تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۵۸۰۹۱
مراسم تشییع و خاکسپاری داوود جاودانیان، شهید مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

جاودانیان جاودانه شد

۰
کبنا ؛پیکر شهید جاودانیان، بر روی دستان مردم بهمئی در لیکک تشییع و سپس در زادگاهش روستای کت به خاک سپرده شد.
در این تشییع باشکوه حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و پاسداران تیپ ۴۸ فتح استان حضور داشتند.
بسیجی شهید داوود جاودانیان صبح شنبه پانزدهم بهمن حین انجام ماموریت در شمال غرب کشور به شهادت رسید.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار داشت: رسانه‌های شیطانی از شیطان و کشور‌های شیطانی دفاع می‌کنند عده‌ای هم خداوند به آن‌ها توفیق داده که به فرمان خداوند و اهل بیت و رهبر الهی ولی فقیه باشند.
امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: همه خواهیم مرد اما چه زیباست که انسان در راه و مسیر خدا و در مسیر دفاع از اسلام و امنیت عزت و شرأفت سرزمین اسلامی خصوصاً کشور ایران که مهد اسلام است و مهد اهل بیت عصمت و طهارت جان دهد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین ایام دیدیم که به فرمان دشمنان و بیگانگان آن‌هایی که مخالف عزت و شرأفت و استقلال و امنیت سرزمین‌اند به میدان آمده و امنیت کشورما را مورد هدف قرار دهند.
آیت الله حسینی گفت: برخی هم لحظه‌ای که جان می‌دهند در حال دفاع از اسلام و قرآن امنیت و ناموس هستند که خداوند به آن‌ها لطف بیکران دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز سرزمین ما سرزمین الهی است حکومت ما الهی است قانون ما قانون خداست رهبر ما رهبر الهی است به فرمان این شخصیت این رهبر الهی مجاهدت کردن و دفاع کردن اجر بسیار بالایی دارد.
او گفت: برخی‌ها تلاش دارند که ما مسیر مرگ عزتمند و راه شهادت را گم کنیم برخی آمدند اسم شهید را بر افرادی که فرمان بی‌بی سی و اینترنشنال بود گذاشتند این نام مقدسی است و بر این افراد صدق نمی‌کند لذا فریب نخورید.

آیت الله حسینی اضافه کرد: شهید تعریف دارد آن کسی که امنیت کشور را به فرمان آمریکا انگلیس و آل سعود مورد هدف قرار می‌دهد و کشته شود شهید نیست.
وی بیان داشت: آن‌ها هم باید در دنیا مجازات شوند هم در آخرت باید مجازات شوند و در آتش جهنم بسوزند آن کسی که برای رضایت دشمنان این سرزمین حرکت می‌کند خسارت سنگینی در دنیا و آخرت خواهد دید.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوش به حال شهیدان و مدافعان این سرزمین خوش به حال مجاهدان که دشمنانی مثل آمریکا اسرائیل و انگلیس دارند ایران مرکز جبهه حق است و فرمانده آن مقام معظم رهبری است.
وی عنوان کرد: یک فقیه عادل عارف عالم و سیاست مدار است و در جبهه مقابل جبهه استعمار استکبار است که فرمانده این جبهه آمریکا اسرائیل و انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: بعضی مواقع در شمال غرب تا ۵ و یا ۶ متر برف می‌بارد که این‌ها باید از آن پایگاه‌های خودشان پیاده بیایند طبیعی است که این بسیجی این پاسدار و سرباز و جانباز رفته که در شرایط سخت دفاع کند لذا شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: یادمان نرفته است یک گردان سربند یا حسین بسته بودند و همه رفتند و برنگشتند یادمان نرفته است که شهدا به ما فرمودند ما که رفتیم کاری حسینی کردیم آیا شما که ماندید کاری زینبی خواهید کرد؟ یادمان نرفته است آن‌ها با سرخی خونشان به ما یاد دادند خون میریزیم پای سیاهی چادر خواهرانمان.
سردار حسن حکمتیان ادامه داد: از خاک بریدند و به افلاک رسیدند از همه دارایی خود مال و منال زن و فرزند و دلبستگی‌های دنیایی گذاشتند و بالاترین دارایی خود یعنی جان شیرینشان را با معبود حقیقی معامله کردند.
وی خاطر نشان کرد: با ریختن خونشان درخت انقلاب و اسلام را آبیاری کردند و درس مقاومت و‌ایستادگی را به همه‌ی آزادی خواهان جهان دادند به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرُنی...؟ امام خودشان لبیک گفتند و با یزیدیان زمان جنگیدند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درود خدا بر شهید عزیزمان که هزار و پانصد کیلومتر دورتر از جغرافیای استانمان در ارتفاعات سربه فلک کشیده شمال غرب کشور در سرمای منفی ۴۰ درجه در شرایط بسیار بد آب و هوایی از کیان جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردند و بار‌ها و بار‌ها در کنار ما با گروهک‌های تروریستی اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت شبانه روزی در حال مقابله بودند.
او ادامه داد: درود خدا بر قهرمانان تیپ همیشه پیروز ۴۸ فتح استان که سال‌های سال در دوران پرأفتخار دفاع مقدس در عملیات‌های ثامن الاائمه و طریق القدس و فتح المبین. بیت المقدس کربلای ۴ و ۵ والفجر ۸ و آزادسازی مهران حماسه آفریدند و برگ زرین دیگری بر افتخاراتشان با حماسه‌ی پر افتخار پدخندق ایجاد کردند.
سردار حکمتیان بیان کرد: و درود خدا بر این قهرمانان که سال‌های سال است بر مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی در شرق کشور در جنوب غرب کشور در غرب کشور و بار‌های بار در شمال غرب کشور در گرمای بالاتر از ۵۰ درجه خوزستان و سرمای منفی ۴۰ درجه‌ی آذربایجان و کردستان و طوفان‌های شن و ماسه‌ی سیستان و بلوچستان رزمیدند.
وی گفت: ماحصل همه ایثارگری‌ها و رشادت‌ها و جوانمردی‌ها و پایمردی‌های استان کهگیلویه و بویر احمد تیپ ۴۸ فتح است اگر من بخواهم از این حادثه و اتفاقی که افتاده است با این مردم حرف بزنم باید بگویم در ارتفاعات شمال غرب کشور ۸ ماه ما با طبیعت در حال جنگیم.
خاطر نشان کرد: این فرزند از دامن شما رشد کرده و امروز مزد مجاهدت‌های خویش را دید ۱۴ ساعت بی‌امان در حال مبارزه با برف و بوران و باد شدید و سرما بودند.
سردار حکمتیان ادامه داد: هر ۱۵ نفر آن تیم که پایین آمده بودند أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ خودشان را خوانده بودند اما هیچ کدامشان بی‌وفایی نکردند که ۱۴ نفرشان نجات پیدا کرد و این عزیز امروز سند افتخار ایل بزرگ و سترگ بهمئی شد.

پیام تسلیت آیت اله ملک حسینی در پی شهادت شهید جاودانیان
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت بسیجی شهید داوود جاودانیان پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام آیت اله سید شرف الدین ملک حسینی به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
بعد الحمد الصلوات
بی شک جامعه ما و ملت قهرمان ایران قدرشناس انسان هائی خواهد بود که از جانشان برای حفظ دین، کشور و جان مردم میهن می‌گذرند و به سوی خداوند متعال پر می‌کشند. از خیل شهداء، این خطه و سامان، مردم ما بر دست‌های سرد شهید داوود جاودانیان بوسه می‌زند تا دست‌های گرم و آتشین مردم در مقابله با دشمنان دین و انقلاب همواره آماده مقاومت باشد. به مردم غیور و شهید پرور استان خصوصاً مردم عزتمند و شجاع بهمئی و خانواده این بسیجی با شرف و فداکار شهادت وی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. حشر او با
ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب پاکش باد.
سید شرف الدین ملک حسینی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶




نام شما

آدرس ايميل شما

لار
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1