تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۴۲۰۱۱
نشست رئیس دانشگاه با دانشجویان منتخب به مناسبت ۱۶ آذر؛

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان: دانشجو باید به نمایندگی از مردم مطالبه گری کند

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبه گری حق دانشجوست. دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد مسئولین داشته باشند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، دکتر رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدیاسوج به مناسبت ۱۶ آذر در نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  واحد یاسوج که به همت بسیج دانشجویی برگزار گردیده بود شرکت کرد و با تبریک روز دانشجو، این روز را نماد ماندگار در  تاریخ انقلاب اسلامی خواند که دانشجویان برای مبارزه با استکبار آن را رقم زدند.
اکرامی در این نشست صمیمی بیان داشت: این ایام مصادف بادومناسبت مهم ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی و۱۶ آذر روز دانشجو است.ضمن گرامی داشت این مناسبت های مهم،روزدانشجورابه همه دانشجویان تبریک عرض می نمایم.
وی با بیان اینکه بین روز ۱۲آذر و۱۶ آذرارتباط وپیوندعمیقی وجودداردافزود:در۱۶ آذرسال ۱۳۳۲دانشجویان دراعتراض به حضورمعاون رئیس جمهورآمریکا درایران وبرقراری ارتباط بادولت استعماری انگلیس پس از۴ ماه ازکودتای ۲۸ مرداد وسرنگونی دولت قانونی دکترمصدق موردحمله قرارگرفته وسه نفر ازدانشجویان به شهادت رسیدند.
این مقام مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت:مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجوی۱۶ آذر یعنی دانشجوی ضداستکبار،ضدآمریکا وبریتانیاست حاصل وثمره مبارزات وجانفشانی وایثارگری دانشجویان در۱۶ آذر و۱۳آبان سال ۱۳۵۸تدوین وتصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی درروز۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ وتحقق آرمانها وخواسته های حق طلبانه آن ها بود.قانون اساسی منشورو میثاق ملی ملتی است که بابت آن هزینه سنگینی پرداخت نموده است.
اکرامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: مطالبه گری حق دانشجو ست در دوره دانشجویی با حضور در تشکل ها باید مهارت های لازم جهت ورود به عرصه اجتماعی و سیاسی در آینده را کسب نمود. اما تشکل ها نباید پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی بیرون از دانشگاه باشند. باید استقلال خود را حفظ نمایند و ابزار دست دیگران نباشند. در راستای اصل نظارت همگانی دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد مسئولین داشته باشند. نه تنها نظارت درونی در دانشگاه بلکه به نمایندگی از مردم در بیرون از دانشگاه مطالبه گری نماید.
در ادامه دانشجویان سوالات، نظرات و خواسته‌های خود را در مورد چالش‌های آموزش و امتحانات مجازی یا حضوری و امکانات صنفی و رفاهی اعلام کردند و دکتر اکرامی در پاسخ به سؤالات مطروحه گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی سازمان مرکزی و تغییر رنگ بندی کرونایی کشور و تزریق همگانی واکسن کرونا، دانشگاه‌ها به سمت حضوری شدن می‌روند و تیم اجرایی دانشگاه در حال آماده‌سازی امکانات آموزشی، رفاهی دانشجویان هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه موظف است در راستای حل مشکلات دانشجویان از تمام ظرفیت خود استفاده کند و تمامی مسئولین دانشگاه بر حل مشکلات دانشجویان مصمم هستند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1