کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور دوستداران طبیعت و بلوط‌های زاگرس

همایش مردمی «هم نفس با بلوط ها» در یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

16 تير 1401 ساعت 15:11

بیش از 41 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس دچار آفت برگ‌خوار شده که از این میزان 26 هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


صبح امروز (پنجشنبه شانزدهم تیرماه) همایش مردمی «هم نفس با بلوط ها» با حضور دوستداران طبیعت و بلوط‌های زاگرس در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، این روزها جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط مبتلا شده که مشارکت جوامع محلی راهکاری برای پیشگیری از گسترش این آفت در جنگل‌های بلوط است.
 
به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بیش از ۷۴ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس درگیر آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط است. امیر مسعود جلالی در حاشیه بازدید از جنگل‌های باشت اظهار کرد: ۴۱ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس دچار آفت برگ‌خوار شده که از این میزان ۲۶ هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد، ۹ هزار هکتار در خوزستان و شش هزار هکتار نیز در استان فارس قرار دارد
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این بازدید تصریح کرد: جنگل‌های زاگرس شش میلیون هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون هکتار آن بر اثر عوامل مختلف مانند خشکسالی دچار خسارت شده است. .


کد مطلب: 450027

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/450027/2/همایش-مردمی-هم-نفس-بلوط-یاسوج-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1