کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل امور شهری؛

مراسم تحلیف شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / کیانی باوند رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد شد (+ تصاویر )

7 آذر 1400 ساعت 14:21

مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استان در سالن ستاد بحران برگزار شد.


مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استان در سالن ستاد بحران برگزار شد.
 به گزارش کبنا، ظهر امروز (یکشنبه 7 آذر ماه 1400) مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار و عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات ستاد بحران برگزار شد.
در ابتدای این نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توقعات خود را از شوراها و شهرداری‌ها بیان کرد و اظهار داشت: مبلمان شهری برای ما اولویت دارد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انباشت نیرو در شهرداری‌های استان انتقاد کرد و گفت: بخشی اعظمی از اعتبارات به جای آنکه صرف پروژه‌های عمرانی شود به پرداخت معوقات نیرو ها اختصاص یافته است.
حاجی‌زاده گفت: شوراهای اسلامی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رای مردم انتخاب می‌شوند. قانون هم شرح وظایفی برای آنها مشخص کرده است.یکی از نگاه‌های اصلی اعضای شورا توسعه گرایی و توسعه‌محوری باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آب شرب، راه روستایی و ورودی شهرها سه اولویت شهرداری‌ها است، گفت:
شوراها بازوان قوی دولت برای توسعه محوری و توسعه گرایی شهرها محسوب می‌شوند.کسانی که نگاه توسعه‌گرایی نداشته نباشد نمی‌تواند اینگونه باشد.
وی با تاکید بر اینکه استان به شدت نیازمند این توسعه محوری است، گفت: آن چیزی که انتظار دارم شایستگان هستید که صاحب رای مردم و صلاحیت شدید نگاه توسعه محوری در شهرها و روستاها داشته باشیم.
این مسئول با تاکید بر ساماندهی ورودی و خروجی شهرهای و همچنین مبلمان شهری که نیازمند حرکت جدی شهرداری‌ها و پارلمان شهری است، افزود: طی ۱۱ ماه اخیر از تمام شهرداری‌ها حمایت کردیم اعتبارات و ارزش افزوده را یکسان بین شهرداری‌ها تقسیم کردیم.
وی بیان کرد: روزی که به عنوان معاون استاندار معارفه شدم شهرداری‌ها آمدیم معوقات زیادی داشتند که خیلی از آنها پرداخت  پرداخت شد و کارهای عمرانی خوبی صورت گرفت.
حاجی‌زاده عنوان کرد: در همین شهر یاسوج چند پروژه بر زمین مانده را فعال و پروژه جدیدی شروع کردیم، به پل چهارم بشار سال گذشته ۱۰ و امسال ۷ میلیارد اعتبار دادیم و از اعتبارات ارزش افزوده هم برخوردار شد و انتظار می‌رود زودتر به اتمام برسد تا گره از مشکل ترافیکی مردم حل شود.
وی بیان کرد: ارزش افزوده باید در عمران شهری هزینه شود اما به دلیل انباشت نیرو  اکثر اعتبارات به سمت حقوق و مزایای پرسنل رفت که اعضای شورای کاری کنند که ۷۰ یا ۸۰ درصد اعتبارات به سمت حوزه عمران برود.
حاجی‌زاده عنوان کرد: قبول دارم که حقوق پرسنل در اولویت باشد اما فکری شود که اعتبارات عمرانی و ارزش افزوده در جای خودش هزینه شود.
وی با تاکید بر اینکه ورود و خروج به شهرداری‌ها قانونمند شود، گفت: علاقمند به رفع مشکل بیکاری مردم هستیم اما باید به سمت اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی برویم. نباید به سفارش این فرد و آن  فرد در  شهرداری نیرو جذب شود. اغلب این نیروها غیرمتخصص هستند که برای شهرداری که درآمدی ندارند زیان‌آور است.
وی بیان کرد: شورا با تعامل معنا پیدا می‌کند، هدف اعضای شورا خدمت و کسب رضای خداوند باشد تقسیم‌بندی‌ها گره‌ای از مشکلات مردم حل نمی‌کند اما با تعامل و دوستی می‌توانید مشکلات استان را در شورای عالی کشور حل کنید.
این مسئول با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار بروند گفت: شهرداری از ظرفیت ماده ۵۸ برای درآمدزایی استفاده کنند.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از اتمام صحبت‌هایش جلسه را برای حضور در جلسه دیگری ترک می‌کند، عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری ریاست جلسه را بر عهده می‌گیرد. شهامت بر تعامل و وحدت اعضای شورای اسلامی تاکید می‌کند و می‌گوید: برای بنده هیچ فرقی بین اعضای شورای اسلامی استان نیست و تنها انتظار بنده از شماها این است که با تعامل و وحدت امورات شوراهای اسلامی استان پیگیری شود و همچنین از شماها می‌خواهم که حرمت مرکز استان و شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نگه داشته شود. عیسی شهامت تمام تلاش خود را کرد که همه اعضای شورای اسلامی با همدلی جلسه را به اتمام برسانند.
شهامت با اشاره به بطلان موضوع سیاسی‌بازی در بدنه شوراهای اسلامی اظهار داشت: شورای اسلامی محلی برای خدمت به مردم است و در این پارلمان باید روحیه تعامل و همکاری بین اعضا در راستای خدمت به مردم و توسعه شهرها حاکم باشد.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، با اشاره به مشکلات موجود در ساختمان شورای اسلامی استان اظهار داشت: ساختمان شورای اسلامی استان وضعیت مطلوبی ندارد و هر کس بنای این ساختمان را ببیند، از وجود شورا ناامید می‌شود.
وی به وجود حواشی منطقه‌ای و طایفه‌ای بر جو شورای اسلامی استان ابراز گلایه کرد و گفت: این موضوع باعث ایجاد شکاف و نفاق در بدنه شورا می‌شود و باعث ورود مباحث حاشیه‌ای به شورای اسلامی استان و فاصله گرفتن این شورا از وظایف اصلی خود می‌شود.
شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دنبال این بود که صحبت‌های حاجی‌زاده مبنی بر اینکه در تقسیم جایگاه‌ها بایستی بین تمام جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد تقسیم شود و شورای مرکز استان را به صورت ویژه دیده شود را جامه عمل بپوشاند و مرتب در این خصوص نکاتی را به اعضای شورای اسلامی استان گوشزد کرد. شهامت وقتی دید فضا به سمت خاصی می‌رود، هنگام ترک جلسه توسط سه نفر از اعضا جلسه را ترک کرد و هنگام رای گیری حضور پیدا نکرد. پس از ترک جلسه توسط شهامت به دلیل حساسیت بوجود آمده افراد حاضر در جلسه و فرد منتخب به عنوان رئیس شورای استان صحبت‌های را به عنوان وحدت هر چه بیشتر ارائه داد و حتی ریاست را به نماینده شهرستان مارگون پیشنهاد داد.

به گزارش کبنا،  در ادامه به دلیل اختلاف نظر مراسم تحلیف ساعاتی به تعویق افتاد که نهایتاً با مدیریت حساب شده عیسی شهامت مراسم تحلیف برگزار شد.
ابتدا هیئت رئیسه سنی به ریاست محسن کوکب‌نژاد برگزارشد و اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد سوگند یاد کردند.
به گزارش کبنا، در ادامه کیانی باوند با رأی 6 نفر از اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس شورای اسلامی استان انتخاب شد.
همچنین محسن کوکب‌نژاد با 6 رأی به عنوان نائب رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد. سید صلاح‌الدین صادقیان نیز با 6 رأی به عنوان منشی شورای اسلامی استان انتخاب شد.
به گزارش کبنا، کیوان آشنا، غلامرضا مسلمی‌دوست، رهامی سه عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه می‌گفتند، ترکیب جلسه  گرمسیری و سردسیری شده، جلسه را ترک خواهیم کرد.


کد مطلب: 441784

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/441784/2/مراسم-تحلیف-شورای-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-کیانی-باوند-رئیس-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1