کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون استاندار برگزار شد

اجراي طرح پيشگيری از اعتياد در «سینره» (+تصاویر)

28 آذر 1400 ساعت 23:41

اگر جوانان در کارگاه‌های تولیدی مشغول باشند احساس امنیت می‌کنند و فضای امنی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی و دوری از آسیب‌های اجتماعی از اهم اقداماتی است که باعث‌ عدم ورود افراد به چرخه‌ی مجدد اعتیاد می‌شود. 


(چهارشنبه 24 آذرماه) کمیته تخصصی کاربردی و عملیاتی مشارکت‌های مردمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار در شرکت سینره یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح کاج در کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه کارگری، کارگاه‌های تولیدی را تحت پوشش آموزش‌های مربوط به اعتیاد قرار می‌دهد. این طرح طی تفاهم نامه‌ای با وزارت کار و رفاه اجتماعی منعقد شده که کارگاه‌ها را تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهد.
وی در ادامه افزود: در این میان اکثر کارگاه‌ها طبق تفاهم نامه و برخی دیگر نیز خارج از مقوله تفاهم نامه تحت پوشش آموزش‌ها قرار گرفته و سعی شده که در این مورد از ظرفیت‌های استانی نیز استفاده شود. 
رضایی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی براساس تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بهبودیافتگان و آسیب دیدگان اعتیاد را به صورت رایگان تحت پوشش آموزش فنی و مهارتی قرار می‌دهد، گفت: در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش و مشاوره مشاوره خانواده‌ها به کارگران داده می‌شود.
هاشمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز اظهار کرد: امیدواریم ظرفیت‌های کارآفرینی همچون «سینره» در استان فراهم شود منفعت این شرکت تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی باعث شهرت و آوازه، افتخار و اعتبار استان شده است.
هاشمی در ادامه افزود: تولید خوب و با کیفیت محصولات شرکت سینره باید بتواند با روند تولید غیراستاندارد مقابله و جایگزین مناسب باشد. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار داشت: معضل اجتماعی و بیکاری می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را در بر داشته باشد که در نهایت منتهی به معضل اعتیاد و دیگر آسیب‌ها نیز می‌شود. 
وی ادامه داد: اگر جوانان در کارگاه‌های تولیدی مشغول باشند احساس امنیت می‌کنند و فضای امنی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی و دوری از آسیب‌های اجتماعی از اهم اقداماتی است که باعث‌ عدم ورود افراد به چرخه‌ی مجدد اعتیاد می‌شود. 
وی افزود: باید جامعه‌ای عاری از آسیب و معضل داشته باشیم و بهبودیافتگان را در این مسیر یاری کنیم.


کد مطلب: 442578

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/442578/2/اجراي-طرح-پيشگيری-اعتياد-سینره-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1