تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۵۸۱۸۱
کبنا گزارش می‌دهد:

اولین جشنواره علمی، ترویجی و تکریم زکات استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛اولین جشنواره علمی، ترویجی و تکریم زکات استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز, پنج‌شنبه(1401/11/20) در سالن عسکریان دانشگاه دولتی یاسوج  با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.
 در این جشنواره برنامه‌های متعددی از جمله تواشیح، سرود، شعر، رونمایی از مقاله برتر، سخنرانی نماینده ولی فقیه و تجلیل از برخی شرکت‌کنندگان برگزار شد. در ادامه برخی از صحبت‌های آیت‌الله ملک‌حسینی_نماینده ولی فقیه_  آورده شده است.


نماینده ولی فقیه در این برنامه ضمن تبریک دهه فجر و خیرمقدم به میمهانان برنامه گفت: 
دهه فجر انقلاب است و خدا را شاکریم سایه حکومت طاغوت از سر مملکت برداشته و سایه ولایت فقیه بر سر مملکت گسترانیده شد و احکام اسلامی زنده شد.  در دوران پهلوی سعی بر سرکوب ارزش‌های الهی و معنوی و دستورات دین اسلام می‌شد تا باورهای دینی و اعتقادات دینی رنگ ببازد. 

نماینده ولایت فقیه با اشاره به کشف حجاب در دوران پهلوی گفت: این یک اقدام علیه دستورات خدا بود. ما معتقدیم خالق و رازق نظام آفرینش خدای یکتاست، همه ما مخلوق خداییم و هرچه هست از اوست، خدا اول و آخر و ظاهر و باطن است. اگر خدا یک لحظه فیضش را از نظام افرینش بردارد همه هیچ و نیست خواهیم شد.  
وی افزود: همه ما سر سفره رحمانیت حق هستیم.  هدایت خداپرستی ایمان به پیامبران الهی ایمان به حضرت محمد اینها رحمت رحیمیه خداوند است و هرکسی از آن بهره‌مند نیست و شما که معتقید به اسلام و دستوراتش به زکات از این رحمت رحیمیه برخوردارید. 
آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه گفت: ما هر چه داریم از خدا داریم پس او باید حاکم باشد.  وقتی خدا حاکم است فرمان خدا هم باید حاک باشد و کنارگذاشتن فرمان حق؛ یعنی جهالت. وقتی خدا مالک مطلق است باید دستورات او در جهان ساری و جاری باشد تا بشر به مسیر هدایت و بهشت برشد.  آنچه طاغوت و طاغوتیان خواستند و می‌خواهند سرپیچی از دستورات الهی است. ولنگاری، فساد، فحشا و ... .
"زن، زندگی، آزادی" این آزادی؛ یعنی اسارت و یعنی جهنم. 
نظام جمهورس اسلامی به برکت و نفس و نفس قدسی امام خامنه‌ای و در آغاز  به رهبری امام خمینی(ره) به راه دین معنویت اخلاق و اجرای احکام الهی مدیریت و سازمان‌دهی می‌کند و این یکی از پایه‌های اسلام است ولایت. همان‌طور که امام‌ باقر(ع) فرموده است: "اسلام بر پنج پایه استوار است؛ نماز، روزه، حج، زکات و ولایت."
وی با اشاره به اهمیت زکات گفت: زکات باعث فقرزدایی می‌شود وقتی مال تزکیه شد جان هم تزکیه می‌شود. 
نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به صحنه عاشورا و حدیث امام حسین(ع) گفت: امام حسین() در روز عاشورا به لشکر کفار گفت: چرا سخنان من در شما اثر نگذارد چون مال حرام خوردید و حالا گوش شنوا ندارید تا خرف حق را بشنوید. بخش عمده مشکلات ما همین مسائل است.  همین ربا، سودبانکی که باب شده است جسم و جان ما را تغییر می‌دهد تا در بزنگاه‌هایی که باید حقیقت را ببینیم نبینیم. 
وی افزود: کمیته امداد که دبیر شورای زکات است تلاش‌های خوبی کرده و باعث فرهنگ‌سازی شده ولی کافی نیست. ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید مسوولین زکات، ائمه جمعه، بخشداران، فرماندارن و همه ما باید برای اقامه واحب اسلامی و پایه اسلامی تلاش بیشتر کنیم.  وقتی خدا ببیند ما قانون را رعایت می‌کنیم برکات زمین و آسمان را بر او نازل می کنیم. 

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم رحمت بر ما بیشتر باشد زکات بپردازیم و اموالمان را با پرداخت زکات صیانت کنیم. اگر حواسمان نباشد یک کاخ ساخته‌ایم که به ناگهانی توسط یک سیاتمدار بد، بلای طبیعی مثل سیل و زلزله همه چیز از بین خواهد رفت. 
ملک‌حسینی افزود: اگر قوانین الهی رعایت شود مصونیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیدا می‌کنیم و خدا از ما دفاع می‌کند.  ۴۴سال جنگی که یک لحظه متوقف نشد جنگ نظامی، رسانه‌ای، اقتصادی، فرهنگی 
و...  اما چه چیزی این انقلاب را نگه داشت؟  ایمان مردم.
وی در پایان گفت: قدرت‌های بزرگ جهانی بیست سال پیش گفتند اگر این توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه ما بود نابود می‌شدیم. اگر یک سال قطر و بخرین را تحریم کنند همانطور که ما را تحریم کردند از بین خواهند رفت. 
۴۴سال استعمار و استکبار با تمام قدرت برای از پای‌درآمدن نظام جمهوری اسلامی تلاش کرد، اما نتوانست. 
ایران با تمام قدرت این کار را کرد و امروز نیروی دریای و ارتش ما با تمام قدرت در حال کار است و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند.  الان دشمن در حال ناامید کردن مردم است تا نشان دهد انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده است.  کشوری که در گذشته مستعمره آمریکا و انگلیس بود حالا استقلال دارد. 
حالا ان شاالله ما باید تلاش کنیم در عرصه حفظ اسلام جدی هم باشیم و خداوند متعال اگر پای اسلام بمانیم شکوه و عزتمان را چندین برابر خواهد کرد.












 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آیت الله حسینی
اشتباه نوشتین
Netherlands
خبر مهمی بود
نانا
Iran, Islamic Republic of
سلام آیت الله ملک حسینی نه
آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه اگر امکانش هست اصلاح بفرمائید
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1