کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد؛

ویژه برنامه «روایت مادری» در یاسوج برگزار شد / تجلیل از مادر شهید حمید برفی

2 مهر 1401 ساعت 16:32

ویژه برنامه «روایت مادری» با معرفی کتاب «شاهد عینی» نوشته فاطمه معصومی با حضور مسئولان استان و خانواده شهید حمید برفی در یاسوج برگزار شد.


ویژه برنامه «روایت مادری» با معرفی کتاب «شاهد عینی» نوشته فاطمه معصومی با حضور مسئولان استان و خانواده شهید حمید برفی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش کبنا، نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» مجموعه خاطراتی پیرامون زندگی و شهادت شهید مدافع امنیت حمید برفی، نوشته فاطمه معصومی با حضور ستار هدایتخواه، نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی؛ محسن جبار نژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ رضا پارسیان نژاد، مدیرکل بنیاد شهید استان؛ امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ شاهرخ موسویان، استاد دانشگاه؛ سرهنگ بازیان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد؛ سیاوش نریمان، شاعر و استاد دانشگاه؛ قاسم بدره، دبیر محافل ادبی استان، خانواده شهید حمید برفی، اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این برنامه گفت: روایت مادری از سلسله نشست های ملی است که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تجلیل و تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهدا در همه استان ها با محوریت معرفی کتاب برگزار می شود.
محسن جبار نژاد تصریح کرد: برگزاری محفل روایت مادری با حضور خانواده معظم شهدا و در این مکان فرهنگی، دارای معنویت خاصی است؛ احترام و تکریم خانواده شهدا به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی وظیفه ما است و ما تا ابد مدیون خون شهدا و ایثارگری و فداکاری های آن ها هستیم. امروز می‌بینیم که در همه صحنه‌ها و اتفاقاتی که در کشور می‌افتد باز هم مادران، همسران و خانواده شهدا هستند که زینب وار ایستاده اند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت گنجینه خاطرات فرزندان، مادران و همسران شهدا استفاده کنیم.
وی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این مراسم همکاری کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: انشاالله دعای خیر مادران شهدای عزیز همراه ما باشد.

ستار هدایتخواه، نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: یکی از عوامل رشد و تعالی روحی و فکری انسان کتاب است و خداوند برای هدایت بشر کتاب فرستاد. دوری از کتاب و کتابخوانی یک فاجعه است و رشد تکنولوژی و گسترش فضاهای مجازی نباید باعث غافل شدن از مطالعه و کتابخوانی شود و وظیفه همه ما ترویج کتابخوانی و مطالعه کتاب است و البته بایستی با بهره گیری درست و اصولی از همین فضاهای مجازی برای بالابردن آگاهی ها و مطالعه مفید استفاده کرد.
هدایتخواه با اشاره به برنامه روایت مادری و تجلیل از خانواده های شهید به ویژه مقام مادر شهید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بیان روایت های شهدا، شرح زندگانی و ایثار گری های شهدا و خانواده این بزرگواران و بر کتابت این روایت ها تاکید داشته اند. روایت مادری که از ابتکارات فرهنگی خوب و شایسته نهاد کتابخانه های عمومی است، شخصیت شهدا و خانواده شهدا را در قالب کتاب به جامعه معرفی می کند.
در ادامه این مراسم شاهرخ موسویان، استاد دانشگاه یاسوج گفت: خوانش کتاب «شاهد عینی» بهانه ای شد که اینجانب بیشتر به زوایای زندگانی شهید حمید برفی دقیق شوم و بیشتر به روح بزرگ این شهید در تمامی ابعاد زندگانی وی پی ببرم و اما سادگی، صداقت و سخاوت این شهید بزرگوار در برخورد با مردم و همچنین شجاعت و جسارت و وطن دوستی این شهسد والامقام بیشتر مرا تحت تاثیر قرار داد.
وی در ادامه با شمردن ویژگی های مادر شهید حمید برفی گفت: امروز توفیقی شد که از مقام مادر شهید تجلیل کنیم ولی نباید به راحتی از کنار نقش همسر و دختر این شهید بگذریم. وظیفه همه نهادهای فرهنگی است که در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت تلاش کنند؛ چراکه موفقیت ما در همه زمینه ها در گرو پرداختن به سیره راه شهدا است.
شعرخوانی سیاوش نریمان، استاد داشگاه، خوانش دلنوشته دختر شهید حمید برفی و همچنین  کلیپ های سخنان مقام معظم رهبری در وصف خانواده شهدا و مداحی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.
در پایان این مراسم از خانواده شهید، شاعران و سخنرانان حاضر در برنامه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

 


کد مطلب: 452781

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/452781/2/ویژه-برنامه-روایت-مادری-یاسوج-برگزار-تجلیل-مادر-شهید-حمید-برفی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1