کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نخستین نشست باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی شهرستان بهمئی عنوان شد:

لباس محلی ایل بهمئی از جمله جذابیت‌‌های بومی این منطقه است

2 خرداد 1401 ساعت 23:55

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به وجود ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان گفت: تنگ سولک در این شهرستان اولین آثار تاریخی در استان بوده که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.


همایش علمی تخصصی باستان شناسی، آسیب شناسی، حفاظت آثار تاریخی و پتانسیل های گردشگری شهرستان بهمئی با حضور مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه بریواحمد، امام جمعه، فرماندار، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه ناحیه بهمئی و دیگر مسئولان شورای اداری صبح امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست مجتبی صلاحی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمئی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در زمینه حفظ و مراقبت از آثار تاریخی و باستانی و حضور گردشگران بین المللی، ابراز امیدواری کرد که کارهای مثبتی در این حوزه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان بهمئی هم در این نشست اظهار کرد: در تعطیلات عید نوروز و عید فطر سال جاری مناطق گردشگری این شهرستان پذیرای هزاران مسافر و گردشگر داخلی از نقل مختلف کشور بوده است.
علی محمدی با اشاره به وجود ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان گفت: تنگ سولک در این شهرستان اولین آثار تاریخی در استان بوده که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
او افزود: با توجه به موقعیت خوب آثار تاریخی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند سبب رونق اقتصادی در این شهرستان شود.
محمدی عنوان‌کرد: اقدامات انجام شده در مرمت آثار تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان قابل تقدیر است.
حجت الاسلام والمسلمین افروغی اظهار کرد: گویش‌ها، آداب و رسوم، پوشش محلی مردم بهمئی از جذابیت‌های مهم گردشگری در این شهرستان است.
امام جمعه شهرستان‌ بهمئی بیان‌ کرد: حفظ فرهنگ سنتی مردم و انتقال آن به نسل جدید از وظایف مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
او با بیان اینکه ظرفیت‌های مهمی در بحث صنایع‌دستی، آثار تاریخی در شهرستان بهمئی وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد رشته‌های دانشگاهی در این زمینه‌ها نقش بسزایی در رونق اقتصادی و اشتغال زایی شهرستان بهمئی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین افروغی ادامه داد: برای رونق صنایع‌دستی نیازمند آموزش و ایجاد بازارچه‌های فروش در نقاط مختلف شهرستان خواهیم بود.
سعید طالبی‌پور اظهار کرد: «لباس محلی ایل بهمئی از جمله جذابیت‌ های بومی این منطقه است و زنان و مردان این شهرستان از جمله کسانی هستند که هنوز به پوشاک سنتی و محلی خود پایبند بوده و از آنها در بیشتر اوقات و به‌ویژه در جشن‌ها و مجالس عروسی استفاده می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این لباس محلی در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده و امروز به صورت نمادین به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با حضور مردم و مسئولان رونمایی می‌شود.
طالبی پور همچنین به توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۷ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه تنگ ماغر بهمئی اختصاص یافته است.
او افزود: با این اعتبار دو سوئیت اقامتی در این منطقه گردشگری در حال احداث است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری از مهمترین برنامه‌های کاری این اداره‌کل در شهرستان بهمئی است.
 


کد مطلب: 448322

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/448322/2/لباس-محلی-ایل-بهمئی-جمله-جذابیت-های-بومی-این-منطقه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1