کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصر امروز برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری لنده (+ تصاویر )

3 شهريور 1401 ساعت 0:02

مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان لنده عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.


طی مراسمی حجت الاسلام انصاری به عنوان رئیس دادگستری شهرستان لنده منصوب و از خدمات قاضی ایرج علیبازی  رئیس سابق دادگستری لنده قدردانی شد.
به گزارش کبنانیوز؛ در ابتدای این مراسم رئیس سابق دادگستری شهرستان لنده با گرامیداشت هفته دولت گفت: “هر آمدنی را رفتنی است و هر انتصابی را عزلی، خوشا به حال آنانکه در طاعت خالقند و در خدمت مخلوق”.
ایرج علیبازی با بیان اینکه خودم را جزء مردم شهرستان لنده می دانم  اظهار داشت:علیرغم محرومیتها و کمبود نیروی انسانی که بود تمام سعی و تلاش خودم را طی دو سال و نیم مسولیتم بعنوان رئیس دادگستری انجام دادم مصون نبوده و ممکن است قصوری داشته باشم اما خدا را شاهد می گیرم اگر سهولتی صورت گرفت عمدی نبوده و از مردم حلالیت می طلبم.
ایشان با تبریک به حجت الاسلام انصاری رئیس جدید دادگستری شهرستان لنده از وی خواست تا بحث زمین خواری و نظارت بر فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بحث فضای مجازی تاکید داشتند که فضای مجازی را به حال خود واگذار نکنید.
قاضی علیبازی در ادامه گفت:5 سال در این شهرستان خدمت نمودم و بنا به مشکلات خانوادگی درخواست انتقالی دادم و بارها از رئیس دادگستری کل درخواست نموده که موافقت نمایند.
ایشان در پایان از تلاشهای صادقانه و پدرانه رئیس کل دادگستری استان و شورای معاونین تقدیر و تشکر نمود و از مردم شهرستان لنده طلب حلالیت نمود.

امام جمعه لنده نیز در این مراسم طی سخنانی گفت:خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است؛ چنان‌که امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: «خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ؛ [8] دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نیست، عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به برادران دینی.» پس خدمت به خلق همچون ایمان به خدا باعث صعود انسان به مقامات معنوی و جلب رضایت خداوند متعال می‌شود.
حجت الاسلام محمودی اصل با بیان اینکه در دستگاه قضا الگوهای بارزی همانند شهید آی الله بهشتی وجود دارد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل بقای جامعه عدالت است و جامعه‌ای که به نام اسلام زینت یافته است، باید امر عدالت به خوبی اجرا شود.

فرماندار لنده نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت از خدمات قاضی علیبازی تقدیر و تشکر نمود و گفت در این مدت کوتا استقرار دولت سیزدهم همکاری و تعامل خوبی با نهادهای اجرایی و از جمله فرمانداری داشته است.
جلال دانش با بیان اینکه عدالت یکی از اساسی ترین و مبنایی ترین ماموریت پیامبران و ائمه بوده اظهار داشت:بهترین و عینی ترین الگوی عدالت خواهی، نگاه به سیره و روش و سفارش های سفیران خدای دادگر است.
فرماندار دانش ادامه داد: پیامبران الهی از صدر تا ذیل، از سوی خدا مبعوث به رسالت شدند تا در سایه توحید، انسانها را به عدالت و اعتدال گرایی سوق دهند و از بستر عدالت خواهی، آنان را به سوی مقصود که خدای واحد و عادل است، راهنمایی کنند.
وی افزود وظیفه همه ی دستگاههای اجرایی عدالت است و شاید مردم بیشترین نگرانیها را در همین حوزه دارند.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان هم در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شایسته ایرج علیبازی رئیس دادگستری سابق شهرستان لنده گفت:طی سالهای اخرین کمترین شکایات را علیه دادگستری شهرستان لنده را داشتیم.
فرشید روشندل اظهار داشت: رویکرد اصلی دستگاه قضا در استان ترویج صلح و سازش در پرونده‌ها و کاستن از ورودی پرونده‌های جدید به دادگستری است.
این مقام قضایی استان اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع(مردم) را از شاخص‌های مهم دوران تحول قضایی دانست که هیچ منافاتی با اجرای قانون و قاطعیت قضاوت ندارد. 
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان بیان داشت :برخورد سفت و سخت دستگاه قضایی باید با کسانی باشد که به امنیت مردم آسیب می زنند، مرتکب جرایم خشن می شوند و با سرپیچی از قانون آسایش و امنیت را از خود و مردم سلب می کنند .

حجت الاسلام انصاری در پایان این نشست با  تقدیر از فعالیتهای فرماندار لنده گفت:ایشان در روزهای ابتدایی فعالیت خود 32 خدمت را در کارنامه خود ثبت نمود.
رئیس جدید دادگستری شهرستان لنده با بیان اینکه نه چپ می شناسم و نه راست گفت:منطق ما منطق ولایت و رهبری است.
ایشان تصریح کرد متد فکری اینجانب بعنوان رئیس دادگستری شهرستان لنده موارد ذیل می باشد : برخورد قاطع با متهمانی که امنیت مردم را نشانه رفتند.
رایزنی و روزنی خط قرمز من است ؛قاضی استقلال دارد و نباید تبعیت کند از فردی خارج از مجموعه
برای ادامه مسیر دو بال داریم بال قانون و بال اخلاق
تعامل سازنده با همه ی مسولان از هر تفکر و جناحی که باشند اما بدور از توقعات
انصاری در ادامه با تقدیر از زحمات و خدمات شایسته ای ایرج علیبازی گفت:قطعا از تجربیان این عزیز برای ادامه کار استفاده خواهم نمود.
گفتنی است ایرج علیبازی بعنوان رئیس شعبه چهارم حقوقی و معاون ناظر شعب حقوقی دادگستری شهرستان کهگیلویه منصوب شد.

خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 451760

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/451760/2/مراسم-تکریم-معارفه-رئیس-دادگستری-لنده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1