تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۴۸۰۱۵
آنچه در شورای اداری گچساران گذشت؛

حمله تند امام جمعه گچساران به رئیس جمهور ترکیه/ فرماندار گچساران؛ کمبود مرغ و روغن نداریم(+تصاویر)

۰
کبنا ؛جلسه شورای اداری گچساران با حضور فرماندار گچساران، امام جمعه، اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این نشست اظهار کرد: ما کشوری مقتدر و با عزت هستیم و دشمنان چشم ندارند که عزت انقلاب اسلامی را ببینند و به طور مداوم به فکر توطئه علیه ایران اسلامی هستند، بنابراین هروقت مسئولین کشورمان برای رفع مشکلات مردم آستین همت را بالا زدند،دشمنان نیز فتنه ها کرده اند.
سرهنگ باقر پسنده افزود: در بحث اصلاح ارز ترجیحی دولت ماه ها کار تحقیقاتی و کارشناسی کرد که برای جلوگیری ازفساد،قاچاق و ...چنین برنامه ای را عملیاتی کند، بنابراین همه باید هوشیار باشیم. هرچند افرادی هم هستند که در زمین دشمن بازی می کنند و آنهایی که شعارهای ساختار شکنانه می دهند از صف مردم جدا هستند و با کسانی که مخل نظم و امنیت مردم باشند هیچگونه تعارفی نداریم و قاطعانه نیز برخورد خواهد شد.
پسنده عنوان کرد: مطمئن باشید انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنان از این مرحله هم عبور خواهد کرد ،اگرچه انتظار این است که مسئولین به صورت جهادی به مردم خدمت کنند و با محتکرین و مخلان نظم و امنیت، قاطعانه برخورد کنند.
در ادامه رئیس اداره صمت گچساران اظهار کرد: طرح پایش بازار را دربرنانه قرار دادیم و به طور روزانه و باتمام ظرفیت نیزهمه ادارات را به سمت بازار گسیل داده ایم.گشت مشترک با محوریت فرمانداری شهرستان نیز شکل گرفته که در دو نوبت صبح وعصر با جدیت درحال انجام است.
محسن ضامن فر افزود: بعضا درروزهای گذشته در برخی کالاها با کمبودهای نیز مواجه شدیم که این مشکلات نیز مرتفع شده اند،۲۳تن مرغ گرم به بازار شهرستان تزریق شده که در این خصوص کمبودی وجود ندارد.
ضامن فر عنوان کرد: هرچند این روزها هم تمایلات خرید مردم نیز کمتر شده است، روغن در برخی فروشگاه های بزرگ سطح شهر موجود است اما سوپر مارکت ها اسقبال چندانی (از روغن) نکردند،اما در بحث قیمت برنج تاحدودی با افزایش مواجه بوده است.
رئیس صمت گچساران بیان کرد: صنعت ، معدن و تجارت درگیر کارهای بزرگی برای اجرای مرحله دوم هدف مندی یارانه ها است درحالی که این طرح با کمترین تنش و چالشی درسطح شهرستان اجرایی شده است.
در ادامه امام جمعه گچساران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان به انحاء مختلف دسیسه ها و توطئه ها کرده اند،اما در این بین نیز گروهی درمقابل نقشه های شوم دشمنان به وظیفه شان بدرستی عمل کرده و می کنند و گروهی هم مردود هستند که دشمن را همراهی می کنند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: پس آقایان مسئول همه وظیفه داریم و بدانید که الان وقت کار است، و بایدقرص و قوی باشیم و برای حل مشکلات مردم جهادی تلاش کنیم. بنابراین برخی ها ممکن است جیره خوار دشمن باشند و بخواهند برای مملکت هم مشکل ایجاد کنند، پس باید قرص و محکم مقابلشان ایستاد و قاطعانه هم برخورد کرد.
حجازی عنوان کرد: با این وجود نیز دستگیری از نیازمندان ضروری است هرچند در اجرای بهترطرح دولت روشنگری بسیار حائز اهمیت است چرا که یارانه ملت باید برسفره مردم بیاید ‌و این طرح اصلاح ارز ترجیحی درادامه نیز به نفع مردم خواهد بود.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: بایستی به مردم بگوییم که کمبود کالایی نیست،هرچند خود مردم درآینده فواید این طرح را خواهند دید و ازمسئولین انتظار داریم همه پای کار بیایند.
حجازی بیان کرد: قبل از این طرح بخش عظیمی از یارانه های عاید افراد سرمایه دار و ثروتمند می شد چون قدرت خرید آنان بالا بود، چرا دولت برای بلیط فردی که می خواهد به تایلتد برود 5 میلیون تومان یارانه می دهد؟ و چرا دولت باید برای کسی که می خواهد به آنتالیا برود و خوشگذرانی کند از بیت المال به او یارانه بدهد و آنوقت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور بی ادب ترکیه رفتار دوگانه دارد در حالی که ادعای مسلمانی دارد اما سران رژیم جنایتکار و غاصب صهیونستی را در آغوش می گیرد،ما در این خصوص آیه قرآنی داریم که میفرماید« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (مومنان باهم برادرند) اما شرط مسلمانی و برادری« دینداری» است.
در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: مردم ما فهیم هستند و درهمه عرصه های انقلاب پیشگام بودند و در اجرای درست طرح دولت هم درکنار مسئولین خواهند بود چرا که بحث همان حمایت از مردم خواهد بود.
روانبخش دیهیمی خوب بیان کرد: اما دربعد تامین گوشت مرغ الان بازار هیچ مشکلی ندارد، دربحث روغن نیز با عدم استقبال  برخی بازاریان روبرو بوده است هرچند به گفته مدیر کارخانه روغن نباتی گچساران حدود۱۱۵تن روغن ذخیره کرده اند که به تبع برای مصارف مردم توزیع خواهد شد، بنابراین درهیچ کالایی هیچ کمبودی در سطح بازارنداریم.
فرماندار گچساران تصریح کرد:بنابراین تبلیغات منفی نیز وجود دارد و اگر کمبودی هم باشد ممکن است ناشی از برخی سوء مدیریت باشد که این مهم نیز باید مرتفع شود.این روزها دربرخی از شرکت ها بحث تجمعات صنفی کارگران را داریم و تجمع درهر شرکت یا دستگاهی به عنوان نمره منفی برای فرد مسئول خواهد بود بنابراین برخی تجمعات وجه قانونی ندارند و مدیران باید این موارد را اصلاح کنند.
وی افزود:گچساران جزو برترین شهرستان ها از نظر امنیتی است،اما مسئله بعد اینکه دربحث حمایت از خانواده زندانیان انتظارداریم ادارات هم پای کار بیایند.برق قسمت هایی از مسکن مهر نیز بررسی و پیگیری شود و بدون هیچ عذر و بهانه ای باید این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود.
دیهیمی خوب خاطر نشان کرد: مردم بدانند که عنوانی تحت حذف یارانه ها نداریم و یارانه ها نیز هدفمند و چندبرابر هم شده است وظیفه اصلی ما تبیین و روشنگری این طرح است و نخبگان اقتصادی از این طرح با عنوان جراحی اقتصادی یاد می کنند و غده ای که چندین سال است باعث تورم، فساد، قاچاق و رانت شده است باید ریشه کن شود و این طرح در راستای حمایت از مردم و اقشار کم درآمد است.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: دورانی که تصمیم بر ارز۴۲۰۰تومانی گرفته شد بیش از ۷۴میلیارددلار نیز روانه بازار شد اما بیشتر بدست کسانی که جزو وارد کننده ها بودند، رسید و به مصرف کنندگان کمتر می رسید و تهدیدی هم برای تولید بود.اگرچه درسال گذشته ۴۵۰هزارمیلیارد کسری بودجه داشتیم که با اصلاح ارز ترجیحی خیلی از مشکلات نیز مرتفع خواهند شد.
وی افزود:جناب رئیس جمهور ریسک بزرگی کردند و خودشان را فدای کشور کردند و این طرح را ارائه دادند که حتما فواید بسیاری برای کشورمان  و به تبع مردم خواهد داشت.اما بحث کالا برگ الکترونیک را درکنار یارانه ها هم داریم درحالی که به هیچ عنوان یارانه ها حذف نخواهند شد و امروز مشکلی از نطر ذخیره ارزی و نیز کالاهای اساسی نداریم.
دیهمی خوب گفت:به هرحال جنگ اوکراین و روسیه بازارهای جهانی را با چالش مواجه کرده و درکل دنیا ۱۳درصد افزایش مواد غذایی به همراه داشته است و بنابراین دریک جنگ اقتصادی هستیم .
وی بیان کرد: هرچند با اجرای این طرح قدرت خرید دهک های پایین جامعه بالا خواهد رفت و یک طرح کارشناسی شده است .اما باید توجه کرد که دولت سیزدهم دید منفی در این خصوص ندارد هرچند در دولت قبل آقای نوبخت می گفت شبی که یارانه ها پرداخت می شود شب مصیبت عظمای دولت بود، اما دراین دولت چیزی به این عنوان وجود ندارد.
در ادامه بخشدار مرکزی گچساران بیان کرد: از زحمات و تلاشهای  مدیران دستگاه های خدماترسان  برق و آب و فاضلاب شهرستان گچساران در برطرف کردن مشکلات روستاهای دیل و پادوک تشکر و قدردانی کرد.
علی محمد آقایی عنوان کرد: از توزیع اعتبارات بند(ب) ماده(6) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور(3 ماهه سوم سال 1400) مبلغ 685 میلیون تومان اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.
آقایی عنوان کرد: از این مبلغ 500 میلیون تومان(سهم براساس شاخص جمعیت) برای 6 طرح عشایر(منبع ذخیره آب و بهسازی چشمه) و 185 میلیون تومان به 2 پروژه بهسازی معابر روستاهای فاقد دهیاری تخصیص داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
چرا شما رییس جمهور ارمنستان و هندوستان غاصب و کافر/ درحالی سرزمین اسلامی و در مسجدهای شیعیان خوک نگه می داشتن و قتل عام کردن البته به اذن خدا و کمک اردوغان قره باغ آزاد شد و با کمک اردوغان قدس هم آزاد میشه و به سرزمین صلح جامعه اسلامی تبدیل میشه
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1