کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری

بازدید سرپرست امورعشایر گچساران از مناطق عشایری/ سعادت: 700 تن جو و کنسانتره بین عشایرگچساران توزیع شد+تصاویر

16 آذر 1400 ساعت 19:27

در پنج ماهه امسال توزیع نهاده‌ها اعم از جو و کنسانتره به نرخ دولتی و در بین جامعه عشایری انجام شده تا به مصرف دام برسد


رئیس اداره امور عشایر گچساران در حاشیه بازدید از مناطق عشایری کوهسرخ و لیشتر به کبنانیوز اظهار کرد: در پنج ماهه امسال توزیع نهاده‌ها اعم از جو و کنسانتره به نرخ دولتی و در بین جامعه عشایری انجام شده تا به مصرف دام برسد.
عباس سعادت به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو هستند و به همین دلیل مجبور شدند از خوراک دام به عنوان تأمین نهاده مورد نیاز استفاده کنند.
سعادت از توزیع 360 تن جو به نرخ دولتی بین دامداران عشایر گچساران خبر داد.
وی افزود: یکی از عمده ترین نیازهای عشایر با توجه به خشکسالی های حادث شده تامین نهاده های دامی است، در این راستا با توجه به فعالیت  تولیدی کارخانه  های خوراک دام فدک گچساران و کارخانه خوراک دام یاسوج و حمایت های سازمان جهادکشاورزی با مشارکت مجموعه تشکل های عشایری استان 350 تن نهاده های دامی بین عشایر گچساران توزیع شده است.
سرپرست امورعشایر گچساران عنوان کرد: 1000 کیسه آرد در حوزه عشایری باباکلان و 1250 کیسه آرد در دیگر مناطق عشایری گچساران  توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: 300 کیلومتر از جاده عشایری حوزه باباکلان بازگشایی شد.
سعادت بیان کرد: تعداد 139 دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر این شهرستان توزیع شد و ثبت نام برای سهمیه جدید دریافت پنل خورشیدی آغاز شده است.
سرپرست امور عشایر گچساران گریزی به مشکل آبرسانی حوزه عشایری باباکلان زد و عنوان کرد: در خصوص مشکل آبرسانی حوزه عشایری باباکلان مقرر گردید 120 سرویس آب شرب در ماه  که 60 سرویس از طریق شرکت بهره برداری نفت و گاز و 60 سرویس از طریق  اداره آبفای گچساران تهیه و آبرسانی شود.
سرپرست اداره امور عشایر گچساران ، راه اندازی پروژه آبرسانی شرق گچساران، علمک برای آبرسانی به عشایر حوزه باباکلان و مناطق دیگر عشایری ،زیر سازی و آسفالت جاده اسکان آبگندی، بازگشایی جاده های عشایری، اضافه کردن سهمیه آرد عشایر، همکاری و گشت زنی نیروی انتظامی برای امنیت بیشتر عشایر از اهم مشکلات عشایر شهرستان گچساران نام برد و از ادارات شهرستان و همچنین شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خواستار همکاری بیشتر جهت برطرف کردن مشکلات عشایر شد.
گفتنی است: عباس سعادت سرپرست امور عشایر گچساران و علی شهبازی معاون امور عشایر از روند توزیع جو دولتی بین عشایر گچساران بازدید بعمل آوردند.
 


کد مطلب: 442110

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/442110/2/بازدید-سرپرست-امورعشایر-گچساران-مناطق-عشایری-سعادت-700-تن-جو-کنسانتره-بین-عشایرگچساران-توزیع-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1