴۰۱

17 فوتی و 1860 مصدوم در کشور / بازداشت 8 نفر در تهران

23 اسفند 1401 ساعت 23:28

براساس جدیدترین آمار اورژانس کشور از ابتدای اسفند تا امروز ۱۷ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری جان باخته‌اند؛ ۱۸۶۰ نفر مصدوم شده‌اند و ۹۱ نفر هم دچار قطع عضو شده‌اند.


براساس جدیدترین آمار اورژانس کشور از ابتدای اسفند تا امروز ۱۷ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری جان باخته‌اند؛ ۱۸۶۰ نفر مصدوم شده‌اند و ۹۱ نفر هم دچار قطع عضو شده‌اند.
به گزارش کبنانیوز به نقل از فرارو، چهارشنبه سوری در حالی آغاز شده که بر خلاف دو سه سال اخیر دیگر خبری از کرونا نیست و همین موضوع نگرانی‌ها از احتمال افزایش آسیب‌دیدگی‌ها را افزایش داده است. آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و انتظامی مانند پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و ... برای چهارشنبه‌سوری از صبح امروز آغاز شده و همه در تلاشند تا شب آخرین چهارشنبه سال با کمترین خساراتی جانی و مالی به پایان برسد.
بنابر اعلام اورژانس کشور، آمار کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفندماه تاکنون (ساعت ۲۲) هزار و ۸۶۰ نفر است که از این تعداد، ۲۸۷ نفر بستری شده‌اند و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.
همچنین تاکنون مجموعاً قطع عضو ۱۲۶ مورد، آسیب به چشم ۵۴۶ مورد و سوختگی ۴۷۹ مورد بوده است. بیشترین مصدومان مرتبط با استان‌های تهران با ۳۵۶ مورد، آذربایجان شرقی با ۲۱۱ و آذربایجان غربی با ۲۳۷ مورد بوده است.
تاکنون هزار و ۴۹۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و ۶۳ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.
بنابراین گزارش، تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در روز جاری تا ساعت ۲۲ مجموعاً هزار و ۴۶۸ نفر است که از این تعداد ۱۹۷ نفر بستری شده‌اند و پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
بر اساس اعلام اورژانس کشور در روز جاری آمار قطع عضو ۴۶ مورد، آسیب به چشم ۴۲۵ مورد و سوختگی ۳۲۹ مورد بوده است.
بیشترین مصدومان مرتبط با استان‌های تهران با ۲۱۹ مورد، آذربایجان شرقی با ۱۵۷ و آذربایجان غربی با ۲۱۹ مورد بوده است.
تاکنون هزار و ۲۱۸ نفر درمان و ترخیص شده اند و ۵۰ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.
بازداشت ۸ نفر در شب چهارشنبه سوری
سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه که مردم تهران بزرگ دیدند ناشی از حضور گسترده پلیس بود.
او ادامه داد: نیروهای انتظامی در جهت تأمین امنیت شهروندان تلاش‌هایی کردند و شب آخر سال کم حادثه را پشت سر گذاشتیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: کاهش تلفات مصدومان نشان داد مردم می‌توانند با همراهی کودکان خود و استفاده از مواد کمتر محترقه شب خوبی را داشته باشند.
محمدیان گفت: متأسفانه یکی از همکاران ما امشب آسیب دیده است و در مجموع ۸ نفر از کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند دستگیر شدند.


کد مطلب: 459800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/459800/2/17-فوتی-1860-مصدوم-کشور-بازداشت-8-نفر-تهران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1