تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۴۰۵۰۵
سفر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به شهرستان کهگیلویه؛

حرف سنگین موحد به متولیان پروژه پمپاژ زمین‌های حومه غربی دهدشت؛ امروز یک تحرک جزءی می‌بینم یا زنگی زنگ یا رومی روم / روند لاکپشتی در فرایند وعده‌های مسئولان ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به همراه الیاس نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های شهر دهدشت بازدید کردند.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (دوشنبه 3 آبان ماه 1400) مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد با حضور الیاس نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و اعضای این کمیسیون از پروژه‌های شهر دهدشت بازدید کردند.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در حاشیه بازدید از پروژه پمپاژ زمین‌های حومه غربی دهدشت، اظهار داشت: انگیزه بنده برای دعوت از آقای نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به شهرستان کهگیلویه، جهت دیدن پروژه‌هایی بود که قریب به 13 و 14 سال کلنگ آنها به زمین زده شد و الان اندر خم یک کوچه قرار دارند.
موحددر ادامه با بیان اینکه باید این پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند، افزود: چرا باید پروژه پمپاژ زمین‌های حومه غربی دهدشت بعد از 14 سال هنوز قریب به 24 درصد پیشرفت داشته باشد.
وی افزود: این پروژه یا باید متوقف شود و یا هم مشکل آن هر چه که باشد، مشکل اعتباری یا پیمانکار باید تعیین تکلیف شود و علت و انگیزه آن نیز باید مشخص شود.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه به کنایه گفت: فقط امروز می‌بینم که تحرک جزءی در محل پروژه دارند و قابل قبول نیست، من به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم ببینم یک پروژه این همه سال طول بکشد و کسی هم چیزی نگوید. یا زنگی زنگ یا هم رومی روم.
موحد گفت: متولیان امر پروژه پمپاژ زمین‌های حومه غربی دهدشت باید این پروژه را از این وضعیت بیمارگونه نجات دهند. بنده نمی‌توانم به عنوان نماینده مردم شاهد باشیم که بعد از این همه سال باز هم بگویند که 30 درصد پیشرفت دارد. پروژه‌های از این دست وجود دارد، همانند؛ پروژه فسفات چرام، پاتاوه - دهدشت و... که باید تکلیفشان مشخص شوند.
الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدخم هم در بازدید از طرح آبرسانی به زمین‌های دهدشت غربی گفت: مشکل این طرح اعتباری نیست دلایل دیگری دارد که بررسی و پیگیری خواهد شد.
9 مهر ماه 1400، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه پمپاژ آب زمین‌های حومه غربی دهدشت، گفت: با همکاری وزارت نیرو عملیات اجرای این طرح سرعت خواهد گرفت.
او در این بازدید روند اجرای عملیات این پروژه را کند خواند و اظهار داشت: در راستای توسعه بخش کشاورزی در منطقه با همکاری وزارت نیرو پروژه سرعت می‌گیرد.
 ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح آبرسانی حومه غربی تحول عظیم در بخش کشاورزی، رونق تولید و اشتغال صورت خواهد گرفت، افزود: پیشرفت ۲۳ درصدی با گذشت یک دهه از آغاز پروژه قابل قبول نیست.
 او اضافه کرد: توسعه کشاورزی در مناطق محروم یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و برای تحقق این مهم هیچ کوتاهی نخواهیم داشت.
 ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه برای یک هزار نفر شغل ایجاد می‌کند، افزود: بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های حومه غربی دهدشت تحت پوشش آب قرار می‌گیرند.
 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: با گذشت ۱۰ سال از آغاز پروژه تنها ۷۰ میلیارد تومان از مبلغ قرارداد اولیه «۲۳ میلیارد تومان» تخصیص یافت.
 فخری‌زاده بیان کرد: این طرح برای تکمیل شدن نیاز به ۶۳۰ میلیارد تومان دارد.
 او گفت: طرح شامل بند انحرافی، سازه آبگیر، دو ایستگاه پمپاژ و دو تا خط انتقال ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰ میلی متر جمعاً به طول ۲۵/۵ کیلومتر و دو مخزن است.
 اجرای این پروژه سال‌هاست در وعده و شعارهای مسؤولان روند لاک پشتی داشته و در بازه طولانی مدت راکد شده بود.
به گزارش کبنا، کارفرمای پروژه پمپاژ زمین‌های حومه غربی دهدشت شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
-----------------------------------

خبر: فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

چنگلوا
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این هست که در مناطق جنوب هزینه نميشود
امیر
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا تا نماینده سابق که شریک تمام پروژه های عظیم از جمله جاده پاتاوه دهدشت ، آبرسانی حومه غربی هست همین آش هست و همین کاسه ، .....
علی
Iran, Islamic Republic of
باید اول از خود اقای موحد پرسید چه کسانی ۲۵سال پیش مانع احداث سد مارون در چند کیلومتر بالاتر(نزدیکی روستای تراب) شدند!!!؟؟؟؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1