کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست صمیمی سرپرست وزارت کشور با مدیران و معلمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های فوق العاده موفق کشور / ثبات مدیریت‌ها از برنامه‌های وزارت است /کمک 4 میلیارد تومانی به معلمان شهر زلزله زده سی سخت و 5 میلیارد تومان برای تبلت دانش آموزان / موضوع رتبه بندی معلمان را روزانه پیگیری می کنم

29 مهر 1400 ساعت 14:09

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست صمیمی با نمایندگان مدیران مدارس، معلمان و بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 میلیون تومان برای احداث دارالقرآن کریم شهرستان بویراحمد اختصاص می دهیم. همچنین 4 میلیارد تومان به معلمان شهر زلزله زده سی سخت تسهیلات می دهیم و 5 میلیارد تومان هم برای تبلت دانش آموزی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می دهیم


نشست صمیمی علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مدیران مدارس، معلمان و بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد. در این نشست فرماندار شهرستان دنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امام جمعه سی سخت، رئیس نوسازی مدارس کشور و جمعی از مدیران کشوری و استانی حضور داشتند.
به گزارش کبنانیوز از سی سخت، امروز پنج شنبه (29 مهرماه 1400) در این نشست، سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور گفت:
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست، اظهار داشت که به آینده آموزش و پرورش خوش‌بین هستم و حس خوبی دارم.
به گزارش کبنا، گزیده مهم صحبت‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است؛
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از زحمات تک تک معلمان در این سال‌ها تشکر می‌کنم. معلم ریشه و اساس تعلیم و تربیت است. قلب نظام تعلیم و تربیت معلم است و اگر این قلب کند و «بد» کار کند، حال و پیکره تعلیم و تربیت خوب نیست. اگر می‌خواهیم پیکره نظام تعلیم و تربیت خوب کار کند و با نشاط و ثمره خوبی داشته باشد، باید به رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت توجه شود.
علیرضا کاظمی گفت: در سخت‌ترین شرایط، عشق معلمی، معلمان عزیز را از هیچ کوششی باز نگه نداشته است و مشکلات هرگز جلوی این عشق فراوانشان را نگرفته است.
وی با بیان اینکه «صحبت‌های همکاران برای من ارزشمند بود» گفت: استمرار نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی بر عکس آن چیزی که برخی تصور می‌کنند، کار فوق العاده سخت و پیچیده خواهد بود. اما این کار را معلمان به زیبایی انجام می‌دهند و بعضی هم جانشان را در این مسیر فدا کرده‌اند.
کاظمی اظهار کرد: تشکر می‌کنم از آقای هادی زارع پور مدیرکل محترم آموزش و پرورش و سایر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان خوب استان در مجلس شورای اسلامی به طور ویژه آقای روشنفکر که حضور فعالی در شورای عالی آموزش و پرورش دارند و خودشان از جنس فرهنگیان هستند.
کاظمی گفت: من به این استان آمده‌ام که مشکلات آموزش و پرورش را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.
وی اظهار کرد: پیمان بسته‌ایم که لحظه‌ای از پای ننشینیم و از زمانی که این امانت سنگین را به ما سپرده‌اند، بر اساس تکلیف شرعی، انقلابی و ملی تلاش کردیم که امانت داری کنیم و این امانت را به سلامت به نفر بعد تحویل دهیم.
کاظمی بیان کرد: بنده بی اطلاع از مشکلات آموزش و پرورش نیستم. با بسیاری از مدیران در سطح کشور ارتباط و مرتب تماس برقرار کردیم.
رتبه بندی معلمان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دوستان مطالبات جامعه فرهنگیان را به زیبایی منتقل کردند. من کراراً خدمت آیت الله رئیسی گفتم، آموزش و پرورش چهل سال مظلوم بوده و آنگونه که شایسته و باسته است، نبوده و تمام کشورهای توسعه یافته مسیری جزء آموزش و پرورش را نرفته‌اند. راه اینکه آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرد، این است که به آموزش و پرورش توجه ویژه شود و معلمان در آموزش و پرورش در رأس قرار بگیرند.
وی اظهار کرد: نهال تربیت و تعلیم باید مهم باشد. خیلی خوش بین هستم، دولت و آقای رئیسی نشان دادند که آموزش و پرورش برای آنها مهم است.
کاظمی بیان کرد: جلسات متعددی را برگزار کردند. در شورای عالی آموزش و پرورش آقای رئیسی به صراحت گفتند که باید مشکلات معلمان یک بار برای همیشه رفع شود.
کاظمی گفت: پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان یکی از موضوعات مهم بود که 4400 میلیارد تومان بودجه به دولت تحمیل کرد و مطالبات آن پرداخت شد. بنده حس خوبی دارم که مشکلات آموزش و پرورش خیلی سریع برطرف شود. حضور میدانی و مؤثر دولت در استان‌ها و توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی و نگاه ویژه‌ای که به معلمان دارند، آینده روشنی را برای آموزش و پرورش را رقم خواهد زد. رتبه بندی معلمان با پشتوانه دولت و همت مجلس و حمایت شخص رئیس جمهور در حال انجام است.
موضوع رتبه بندی معلمان را روزانه از طریق کانال‌های که وجود دارد، خودم پیگیری می‌کنم. سعی می‌کنیم در رتبه بندی معلمان هم صلاحیت آنها و هم منزلت و جایگاه معلمان ارتقاء یابد.
وی در ادامه به توسعه نامتوازن نیروی انسانی در برخی استان‌ها گریزی زد و گفت: در استان لرستان 1500 نیرو انسانی مازاد دارد و در اصفهان 3 هزار نیرو و در خراسان 5 هزار نیرو کم دارند.
کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های فوق العاده موفق کشور
کاظمی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های فوق العاده موفق کشور در بحث سرانه فضای آموزی و نیروی انسانی است. در استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نیروی انسانی هیچ مشکلی نداریم. بعضی استان‌ها بحران نیروی انسانی داریم.
استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه برتر را دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: استارت جمع آوری مدارس کانکسی در کشور زده شده است و 50 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد. استان کهگیلویه و بویراحمد در بازگشایی مدارس رتبه بسیار بالا و در سطح استان‌های کشور رتبه برتر را دارد. استان در صدور ابلاغ و پرداخت حقوق مدیران مدارس جایگاه خوبی دارد.
وی گفت: بعد از 40 سال بزرگترین پروژه فناوری اطلاعات در خاورمیانه در وزارت آموزش و پرورش رقم خورد و بیش از 40 سامانه یکپارچه شد. 45 درصد از مدارس مناطق محروم و غیر قابل دسترسی در روز اول مهر بازگشایی شدند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث بازگشایی کارستان کردند. در بحث تزریق واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان استان حرف ندارد.
کاظمی اظهار کرد: ما این فضای آرام را حفظ می‌کنیم و به خانواده‌های این آرامش را می‌دهیم. کرونا خسارت‌های غیرقابل جبران وارد کرده و تا 50 سال آینده هم جبران نمی‌شود. درخت آموزش و رشد کج شده وعقب افتاده و قابل جبران نیست.
در 117 کشور مدارس کاملاً بازگشایی شده است بدون اینکه به بازگشایی مدارس را به واکسیانسیون دانش آموزان گره بزنند.
ثبات مدیریت‌ها از برنامه‌های وزارت است
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه به انتصاب مدیران در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: حضور یک مدیریت در آموزش و پرورش باید منطق و عقلانیت داشته باشد و باید مشخص باشد که یک مدیر در چه فرایندی آمده و مدیر شده است.
وی گفت: در بعضی از کشورها مدیریت‌ها عمر طولانی دارند، اما در خیلی از سطوح آموزش و پرورش در انتصاب مدیران نه عقلانیت و نه منطق وجود ندارند. چرا وقتی برای یک مدیر دولت هزینه کرده و تجربه و سابقه دارد، باید به راحتی او را کنار گذاشت. ثبات مدیریت‌ها از برنامه‌های وزارت است.
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: 500 میلیون تومان برای احداث دارالقرآن کریم شهرستان بویراحمد اختصاص می دهیم. همچنین 4 میلیارد تومان به معلمان شهر زلزله زده سی سخت تسهیلات می دهیم و 5 میلیارد تومان هم برای تبلت دانش آموزی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می دهیم. [تشویق معلمان]


کد مطلب: 440373

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/440373/2/کهگیلویه-بویراحمد-جزء-استان-های-فوق-العاده-موفق-کشور-ثبات-مدیریت-ها-برنامه-های-وزارت-کمک-4-میلیارد-تومانی-معلمان-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-5-تومان-تبلت-دانش-آموزان-موضوع-رتبه-بندی-روزانه-پیگیری-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1