تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۴۳۲۹۹
صبح امروز با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران برگزار شد

همایش استانی ۳۴ روحانی شهید استان کهگیلویه و بویراحمد / نماینده رهبر انقلاب: روحانی باید به فکر نان، اقتصاد مردم و مشکلات اقتصادی جامعه باشد

۰
کبنا ؛یادواره ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان در شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه ۱۴۰۰) در این نشست که با حضور دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی، پژوهشی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح، سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، فرماندار گچساران، رئیس حوزه‌های علمیه استان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در این نشست، اظهار کرد: خداوند دو فضیلت به شهدای روحانی اعطا کرده که اولین فضلیت شهادت است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) وقتی قیام و مبارزه می‌کرد و فرمان می‌داد، فرمانش در مسیر اسلام بود، کسی نمی‌تواند بگوید امام (ره) اسلامی فرمان نمی‌داد، پس چنین شخصیتی در رأس این مملکت است، وقتی انقلاب پیروز می‌شود، تمام کفر حهانی در مقابل انقلاب اسلامی و ولایی قد علم می‌کند و صف آرایی می‌کند.



اینجاست که آن فردی که به فرمان امام (ره) به میدان جنگ می‌رود و جان خود را از دست می‌دهد، شهید است.
وی گفت: شهدای جنگ احد و احزاب، شهدای گرانقدری هستند، ولی آیا آنها به فاطمه زهرا (س)، امیرالمؤمنین (ع) و دیگر ائمه اطهار و گرانقدر معرفت پیدا کرده بودند، جریان ولایت را به خوبی درک کرده بودند؟ نمی‌خواهم جایگاه آنها را زیر سئوال ببرم، ولی شهدای ما با قلب‌های آکنده از اعتقاد به اهل بیت (علیهم السلام) به میدان می‌رفتند.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: اگر کسی در شهید بودن شهدای ما دچار تردید شود خطا کرده و اشتباه کرده است. تمام ارزشهایی که در زمان ائمه اطهار به خاطر آن تلاش می‌شد و جان‌ها فدا می‌شد، امروز هم وجود دارد. 
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: این شکوه و عظمتی که امروز از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین المللی می‌بینیم، و آمریکای جنایت کار، امروز در مقابل وحدت این ملت به زانو درآمده است، همه آن به برکت جانفشانی شهدای عزیز ما و راه و مسیری هست که آن انسان‌های خدایی به ماها نشان داده‌اند.



وی با بیان اینکه اولین فضیلت شهدای روحانی، فضیلت شهادت بود، افزود: فضلیت دوم علم و آگاهی این روحانیون بوده است. 
وی گفت: وقتی علم و آگاهی نباشد، و معرفت نباشد، شهادتی هم به وجود نمی‌آید، چون شهادت مبتنی بر معرفت به خداوند و ارزش‌های دینی والاتر و ارزشمندتر است. اگر فقها و علما نبودند، ارزش‌های دینی از بین می‌رفت، ولایت فقیه از بین می‌رفت، اگر حکومت اسلامی در ایران شکل نمی‌گرفت امروز دیگر اثری از اسلام در جهان نبود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی رهبران الهی به میدان می‌آیند در کنارشان مجاهدان میدان نبرد هم هستند، از تحریم و تحریف و فشار بدخواهان و دشمنان دچار ضعف نمی‌شوند.
وی افزود: روحانیت همیشه در وسط میدان بوده و دلسوز مردم بوده‌اند، نمی‌توانیم بگوییم فقط احکام را مطرح کنیم، روحانی باید به فکر نان مردم و اقتصاد مردم و مشکلات اقتصادی جامعه باشد.



به گزارش کبنا، در ادامه حجت الاسلام عبداله اسدی دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی، پژوهشی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این نشست با بیان اینکه این استان در دوره جنگ حدود ۸۰ روحانی داشته است، اظهار داشت: این استان با تعداد 34 شهید روحانی بیشترین تعداد شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است.
وی در ادامه به ویژگی‌های شهدا پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهدا، اخلاص آنها است که بصورت بارزتری در سردار شهید سلیمانی وجود داشت.
حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به ولایت‌پذیری شهدا در طول دفاع مقدس و بعد از آن، بیان کرد: شهدای ما ولایت فرمانده خود را در جنگ می‌پذیرفتند که در نهایت به معنای پذیرفتن ولایت فقیه بود و عاقبت بخیری هم برای آنها رقم خورد و در برابر دشمنان به معنای واقعی ایستادگی می‌کردند.
وی با بیان اینکه «خیلی‌ها بودند که در مسیر انقلاب از قطار انقلاب به دلیل نپذیرفتن مسئله ولایت فقیه پیاده شدند»، افزود: خیلی از افراد نیز بودند که ظاهراً حکم ولی فقیه را می‌پذیرفتند، ولی کاری که خودشان می‌خواستند، انجام می‌دادند.
حجت الاسلام اسدی اظهار کرد: بصیرت موضوعی است که ارتباط مستقیم با ولایت پذیری دارد، باید رهبر را تبعیت کرد، تا احکام مستقر شود.
وی گفت: بصیرت سه مرحله دارد، گام اول این است که انسان در وضعیتی که حق و باطل نامشخص است، افراد بتوانند حق را تشخیص بدهند.
وی با بیان اینکه «عمده بصیرت در سایه تقوا اتفاق می افتد»، بیان کرد: گام دوم، این است که انسان به موقع جبهه حق را همراهی کند،گام سوم  این است که
بدانیم بصیرت را چگونه باید در جامعه اعمال کنیم؟ از دو راه گفتار و رفتار باید بصیرت را اعمال کرد.
وی به زندگی و منش حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره کرده و گفت: ایشان بعد از وفات پیامبر، همراه با حسنین خانه های مهاجرین را می زد و وصیت پیامبر را به آنها گوشزد می کرد، و هم آنکه در راه حمایت از ولی خود صدمه دید.
در ادامه آیین تجلیل از خانواده های شهید روحانی با حضور مسئولان برگزار شد، و پدر یکی از شهدا نیز در این آیین پشت تریبون خطاب به همه گفت: مراقب باشیم به دین اسلام و آنچه ولایت امر گفته است عمل کنیم.
وی در ادامه در انتقاد به رسم و رسومات سنتی و فراموش کردن سنت و آیین اسلامی اشاره کرده و گفت: نگاه کنید ببینید صف نماز جمعه چه اندازه است و تشییع جناره هایمان چه اندازه است؟!
همچنین در انتهای این برنامه از چندین کتاب رونمایی شد.










 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1