تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۴۶۴۱۱
در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده

هدف دولت انقلابی، رفع فقر ومشکلات مردم در حوزه های مختلف است/ آرزوی دیرینه مردم روستای موگر محقق می‌شود/بیشترین مشکلات در حوزه روستایی است و تلاش ما برای رفت آنهاست/گازرسانی به موگرمون در اولویت کاری است

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویر احمد به همراه نماینده مردم شهرستانهای چهارگانه و تعدادی از مدیران کل به شهرستان لنده سفر کردند.
به گزارش کبنا نیوز؛ در سفر یک روزه استاندار و نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به همراه مدیران کل ،استاندار با حضور در گلزار شهدای ایدنک و دیگر قبور مطهر شهدا با مردم دیدار و از نزدیک در جریان برخی مشکلات قرار گرفت.
احمد زاده از نزدیک مشکلات روستاهای شهرستان لنده را از زبان مردم شنید و در  جهت رفع این مشکلات تصمیم‌گیری کردو گفت: نبود جاده دسترسی، مشکل در تامین آب شرب و ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه ،نبود دسترسی جاده های منتهی به قبور شهدا در برخی روستاها،نبود دسترسی به آب کشاورزی برای زمین های مستعد و قطع ارتباط راه های روستایی در هنگام بارندگی به علت نبود پل بر روی این رودخانه های فصلی ،از جمله این مشکلات بود که به دستگاه‌های متولی دستور داده شد هر چه سریعتر رفع شود.
وی در ادامه خواستار تسریع در احداث پست ایستگاه فوق توزیع برق دژکوه که تامین کننده برق لنده و سوق است شد، این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و قرار شده تا پایان فروردین ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت روستای موگر و شهید طیب گفت: این منطقه دارای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و یکی از مکان‌های بکر گردشگری محسوب می‌شود اما به دلیل نبود جاده دسترسی امکان بهره‌مندی مردم وجود ندارد.
وی افزود: جاده این منطقه به طول ۱۵ کیلومتر شرایط مناسبی ندارد بیش از یک ماه است که عملیات بازسازی این جاده توسط راهداری و شرکت نفت و گاز گچساران شروع شده و جاده به طور کامل بازسازی می‌شود.
احمدزاده در خصوص مشکلات عدیده روستای موگر گفت: نبود آنتن‌دهی تلفن همراه که اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص دادیم و تا نیمه اول ۱۴۰۱ این مشکل رفع می‌شود و در خصوص چگونگی رفع مشکل آب شرب مردم  بنیاد علوی برای تامین آب شرب اعلام آمادگی کرده و به زودی تجهیزات خود را مستقر خواهد کرد.
احمدزاده با اشاره به اینکه رودخانه مارون از رودخانه‌های پر آب کشور است، از احداث پل بر روی این رودخانه خبر داد و افزود: مردم ناچار هستند برای عبور از این رودخانه از گرگر(جره) استفاده کنند که بسیار خطرناک است و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل در نظر گرفته شده، ضمن اینکه اعتبارات تکمیلی این پروژه اختصاص داده می‌شودکه این پل تا ۱۷ فروردین امسال به مناقصه می‌رود و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می‌شود امیدواریم تا پایان امسال و حداکثر اوایل سال آینده پل به بهره‌برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم محقق گردد.
در ادامه، این بازدیدها به روستاهای بخش مرکزی چهاراه ال طیب ،گرک،قیام ،برمل،وروستاهای بخش موگرمون، روستای وحدت ،شیتاب و مونه سفر کرد و بر رفع مشکلات این بخش ها در حوزه آب ،راه روستایی احداث پل های نیمه تمام،گاز رسانی به موگرمون ،آسفالت روستاهای قیام و برمل ، تاکید کرد.
همچنین نماینده مردم شهرستانهای کهکیلویه ،بهمئی ،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هدف از این سفر را رسیدگی به مشکلات مردم عنوان کردو گفت :برق شهرستان لنده مدتها بود که کار اولیه این پروژه آغاز گردید،اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبار متوقف شد ، حضور مدیر عامل برق منطقه ای استان خوزستان آقای دشت بزرگ در این سفر مایه خیرو برکت شدو قول داده سال ۱۴۰۱اکثرکارهای این پروژه را عملیاتی و اجرایی نماید و در سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره برداری برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موحد در بازدید  از منطقه محروم روستای موگر که  زادگاه شهید طیب میباشد گفت:باید فکر اساسی برای حوزه روستای موگر کردوتدارک امکانات و زیر ساخت ها دیده شود.
وی گفت:جاده این روستا در حال کارهای اولیه و زیر سازی است،وجود پل که با بررسی های کارشناسی کارهای اجرایی شروع گردد،آب شرب و کشاورزی انتقال داده شود که همه این موارد از وظایف ماست تا امکانات و زیر ساخت های مناسبی را برای مردم محیا نماییم .
سید محمد موحد در جمع مردم روستاهای بخش های مرکزی و موگرمون در رفع مشکلات مردم این روستاها خطاب به استاندار و مدیران کل گفت : ما باید در حوزه های مختلف اشتغال،کشاورزی ،راه های روستایی،آب شرب و بهداشت ودرمان زمینه حل این مشکلات را فراهم نماییم.
حجت الاسلام موحد با تقدیر از مسؤلان بنیاد علوی در لنده گفت:عملکرد بنیاد علوی درسطح شهرستان لنده بر کسی پوشیده نیست که در حوزه های عمرانی ،فرهنگی، مذهبی،اقتصادی و راه و ابنیه در روستاهای لنده قطب کاشت و برداشت گیاهن دارویی و بهداشت ودرمان خدمات خوبی بعنوان همکار دولت انجام داده است.
وی به مناطق گردشگری موگرمون اشاره کردو گفت:موگرمون یکی از قطب های گردشگری استان است که در زمینه های کشاورزي ،گردشگری باید ارتقاءداد شود و این همت مسؤلان را می‌طلبد.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1