تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۴۰۴۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

تصاویر و حاشیه تلخ از مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی/ ( فیلم ) لحظه سیلی محکم بر صورت استاندار جدید در حضور وزیر کشور

۲
کبنا ؛در آیین معارفه استاندار آذربایجان شرقی، یکی از شرکت‌کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی محکمی زد.‌
به گزارش کبنا، مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز (شنبه 1 آبان ماه 1400) با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مسئولان استانی در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

    
لحظه سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی

 پس از سخنرانی استاندار سابق، نماینده ولی فقیه در استان و وزیر کشور، عابدین خرم استاندار جدید آذربایجان شرقی به پشت تریبون رفت و ضم خوش‌آمدگویی به میهمانان، به تشریح برنامه‌های خود در این استان پرداخت.
 هنوز دقایقی از سخنرانی استاندار جدید نگذشته بود که یک فرد معلوم‌الحال به نام ایوب علیزاده با حضور در بالای تریبون "سیلی محکمی" به عابدین خرم زد و ادامه شروع به فحاشی به استاندار پرداخت و وی را از جلوی تریبون هل داد.
بلافاصله نیروهای تأمین امنیت در محل به بالای تریبون رفته و فرد خاطی را به اتاق مجاور سالن هدایت کردند و بعد از دقایقی تشنج در محل مراسم، استاندار آذربایجان شرقی به ادامه سخنرانی خود پرداخت.
 در این حین حضار برای مخالفت با این حرکت زشت، شعار «مرگ بر منافق» و «استاندار ولایی حمایتت می‌کنیم» سر دادند و از استاندار آذربایجان شرقی حمایت کردند. در ادامه تعدادی از حضار هم با نزدیک شدن به جایگاه مراسم، از عابدین خرم دلجویی کردند.
 عابدین خرم در ادامه ضمن حفظ آرامش خود، سخنانش را ادامه داد و با اشاره به اینکه روزهای گذشته عده‌ای تهدید کرده بودند که قرار است اتفاقی در این مراسم رخ دهد، ابراز داشت: منافقین بارها در طول دوران خدمتم مرا تهدید کرده‌اند و ما با این اتفاقات از مسیر انقلاب متوقف نمی‌شویم.‌ همه ما فدای راه ائمه اطهار (ع)، رهبری و شهدا هستیم که برای اعتلای دین جان دادند و این سیلی در راه ولایت را به جان می‌خریم.
 استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هر چه در وجود دارم به کار می‌گیرم تا به اعتلای استان بینجامد و این ماجرا خللی در خدمت‌رسانی به مردم و استان ایجاد نمی‌کند.
خرم تاکید کرد: من ضارب را نمی‌شناسم و از این فرد می‌گذرم، او را می‌بخشم و شکایتی از او ندارم.
وی با اشاره به اینکه در دورانی که در سوریه اسیر داعش بودم، روزانه ده‌ها بار شکنجه و داعشی‌ها بارها سلاح را بر شقیقه من می‌گذاشتند، ابراز داشت: محکم به راه خود ادامه داده و اجازه نمی‌دهیم خللی در راه توسعه استان ایجاد شود.
 بعد از سخنرانی استاندار جدید آذربایجان شرقی، 10 نفر از نمایندگان این استان در مجلس و تعدادی از بسیجیان به جایگاه رفتند و حجت‌الاسلام میرتاج الدینی به نمایندگی از مجمع نمایندگان، حمایتشان از استاندار جدید آذربایجان شرقی را اعلام کرد و گفت: متانت و صبوری استاندار در این حادثه ناگوار که ناشی از خصومت شخصی یک فرد بود، برهمگان آشکار شد.

     
  شعار حاضرین در حمایت از استاندار جدید آذربایجان شرقی

دستور فوری دادستان تبریز برای بررسی علت حمله به استاندار آذربایجان شرقی
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هویت شخص ضارب استاندار آذربایجان شرقی مشخص شد.
بابک محبوب علیلو ظهر امروز برای بررسی حادثه حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه دستور فوری صادر کرد و اظهار داشت: هویت شخص ضارب استاندار مشخص شده و موضوع در حال بررسی است.
 گفتنی است امروز مراسم معارفه و تودیع استاندار آذربایجان شرقی با حاشیه همراه بود که یکی از حاضران در جلسه به استاندار جدید تعرض کرد.
خرم که پشت تریبون رفته بود در لحظات آغاز سخنرانی فردی به وی تعرض کرد. در این موقع استاندار جدید بدون اینکه واکنشی نشان دهد وی را به آرامش دعوت کرد.
 برای دقایقی جلسه با وقفه مواجه شد اما پس از چند دقیقه به روال طبیعی خود بازگشت.
 گفته می‌شود فرد معترض از نیروهای سپاه استان است و هنوز انگیزه و علت این رفتار فرد معترض اعلام نشده است.
  عابدین خرم رسماً به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد
 در این مراسم که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد ضمن تجلیل از زحمات محمدرضا پور محمدی، عابدین خُرّم به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معارفه شد.
 احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم حکم انتصاب عابدین خرم به سمت استانداری آذربایجان شرقی را که از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صادر شده است، به وی اعطا کرد.
 رئیس جمهور در این حکم، ضمن تاکید بر روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام جدی استاندار جدید به مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی»، حفظ و ارتقای وحدت و انسجام در استان، پشتیبانی و مانع‌زدایی از امر تولید و توسعه زیرساخت‌های استان بویژه در حوزه اقتصادی و صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های جوانان انقلابی، باانگیزه و مستعد و تعامل با کلیه دستگاه‌ها و نهادها را از وظایف استاندار جدید عنوان کرده است.
 رئیس جمهور همچنین برای استاندار جدید آذربایجان شرقی در انجام وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم و تحقق آرمان‌های نظام اسلامی بویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آرزوی توفیق کرده است.
 وزیر کشور همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم علیار راستگو، معاون فقید سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تجلیل کرد.
 وزیر کشور در تبریز: کارهای بر زمین‌مانده ‌زیاد داریم
وزیر کشور گفت: باید برنامه‌ریزی و اقتصاد مکمل با همسایگان داشته باشیم تا این تبادلات به توسعه اقتصادی منطقه منجر شود.
 احمد وحیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با تبریک عید بزرگ ولادت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: در پرتو انوار گرامی رسول اکرم قرار داریم، که اگر نبود رسول الله، دنیای تاریکی داشتیم که پر از شرک بود.
 وزیر کشور با تاکید بر اینکه مسئول باید به گونه‌ای باشد که مردم او را از خود بدانند، افزود: اگر مردم، مدیر را از بین خود بدانند، همدلی و همراهی خواهند کرد و وظیفه مسئول هم کمک به مردم است تا رنج مردم را رفع کند.
 وی آذربایجان شرقی را دریچه بزرگی برای ایران اسلامی دانست و گفت: این استان همواره الهام‌بخش برای ایران و برای جهان اسلام است. علامه‌های بزرگ، شهدای عزیز، شهریارها و عالمانی که استوانه‌های کشور بودند که تربیت یافته این استان و تبریز بودند.
 وزیر کشور تاکید کرد: این استان مهد علم و عرفان، فضل، جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری است. زرخیز است ولی زرهای معنوی بیش از مادی است لذا مسئولیت سنگینی بر دوش نسل جدید استان است تا از این ظرفیت‌های علمی و عرفانی بهره بگیرد و دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.
 وی با اشاره به اینکه باید در پناه این ذخایر مادی و معنوی، نه تنها مشکلی در این استان نداشته باشیم، بلکه کل ایران از تبریز سیراب شود، ادامه داد: استاندار فقط مسائل مادی را مدیریت نکند باید ظرفیت‌های بزرگ معنوی را در راستای اعتلای استان به کار گیرد.
 وحیدی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی باید محور توسعه صنعتی کشور باشد، خاطرنشان کرد: این استان با صنعتگران توانمند و نخبه در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و... می‌تواند متحول کننده کشور باشد.
 وزیر کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از محصولات صنعتی با تکنولوژی برتر باید در این استان تولید شود، اظهار داشت: آذربایجان شرقی جزو اولین استان‌ها بود که موتور خودرو با پیچدگی خاص را تولید کرد و می‌تواند به قطب خودروسازی تبدیل شود.
 وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌های استان برای توسعه فناوری‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه استان همکاری جدی داشته باشند، ادامه داد: باید در این راستا از ذخایر موجود استفاده شود و یکدست و متحد برای توسعه استان تلاش کنید.
 وحیدی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی نقطه ترانزیتی مهم و نقطه وصل ایران به اروپا و قفقاز است تصریح کرد: تبریز می‌تواند محور توسعه دیپلماسی اقتصادی ایران با همسایگان شمالغربی شود.
وی تبریز را نقطه ثقل و اتکای فرهنگی برای کشورهای منطقه دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی و اقتصاد مکمل با همسایگان داشته باشیم تا این تبادلات به توسعه اقتصادی منطقه منجر شود.
 وزیر کشور با تاکید بر اینکه کار بر زمین مانده در این استان زیاد است، گفت: استاندار، در جایگاه رئیس جمهور یک استان است و همه مدیران کل باید با استاندار هماهنگ باشند لذا آیت‌الله رئیسی تاکید دارند که انتصاب مدیران کل باید با استاندار هماهنگ شوند.
 وی با تقدیر از ایستادگی مردم و مسئولان در برابر فشارهای دشمنان تصریح کرد: اکنون به قدرتی رسیدیم که دشمنان نه تنها حمله، بلکه نمی‌توانند تهدید هم بکنند.
 وحیدی خاطر نشان کرد: در دوران سختی‌ها ایستادیم و دوران پیروزی نزدیک است. خستگی را خسته کردیم و امیدوارم شاهد افق‌های نو و چشم اندازهای عالی برای کشور باشیم.
 آل‌هاشم: استاندار جدید آذربایجان شرقی به جوانان حزب‌اللهی و نخبه میدان دهد
امام جمعه تبریز گفت: استاندار جدید نسبت به مشکلات استان اطلاعات به‌روزی دارد و امیدواریم بتواند با استفاده از نیروهای جوان مؤمن و حزب‌اللهی نخبه و میدان دادن به جوانان در این مسئولیت سنگین موفق باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با بیان اینکه استاندار جدید آذربایجان شرقی شناخت خوبی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مرزهای استان دارند اظهار داشت: خرم در روزهای سخت کنار مردم بود و نقش موثری در بلایای طبیعی و تهیه بسته معیشتی ایفا کرد.
 وی افزود: همه احزاب و گروه‌ها که گزینه‌هایی برای استانداری داشتند اما امروز با انتصاب استاندار جدید به ایشان کمک کنند چرا که همکاری و همدلی نباشد در استان دچار مشکل می‌شویم.
 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: عابدین خرم در آذربایجان غربی و شرقی فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
 آل‌هاشم یادآور شد: استاندار جدید نسبت به مشکلات استان اطلاعات به‌روزی دارد و امیدواریم بتواند با استفاده از نیروهای جوان مؤمن و حزب‌اللهی نخبه و میدان دادن به جوانان در این مسئولیت سنگین موفق باشد.
 امام جمعه تبریز تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم برای اجرای منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و رفع مشکلات اقتصادی، صنعتی، معدنی، دریاچه ارومیه و غیره کمک کنند.
 وی گفت: در حضور مقام عالی وزارت از تلاش‌های استاندار سابق پورمحمدی که در پیشرفت استان نقش داشت تشکر می‌کنم چرا که همکاری صمیمانه داشت و در مشورت کردن امور پیشتاز بود.
 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: پورمحمدی به عنوان چهره دانشگاهی و فرهیخته دانشمند، برای استان ما اعتبار بود و شهادت می‌دهم که در تصمیم‌گیری‌های مختلف مسائل جناحی را دخالت نداده و مصالح جامعه و استان مد نظر بود.
 آل‌هاشم در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری و تلاش همه عزیزان در راستای تحقق آرمان‌های امام و رهبر انقلاب گام برداریم.
 به گزارش کبنا، عابدین خرم دانش‌آموخته لیسانس مدیریت و فوق لیسانس مدیریت استراتژیک است که سوابق مدیریتی و امنیتی فراوانی در شمال غرب کشور در کارنامه دارد.
 از دیگر سوابق خرم می‌توان به عضویت در شورای تأمین استان، عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان، مبارزه با احتکار و مفاسد اقتصادی، بررسی و پیگیری احیای صنایع راکد، اقدامات زیرساختی، محرومیت‌زدایی، جوانگرایی در انتصابات است که با مردم باوری، روحیه جهادی و اتکا به برنامه‌های بالادستی می‌تواند اهداف عالیه دولت سیزدهم را محقق کند.
عابدین خُرّم دانش‌آموخته لیسانس مدیریت و فوق لیسانس مدیریت استراتژیک است که سوابق مدیریتی و امنیتی فراوانی در شمالغرب کشور در کارنامه دارد.  از دیگر سوابق خُرّم می‌توان به عضویت در شورای تأمین استان، عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان، مبارزه با احتکار و مفاسد اقتصادی، بررسی و پیگیری احیای صنایع راکد، اقدامات زیر ساختی، محرومیت زدایی، جوانگرایی در انتصابات است که با مردم باوری، روحیه جهادی و اتکا به برنامه‌های بالا دستی می‌تواند اهداف عالیه دولت سیزدهم را محقق کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
هر ‌کی بوده کار خوبی نکرده اگه مشکلی داشت اول میرفت با خودش صحبت میکرد اگه به نتیجه ای نرسیده میرفت از طریق مراجع قانونی شکایت میکرد.
پرویز
Iran, Islamic Republic of
اون چکارکردن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1