کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت روز پدر؛

حضور نماینده ولی فقیه در مرکز سالمندان فردوس یاسوج + تصاویر

16 بهمن 1401 ساعت 15:10

نماینده ولی فقیه و مدیرکل بهزیستی استان در چهارمین روز از دهه مبارک فجر از مرکز سالمندان فردوس ویژه آقایان دیدن و روز پدر را به پدران مقیم مرکز تبریک گفت.


نماینده ولی فقیه و مدیرکل بهزیستی استان در چهارمین روز از دهه مبارک فجر از مرکز سالمندان فردوس ویژه آقایان دیدن و روز پدر را به پدران مقیم مرکز تبریک گفت.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیرحسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه یاسوج با همراهی مدیرکل بهزیستی استان و رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد در چهارمین روز از آغاز دهه مبارک فجر و به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر؛ با سالمندان مرکز فردوس در شهر یاسوج دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.
محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج در این مرکز اظهار داشت: فعالیت‌های این مرکز، براساس یارانه ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور تنظیم می‌شود و دارای ظرفیت 50 نفر می‌باشد که در حال حاضر 32 نفر سالمند مقیم و 12 پرسنل دارد و آمار سالمندان آن بر حسب شرایط و موقعیت‌های مختلف کم و زیاد می‌گردد.
مدیرکل بهزیستی استان خطاب به نماینده ولی فقیه گفت: بهزیستی تا جایی که بتواند به خدمت‌رسانی بهتر مراکز کمک می‌کند ولی به صراحت باید گفت این یارانه پاسخگوی نیاز‌های درمانی، بهداشتی و غذایی و حتی دستمزد پرسنل این مراکز با توجه به تورم شدید اقتصادی نمی‌باشد و هم اکنون حضور نماینده ولی فقیه را به فال نیک می‌گیریم تا از ظرفیت ایشان جهت هماهنگی سایر دستگاه‌ها و شرکای کاری به منظور حمایت مستمر از مراکز شبانه روزی بهزیستی استفاده گردد.
وی در پاسخ به سؤال نماینده ولی فقیه درباره وضعیت حمایت‌های خیرین به مراکز بهزیستی بیان کرد: متأسفانه وضعیت خوبی را از سوی خیرین استان در جهت کمک به بهزیستی استان شاهد نیستیم و امسال همان رشد 11 هزار درصدی در زمینه جلب و جذب مشارکت‌ها در بهزیستی استان تنها بواسطه مدت زمان حضور اینجانب در سازمان مرکزی و وجود تعاملاتی است که در گذشته صورت گرفته بود.
وی افزود: برای اولین بار با پیگیری‌هایی که انجام شد، در نیمه اول سال 1401 توسط بسیج سازندگی سپاه تعداد 2000 بسته معیشتی و در مرحله دوم 500 بسته کمکی دریافت و توزیع شد. ولی با توجه به شرایط موجود، بهزیستی استان، نیاز به استمرار و افزایش هرچه بیشتر این خدمات دارد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج در مرکز سالمندان گفت: امروز بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، جهت حضور یافتن و تکریم پدران بزرگواری که در مرکز سالمندان فردوس تحت مراقبت هستند حضور یافتیم و مشخص شد، تعدادی از پدران دارای معلولیت ذهنی بوده و برخی هم بواسطه پیری دچار مشکل شدند که هزینه نگهداری آن‌ها به نسبت یارانه‌ای که پرداخت می‌گردد بسیار بالاتر است و نباید بهزیستی را در این راه تنها گذاشت.
سید نصیر حسینی افزودند: با گِله‌های پدران سالخورده این مرکز متوجه شدیم بسیاری از خانواده‌ها از عزیزان خود در این مرکز توجه چندانی ندارند و بسیار مایه تأسف است که افرادی پدران خود را در این وضع و بدون سرکشی و کمک ر‌ها می‌کنند و جدا از خشم خداوند، زمانی خواهد رسید که فرزندان آنان به همین شکل با آنان برخورد خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیرحسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج ضمن دلجویی از پدران مقیم در مرکز سالمندان، کمک‌های دولت به مراکز را کافی ندانست و از مردم، خیرین و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان استان، درخواست کرد برای رسیدگی به این مراکز، که هزینه‌های درمانی و بهداشتی و معیشتی بسیار بالایی دارند، توجه و کمک بیشتری نشان دهند.
 


کد مطلب: 458028

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/458028/2/حضور-نماینده-ولی-فقیه-مرکز-سالمندان-فردوس-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1