کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سردخانه 6 هزار تنی شهرستان بویراحمد وارد فاز اجرایی شد؛

تذکر جدی روشنفکر به معتمدی: حواست به باغداران کاکان باشد / باغداران مجبور نباشند با اره درخت هایشان را از بین ببرند/ متعمدی: انقلابی در حوزه ظرفیت های سردخانه ای استان را شاهد خواهیم بود / مقایسه ظرفیت سردخانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان کوچک سمیرم

19 بهمن 1401 ساعت 12:18

سردخانه 6 هزار تنی شهرستان بویراحمد امید سبز انتظار در شهرک صنعتی 3 یاسوج با اعتبار 300 هزار میلیارد ریال با حضور نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا وارد فاز اجرایی شد.


سردخانه 6 هزار تنی شهرستان بویراحمد امید سبز انتظار در شهرک صنعتی 3 یاسوج با اعتبار 300 هزار میلیارد ریال با حضور نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا وارد فاز اجرایی شد.
به گزارش کبنا، امروز چهارشنبه (19 بهمن ماه 1401) در ادامه افتتاح پروژه های دهه فجر، سردخانه 6 هزار تنی شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم شهرستان بویراحمد، فرماندار بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشدار شهرستان بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و وارد فاز اجرایی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت و گو با خبرنگار کبنا اظهار کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد 900 هزار تن است، نزدیک به 300 هزار تن از این محصولات، از جمله محصولات پروتئینی و گوشتی و تخم مرغ تا تولیدات گیاهی قابلیت نگهداری و استفاده در فصل های مختلف را دارد.
سید علی معتمدی پور افزود: پیش از این به دلیل عدم توسعه زیرساخت ها، خام فروشی زیادی صورت می گرفت و ارزش افزوده کشاورزی پایینی داشتیم، همزمان با تولید و برداشت محصول، کشاورز باید این محصولات را به فروش می رساند، دلال ها با خریداری و نگهداری محصولات در سردخانه های استان های دیگر، در فصول بعد مجددا محصولات را با قیمت بالاتری به استان انتقال می دادند.
معتمدی پور مطرح کرد: به دلیل اینکه استان های دیگر ظرفیت های سردخانه ای شان تکمیل بود مجوز احداث سردخانه از سمت وزارت جهاد کشاورزی داده نمی شد، امسال با پیگیری های تیم مدیریتی جهاد کشاورزی، استاندار و معاون اقتصادی استاندار مجوز احداث 32 هزار تن سردخانه را در استان گرفتیم.
معتمدی پور گفت: ظرفیت سردخانه ای موجود استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب تا کنون 16 هزار و 800 تن است، و با بهره برداری از این 32 هزار تن سردخانه، انقلابی در حوزه ظرفیت های سردخانه ای استان شاهد خواهیم بود.
معتمدی پور افزود: 884 میلیارد تومان تسهیلات ملی شناور برای احداث این 32 هزار تن سردخانه مصوبه ملی درنظر گرفته شده است.
تذکر جدی روشنفکر به معتمدی: حواست به باغداران کاکان باشد / متعمدی: انقلابی در حوزه ظرفیت های سردخانه ای استان را شاهد خواهیم بود / مقایسه ظرفیت سردخانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان کوچک سمیرم
مهدی روشنفکر ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت جهاد کشاورزی در استان و شهرستان بویراحمد به رئیس جهاد کشاورزی استان تذکری داد و گفت که حواستان به باغداران کاکانی و محصولات سیب این باغداران باشد که هر ساله با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
روشنفکر اظهار کرد: دوست نداریم شاهد باشیم باغداران در فصل برداشت با زیان و ضرر مواجه شوند و مجبور شوند با اره درخت هایشان را از بین ببرند.
روشنفکر افزود: انتظار ما این است که بخشی از این سردخانه ها را سریعتر به بهره برداری برسانیم تا بخشی از دغدغه باغداران را بتوانیم مرتفع کنیم.
عسگری معاون اقتصادی استاندار گفت: جهش بزرگی در حوزه صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات باغی ایجاد شده است، ولی این پروژه ها طی دو یا سه سال به سرانجام می رسد، و شرایط ما بسیار بهتر خواهد شد.
عسگری با اشاره به فقر زیرساخت‌های سردخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تصور کنید که یک سردخانه در سمیرم 25 هزار تن ظرفیت دارد، در حالی که کل سردخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد 18 هزار تن است،
عسگری بیان کرد: در حال حاضر 20 هزار تن فضای سردخانه‌ای در استان در حال ساخت است که 3 هزار تن ظرفیت محصولات زیر صفر و 17 هزار تن ظرفیت بالای صفر دارد.
وی گفت: ظرفیت دولتی پشتیبانی دام ما 200 تن بوده، و سردخانه 800 تنی به این ظرفیت 200 تنی اضافه خواهد شد و محصولات ذخایر استراتژیک گوشت سفید و قرمز در اینجا دپو می‌شود.


کد مطلب: 458139

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/458139/2/تذکر-جدی-روشنفکر-معتمدی-حواست-باغداران-کاکان-باشد-مجبور-نباشند-اره-درخت-هایشان-بین-ببرند-متعمدی-انقلابی-حوزه-ظرفیت-های-سردخانه-استان-شاهد-خواهیم-مقایسه-کهگیلویه-بویراحمد-شهرستان-کوچک-سمیرم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1