تاریخ انتشار
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۵۰۸۷۲
سیل فیروزکوه سنگین‌تر از سیل امام‌زاده داوود است

افزایش قربانیان سیل به ۵۳ تن / (تصاویر) وضعیت داخل امامزاده داوود پس از سیل

۹
کبنا ؛رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از جانباختن ۵۳ نفر و مفقود شدن ۱۶ نفر تا کنون در مناطق سیل زده کشور خبر داد.
مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به آخرین وضعیت سیل در کشور گفت: «از اول مرداد تا ساعت ۲۰ امشب پدیده مونسون ۲۱ استان کشور را متاثر کرده است.»
وی ادامه داد: «در دور روز گذشته ۸ استان کشور بیشترین تاثیر را داشته اند.»
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت تلفات سیل، گفت: «۵۳ نفر تا کنون جان خود را در استان‌های مختلف به علا وقوع سیل از دست داده اند؛ ضمن اینکه ۱۶ نفر نیز مفقود شدند.»
ولی پور با اشاره به اینکه بیشترین تلفات مربوط به استان تهران و در امام زاده داوود و زرین دشت بوده است، تصریح کرد: «۳ هزار اسکان اضطراری سیل زدگان صورت گرفته و ۱۳۰۰ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند.»
وی از فعالیت ۳ هزار امدادگر در قالب ۶۸۷ تیم امدادی در مناطق سیل زده خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: «در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.»
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در تهران بحث جست‌وجو و نجات و امدادرسانی ادامه دارد گفت:‌ «در برخی از استان‌ها نجات به تنهایی صورت می‌گیرد و در برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس و اصفهان ترکیبی از جست‌وجو، نجات و امدادرسانی در حال انجام است. در مجموع ۱۹ استان، ۳۸ شهر، ۱۰۶ شهرستان و ۳۰۱ روستا و۳۲ محور مواصلاتی در گیر سیلاب هستند.»

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۳۴ تن خبر داد و گفت که حدود ۲۰ تن نیز همچنان مفقودند که جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.
به گزارش کبنا، مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در سراسر کشور اظهارکرد: «پس اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران در سراسر کشور و به خصوص در استان‌های دارای احتمال بیشتر وقوع سیل به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگرد‌های امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند. »
او با بیان اینکه انبار‌های امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و موادغذایی در این استان‌ها تقویت شدند، گفت: «همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت. »
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: «در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد. »
ولیپور با بیان اینکه تاکنون ماموریت‌های امدادونجات در ۱۹ استان کشور انجام شده است، گفت: «متأسفانه برابر آمار‌ها از ابتدای شروع ماموریت‌های امدادونجات در سیل‌های اخیر در مجموع ۳۴ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۰ نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد. »
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در تهران بحث جست‌وجو و نجات و امدادرسانی ادامه دارد گفت: «در برخی از استان‌ها نجات به تنهایی صورت می‌گیرد و در برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس و اصفهان ترکیبی از جست‌وجو، نجات و امدادرسانی در حال انجام است. در مجموع ۱۹ استان، ۳۸ شهر، ۱۰۶ شهرستان و ۳۰۱ روستا و۳۲ محور مواصلاتی در گیر سیلاب هستند. »

سیل فیروزکوه سنگین‌تر از سیل امام‌زاده
داوود است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حجم سیل و میزان خسارات ناشی از آن در محدوده فیروزکوه را سنگین‌تر از آنچه که در امام‌زاده داوود رخ داد، اعلام کرد.
محمد حسن نامی با اشاره حضورش در روستای مزداران فیروزکوه و بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان گفت: «حوالی ساعت ۱۴: ۱۰ روز گذشته و درپی بارش‌هایی که وقوع آن از قبل ازسوی هواشناسی پیش‌بینی شده بود، شاهد جاری شدن سیلاب در برخی از روستا‌های شهرستان فیروزکوه بودیم که بیشترین خسارات آن مربوط به روستای مزداران بود. »
او با بیان اینکه درپی این سیل خساراتی به تعدادی از واحد‌های مسکونی در این محدوده وارد شد، گفت: «روستای مزداران در روی دامنه کوه قرار داشته و در کنار آن مسیل یا رودخانه‌ای هم نبود، اما حجم بالای بارش‌ها در این روستا به حدی بود که ناگهان حجم زیادی از آب وارد این روستا شده و خسارات جانی و مالی سنگینی را برجای گذاشت.»
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: «درپی این سیلاب تخریب ساختمان و... نیز در روستا صورت گرفته و هزاران تن گل و لای وارد مسیر و جاده شد که عوامل هلال احمر در کنار عوامل سپاه و بسیج وارد عمل شده و موفق شدند که جاده اصلی را بازگشایی کنند.»
نامی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهوری، رئیس جمعیت هلا احمر، وزیر نیرو و... نیز از محل این روستا و خسارات وارد بر آن بازدید کردند، گفت: «متأسفانه میزان آسیب‌دیدگی و خسارت در این روستا‌ها بالاست و همانطور که گفتم به تعدادی از واحد‌های مسکونی نیز خساراتی وارد شده است. همچنین حدود ۱۸ خودرو نیز که در جریان سیل قرار داشت، جابه‌جا شده است.»
او درباره اینکه آیا سیل امام‌زاده داوود(ع) سنگین‌تر بوده یا سیل رخ داده در فیروزکوه، خاطرنشان کرد: «سیل امامزاده داوود پس از حدود ۲۲ دقیقه بارش شدید باران رخ داد و سیل فیروزکوه پس از حدود ۱۰ دقیقه بارش ایجاد شد. اما خسارات برجای مانده از سیل در فیروزکوه و همچنین میزان حجم آبی که در سیل وجود داشت، بیشتر از سیل رخ داده در امام‌زاده داوود است. در امام‌زاده داوود ۹ حوضه آبگیر وجود داشت که آب تمام آن‌ها از زیر امام‌زاده عبور کرده و همین موضوع نیز سبب وقوع سیل شد.»

کشف ۵ جسد دیگر در سیل امام‌زاده داوود
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کشف و خارج کردن پنج جسد از پایین و بالای بازارچه امامزاده داوود (ع) خبرداد.
سید جلال ملکی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین جزئیات از اقدامات آتش‌نشانان درپی سیلاب رخ داده در ارتفاعات امامزاده داوود (ع) اظهارکرد: ماموریت آتش‌نشانان که از دقایق اولیه وقوع سیلاب در منطقه امامزاده داوود (ع) حاضر شده بودند، امروز نیز ادامه پیدا کرد و آتش‌نشانان به جست‌و جو در مناطق سیل‌زده برای یافتن مفقودشدگان ادامه دادند. در جریان همین جستجو‌ها نیز صبح امروز عوامل آتش‌نشانی سه جسد را که احتمالاً مربوط به همین حادثه سیل بوده در پایین‌دست رودخانه کن کشف کردند، که البته باید اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده و نظر قطعی درباره دلیل مرگ آنان صادر شود.
وی ادامه داد: از صبح امروز در دو بخش آتش‌نشانان تهران با هماهنگی افرادی که اطلاعات بیشتری از منطقه دارند و حدس می‌زنند که نفراتی در این بخش حضور داشته باشند مشغول به کار هستند. در پایین بازارچه و بالای بازارچه امام‌زاده داوود (ع) اکیپ‌های آتش‌نشانی تقسیم شده و مشغول به کار هستند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شهر تهران گفت: از صبح امروز تا به حال نیز آتش‌نشانان تهران اجساد پنج نفر را در این محدوده از زیر سیلاب خارج کردند. دو نفر در قسمت پایین بازارچه، از زیرزمین یک رستوران خارج شدند که یک خانم و یک پسر بچه خردسال بودند که اجساد هر دو نفر خارج شد.
ملکی افزود: سه نفر نیز در قسمت بالایی حضور داشتند که جسد نفر سوم نیز لحظاتی قبل از زیر گل و لای ناشی از سیلاب خارج شد. در مجموع تا به این لحظه آتش‌نشانان تهران در ارتفاعات امامزاده داوود و بالادست رودکن جسد پنج نفر را خارج کردند. سه نفر را هم ابتدای روز در قسمت پایین دست رودخانه خارج کرده بودند.
به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شهر تهران عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد تا اگر همچنان فردی زیر سیلاب است سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا شود.
 
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان سیل فیروزکوه امام‌زاده داوود تهران سیل امام‌زاده داوود
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم به نمایندگان غیور مجلس که به جای انداختن عکس یادگاری .وقتی دارین توی تریبون مجلس برای آسفالت کردن جاده های روستاهای اقماری که نه آب داره نه کشاورزی و نه دامپروری فقط شهرکهای ویلایی که خودشون ساختن هست گلوشون رو پاره میکنن به فکر ساخت سیل بند برای مردم روستاهای مولد و مفید هم باشن که توشون خبری از شهرک ویلایی نیست و خطر سیل و آبگرفتگی بیخ گوششون هست.راستی میدونم تاحالا درمورد سیل بند تحقیق نکردین چون براتون مهم نبوده.یک کانال به عمق حدود سه متر که بهش کال یا ترانشه هم میگن.که هنگام وقوع سیل از مسیر همون سیل بند به بیابان و رودخانه و دریاچه منتقل میشه
ئاا
Iran, Islamic Republic of
آخه سوادشو ندارن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1