کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکار جدید مستندساز هم استانی؛

تصاویری از خانواده 5نفره خرس قهوه ای در پارک ملی دنا

28 آذر 1400 ساعت 13:02

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: مستند ساز هم استانی با ثبت تصاویری از خانواده 5نفره خرس قهوه ای این بار تنوع زیستی دیگری از دنا را به نمایش گذاشت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: مستند ساز هم استانی با ثبت تصاویری از خانواده 5نفره خرس قهوه ای این بار تنوع زیستی دیگری از دنا را به نمایش گذاشت.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (28 آذرماه 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تصویر برداری خانواده 5 نفره خرس قهوه ای در دنا خبر داد .
سیداسدالله هاشمی گفت : سید جواد هادی اصل فعال و مستند ساز محیط زیستی ، پس از ثبت 20 تصویر از پلنگ دنا این بار با ثبت تصاویری از خانواده 5 نفره خرس قهواه ای، گوشه دیگری از تنوع زیستی پارک ملی دنا را به نمایش گذاشت.
هاشمی افزود : خرس قهوه ای نمادی از گونه شاخص جانوری محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد است که با حفاظت و حراست از پارک ملی دنا و تامین امنیت جانی و غذایی این گونه با ارزش جانوری شاهد افزایش آمارآن هستیم .
وی گفت : ثبت تصاویری از 20 قلاده پلنگ و اخیرا"  یک خانواده 5 نفره خرس قهوه ای یک اتفاق بزرگ برای طبیعت استان است.
وی ضمن تشکر از زحمت شبانه روزی این مستند ساز هم استانی گفت : هنوز وسعت زیادی از منطقه پایش نشده و در ابتدای کاری قرار داریم که شروع کرده ایم ، امیدواریم و بسیار خوشبین هستیم ، درادامه کار تصاویر متنوع تری از گونه شاخص جانوری استان در پارک ملی و ذخیرگاه زیست کره دنا  به ثبت رسانیم .
خرس قهوه‌ای پستانداری از راسته گوشتخواران بزرگ جثه است که وزن آن از ۹۰تا ۴۰۰ کیلو هم می‌رسد با توجه به اینکه در بخش عظیمی از مناطق منقرض شده، اما همچنان در بخش‌های گسترده‌ای در ایران از جمله پارک ملی دنا در کهگیلویه وبویراحمد پراکنش دارد.
ضرر و زیان حقوقی شکار هر قلاده خرس بستگی به جنسیت  آن از 75 تا 250 میلیون تومان تعیین شده است.
همچنین هادی اصل در صفحه شخصی خود نوشت: و اما خرس قهوه ای نماد حیات وحش استان که در ذخیره گاه زیست کره دنا تا همین یکی دو سال اخیر به تنهایی در راس هرم حیات وحش پادشاهی میکرد ولی طی بازه زمانی دو یا سه دهه که منطقه تحت حفاظت قرار گرفت و امنیت غذایی و جانی زیستمندان دنا افزایش یافت با ثبت بیش از ۲۰ قلاده پلنگ در پارک ملی دنا ،
خرس های دنا به مانند گذشته جایگاه خود را با بزرگترین گربه سان ایران یعنی پلنگ تقسیم نمودند که این به نوبه خود یک‌ اتفاق بزرگ در طبیعت ایران زمین بود.
و امروز پلنگ و خرس قهوه ای در کنارهم راس هرم غذایی اکوسیستم ارزشمند دنا را همچون امپراطوری هوشمند و قدرتمند مدیریت میکنند


کد مطلب: 442554

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/442554/2/تصاویری-خانواده-5نفره-خرس-قهوه-پارک-ملی-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1