تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۴۲۰۹۶
مطالبه دانشجویان در حضور نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

درخواست رشوه بسیار زیاد است، هر کسی بخواهد وارد ادارات شود فاتحه اش خوانده است / از مسئولان خواهشمندیم با متخلفان اداری برخورد شود / حق خوری در استخدامی‌ها

۰
کبنا ؛به مناسبت روز دانشجو، نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (16 آذرماه 1400)،
در این نشست یکی از دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان باید فعال باشند و پشت مطالبات باشند و از مطالباتی که می شود حمایت کنند. از مسئولان خواهشمندیم با متخلفان اداری برخورد شود.
وی افزود: در ادارت شرایط بسیار بدی وجود دارد، درخواست رشوه بسیار زیاد است، و هر کسی بخواهد وارد ادارات شود فاتحه اش خوانده است.
حسن نیکونژاد به بی عدالتی و حق خوری در استخدامی ها اشاره کرده و اظهار کرد: افرادی بوده اند که آزمون استخدامی داده اند، بالاترین نمره را برده اند، ولی قبول نشده و حتی تهدید شده اند.
 
وی به مشکلات کارگران شهرداری اشاره کرده و گفت: چرا حقوق کارگران 5 و 6 ماه و بیشتر تا 12 ماه داده نمی شود، کارگر می گوید پول نزول برای ازدواج فرزندش گرفته است. چرا پول و اعتبار هست که پروژه های عمرانی را پیش ببرید ولی پول کارگر خدماتی را نمی دهید؟
این دانشجو اظهار کرد: اجاره های مسکونی و تجاری با تغییرات چندبرابری مواجه است، اجاره مغازه و منزل 3 میلیونی را صاحب ملک 8 میلیون می کند، اینها از ضعف نظارت است.
نیکونژاد بیان کرد: فقدان عدالت از جمله مسائلی است که رهبری آن را مطرح کرده اند که در مورد محیط زیست نیز ذکر کرده اند.
وی به محرومیت روستاهای شهرستان بویراحمد اشاره کرده و گفت: بعضی جاها را می بینیم که چهاربانده می شوند و بعضی جاده ها هم مثل جاده روستای زیلایی تمام زمستان بسته است و جاده ای ندارند.
دانشجو حسن نیکو نژاد گفت: در جاده فعلی سی سخت تصادفات زیادی می شود و افراد فوت می کنند، پیمانکار جاده را بدون هیچ علائم و گاردریل و دیگر مسائل امنیتی رها می کند، که ممکن است کسی در این اثنا تصادف کند و بمیرد، چرا مسئولان ما نمی ترسند و رسیدگی نمی شود.
یکی دیگر از دانشجویان نیز در این نشست به مطالبات محیط زیستی اشاره کرده و گفت: چرا به راحتی به منابع محیط زیست دست درازی می شود، چرا سازمان ها از جمله سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ضعیف کار می کنند و شاهد تخلفات از سوی افراد هستیم ؟
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: دانشجویان در سال 1332 برای دفاع از عزت ملت گام های خونینی برداشتند.
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی افزود: کشور ایران که دانشمندان بزرگی را در دامن خود پرورش داد در دوره طاغوتی پهلوی دچار عقب ماندگی علمی شد. کشوری که  شایسته این عقب ماندگی و تحقیر نبود.
وی گفت: کشوری که اطبای جهان ابوعلی سینای ایران را شاهزاده اطبا می خوانند، کشور ما کشور پیشرفته ای بود ولی در دوره قبل از انقلاب، پزشکان هندی و پاکستانی مردم ما در یاسوج مداوا می کردند.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: بیگانگان برای ما تصمیم می گرفتند، و آن رشد و شکوفایی در کشور ما اتفاق نمی افتاد، حضرت امام در دوران قبل از انقلاب با شاه مقابله نمی کرد، بلکه با آمریکا مبارزه می کرد، و حتی دلش برای شاه می سوخت و می گفت «تو شاه این مملکتی باید با عرضه و با عظمت باشی».
وی گفت: وقتی ایشان در آمریکا در کنار وزیر خارجه آمریکا مودبانه نشسته بود، او مشغول پاک کردن عینکش بود و به شاه توجهی نداشت. امام فرمود « در کام من تلخی ایجاد شد که تاکنون از بین نرفته است».
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: سلطنت محمدرضا پهلوی و رضا پهلوی توسط بیگانگان با کودتا ایجاد می شد، وقتی امام دیدند که عزت مردم و ملت زیر پای این بیگانگان لگدمال می شود برخاست و فریاد عزت خواهی بلند کرد، مردم ما خون دادند و مبارزه کردند و انقلاب به پیروزی رسید.
دانشگاه و دانشجو یک قدم از آرمان خود عقب نشینی نکرد، در همان دوران اوایل انقلاب، کانون جاسوسی سفارت آمریکا، تسخیر شد و انقلاب دیگری شکل گرفت، برخی ها می گویند این کار خوبی نبود، ولی این کار، کار استراتژیکی بود و با همین لانه جاسوسی می توانستند به انقلاب ضربه بزنند.
حجت الاسلام حسینی گفت: هر مستکبری در هر جای دنیا است باید با او مقابله کرد و از هر مظلومی در جهان باید دفاع کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در جنگ 8 ساله، دانشجویان و دانشگاهیان با تمام قدرت ایستادگی کردند. در تحریم های اقتصادی و در جنگ های اقتصادی و نظامی و الکترونیک دانشجویان و دانشگاهیان درخشیدند. 
وی گفت: دانشمندان غربی از پیشرفت های علمی کشور، متحیر ماندند که ایرانیان چگونه به علوم سری در حوزه های موشکی، پزشکی، ژنتیک دست یافته اند.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: شما سرمایه های ملت هستید، خوب درس بخوانید و در کنار تربیت دینی و اخلاقی، اگر دانشجو باسواد باشد ولی از جهت دینی و سیاسی و اخلاقی تربیت نشود، شرایط سخت و دشواری بر جامعه حاکم خواهد شد. یک بمب هسته ای کافی است برای اینکه یک شهر را نابود کند، اگر در کنار علم تعهد اخلاقی نباشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر بگویند ویروس کرونا دست ساز بشر است چه می شود؟ لذا بحث تربیت در کنار رشد و شکوفایی علمی باید شکل بگیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کی باید جلوی آنها را بگیرد الان انتصاباتی که صورت می گیرند رشوه میدهند تا پست بگیرند چطوری جای سوخته را باید سبز کرد
Iran, Islamic Republic of
فساد در اداره ها زیاد است متاسفانه به خاطر قوم بازی برخوردی نمی شود
Iran, Islamic Republic of
فساد ریشه دار است وبا شعار و حرف کنده نمی‌شود کارمند وقتی می‌بیند بالا دستش اختلاس و رشوه می‌گیرد او هم می‌گیرد..
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1