تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۴۵۸۷۷
کبنا گزارش می دهد

شورای اجتماعیِ فرمالیته در کهگیلویه؛ برسد به مدیران اداره‌کل ورزش و جوانان (+تصاویر)

۱
کبنا ؛جلسه شورای اجتماعی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و تکدی گری با حضور مسوولان و نمایندگانی از سمن‌ها در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، اگر چه همه از آسیب‌های اجتماعی به عنوان چالشی نام می‌برند  که بی توجهی به آن دامن خانواده و جامعه را خواهد گرفت، ولی باید گفت شورای اجتماعی کهگیلویه چیزی جز اتلاف وقت و تشدید بیماری کرونا نبود.
فرماندار کهگیلویه از تأخیر حدوداً 2 ساعته در برگزاری جلسه عذرخواهی کرد و گفت: جلسه‌ای از پیش تعیین نشده در خصوص رفع محرومیت و آسیب‌های اجتماعی در دیشموک با حضور مسوولان استانی برگزار شد که باعث تأخیر دربرگزاری این جلسه شد.
سید عبدالعزیز موسوی گفت: گریه استاندار در دیشموک دستاوردهایی داشته است و مسوولان چه در استان و خارج استان را برای محرومیت زدایی به دیشموک بسیج کرده است و جلسه‌ای کارشناسی شده برای محرومیت زدایی در دیشموک برگزار شد.
موسوی افزود: مجبور هستم در جلسه شورای تأمین شرکت کنم و جلسه را به دبیر جلسه و امام جمعه سوق می‌سپارم و از حضورتان مرخص می‌شود.
فرماندار کهگیلویه خطاب به مدیران گفت عمل به  مصوبات کارشناسی شده جلسه را  در دستور کار قرار دهند و در سال 1401 در اولین جلسه شورای اجتماعی عملکرد خود را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند.
 امام جمعه سوق نیز به تأخیر ایجاد شده در برگزاری جلسه انتقاد کرد و گفت؛ موضوع بررسی آسیب‌های  اجتماعی و حقوق شهروندی  باید از اولویت‌ها باشد ولی به اینصورت فرمالیته برگزار شود مناسب نیست باید تدبیر می‌شد.
حجت الاسلام کیانی بر تکریم ارباب رجوع، بررسی کارشناسانه علل خودکشی در مناطق محروم شهرستان و ارائه راهکار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توجه به مقوله آموزش در کنترل خشم و... تاکید کرد.
حجت الاسلام کیانی در اعتراض به عدم کارایی سازمان‌های مردم نهاد هم گفت: علی رغم دریافت بودجه ولی این سمن‌ها یه برگزاری جلسات آموزشی بی کیفیت حتی بدون انتخاب جامعه هدف درست اقدام می‌کنند که نمی‌تواند اثری در رفع آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
شهریار جمالی فر، نماینده یکی از سازمان‌های مردم نهاد در این جلسه اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد از بطن مردم بلند می‌شوند و به صورت کاملاً غیر انتفاعی بر کیفیت زندگی مردم نظارت می‌کنند و در واقع زبان مردم هستند.
این فعال مدنی بیان کرد: در بحث خدمترسانی به مردم با وضعیتی که داریم، کارنامه مکتوب و درخشان داریم که امور اجتماعی فرمانداری هم در جریان کار هستند.
وی افزود: لازم به ذکر است بگویم در ۴ سال گذشته تشکل‌های مردم نهاد یک ریال از نهادهای دولتی و فرمانداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دریافت نکردند، اگر کسی دریافت کرد اعلام کند؟
جمالی گفت: منکر این موضوع نیستیم که برخی تشکل‌ها ممکن است کیفیت خدماتشان پایین باشد، همانطور که که در هر صنفی و حوزه‌ای این قبیل موارد هست ولی به صورت عام مطرح کردن آن جالب نیست.
جمالی بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا هم برای برقراری ارامش روانی در جامعه و هم اجرای طرح شهید سلیمانی، خانه مشارکت مردم در امور سلامت  و...داوطلبانه در میدان بودیم، در بحث تکدی گری آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی هم کارنامه قابل قبول داریم.
وی افزود متاسفانه ساختمان خانه جوان  در حالی 3 سال از افتتاح آن می‌گذرد و همچنان خاک می‌خورد  که  15 سمن فعال با اعضای جوان در شهرستان داریم ولی نمی‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.
این فعال اجتماعی گفت: از طریق پارک علم و فناوری هم که زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند و در کنترل آسیب‌های احتماعی می‌تواند اثرگذار باشد ورود کردیم و حاضر شدیم زیرساخت‌های این خانه را تأمین کنیم و دو طبقه ان به صورت امانی در اختیار پارک علم و فناوری باشد و یک طبقه در اختیار تشکل‌ها ولی گویا کسرشان مدیرکل‌های گذشته ورزش و جوانان بود و نپذیرفتند، لذا از فرماندار و مدیر کل ورزش و جوانان  می‌خواهیم  برای تحقق این مطالبه با ما همصدا شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1