تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۴۴۰۳۵۷
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کلنگ جمع آوری مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد زده خواهد شد / ابلاغ پروتکل 06 / گفته های مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس و طرح رتبه بندی معلمان / در بودجه 1400 منابع مالی لازم برای طرح رتبه بندی معلمان پیش بینی نشده!

۱
کبنا ؛سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در خصوص «هدف خود از سفر به استان» اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور دستور دادند که مدارس کپری و کانکسی باید جمع گردد، مدارس کپری در استان نداریم، ولی مدارس کانکسی زیادی داریم، ان شالله مدارس بالاتر از 15 نفر را در اولین قدم، کلنگ جمع آوری این مدارس کانکسی را خواهیم زد و با کمک اداره نوسازی مدرسه خواهیم ساخت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنجشنبه (29 مهرماه 1400) سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص سفر خود به استان گفت: هدف خداقوت به مسئولان آموزش و پرورش و بررسی معضلات بوده است.
علیرضا کاظمی در خصوص «هدف خود از سفر به استان» اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور دستور دادند که مدارس کپری و کانکسی باید جمع گردد، مدارس کپری در استان نداریم، ولی مدارس کانکسی زیادی داریم، ان شالله مدارس بالاتر از 15 نفر را در اولین قدم، کلنگ جمع آوری این مدارس کانکسی را خواهیم زد و با کمک اداره نوسازی مدرسه خواهیم ساخت.
وی افزود: بعد از زلزله سی سخت و تخریب شدن برخی مدارس، گام بزرگی برداشته شد و برخی از مدارس ساخته، تعمیر و بازسازی شدند، امروز دستاورد تلاش دوستان را در آغاز بازگشایی حضوری، این مدارس را افتتاح خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه «45 هزار مدرسه در کل کشور از ابتدای مهر بصورت حضوری برگزار می شود که جای خوشحالی دارد» گفت: مدارس را به دو دسته تقسیم کرده ایم، مدارس زیر 15 نفر که به راحتی می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، همچنین به زیرساخت های اینترنت نیز دسترسی ندارند بصورت حضوری برگزار شده اند.
وی با بیان اینکه «واکسیناسیون سلامت دانش آموزان را افزایش می دهد» افزود: در کل کشور واکسیناسیون جامعه دانش آموزی از مرز 70 درصد عبور کرده، از دانش آموزان و اولیا خواستاریم که واکسیناسیون را انجام دهند و به 100 درصد برسد.
وی گفت: برگزاری مدارس بصورت حضوری منوط به واکسیناسیون نیست، بر اساس الگویی که طراحی کرده ایم و تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت داریم، پروتکل 06 را ابلاغ کردند، بر همین اساس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر موارد، مدیران مدارس ارزیابی های بازگشایی مدارس را از اول آبان آغاز می کنند و با توجه به اینکه اختیار بازگشایی را به شورای مدرسه و منطقه داده ایم، نهایتا از 15 آبان تا اول آذرماه مدارس با رعایت فاصله های اجتماعی بازگشایی می شوند.
وی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: دولت لایحه خود را به مجلس داد و مجلس نیز در دستور کار خود قرار داد، دیروز نیز برخی مفاد آن تصویب شد، چالش بزرگ رتبه بندی این است که در بودجه 1400 منابع مالی لازم برای آن پیش بینی نشده و یا بسیار محدود پیش بینی شده است.
وی افزود: مجلس در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور است که تعارضات موجود و معضلات این طرح حل شود و امیدواریم تا قبل از پایان سال شاهد اجرای طرح رتبه بندی معلمان باشیم، ما آمادگی کامل را داریم که به هر گونه ای که این آیین نامه تصویب شد، آن را به اجرا برسانیم.
وی با بیان اینکه «متأسفانه در این فصل با کاهش رعایت پروتکل های اجتماعی مواجه هستیم» گفت: ما باید تمام تلاشمان را کنیم که وارد پیک ششم نشویم، از این رو از جامعه دانش آموزی و اولیا خواهشمندیم در شروع فصل پاییز بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی گفت: خبر خوش این است که واکسیناسیون بطور روزانه افزایش می یابد و احتمال دارد به مرز 80 درصد نیز برسد، امیدواریم که جلوی پیک ششم را بگیرد.
کاظمی در خصوص اینکه «22 مدرسه سنگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تخریب هستند» گفت: در هدف گذاری های وزارت این است که مدارس سنگی بطور کامل جمع شود و  همینطور مدارس کانکسی که جمعیت بالایی دارند، طبیعتا در هدف گذاری های آموزش و پرورش هست که تغییر کنند.
وی گفت: مدارس کانکسی برای جمعیت های کمتر از 5 نفر مدارس خوب و مناسبی است، چرا که قابلیت حفاظت و جابجایی دارد.
مدارس به دلیل اینکه در مکان های صعب العبور و کوهستانی هستند نیاز به طراحی های ویژه ای دارند، باید مطالعه دقیقی صورت بگیرد و برای هر منطقه ای ببینیم چه مدارسی را باید پیش بینی کنیم.
کاظمی در پاسخ به اینکه «آیا وزارت برای دانش آموزان دختر سهمیه معلمان خانم در نظر خواهد گرفت» افزود: حوزه عشایر، حوزه بسیار مهمی در کشور است، اگر در آینده سهمیه معلمان عشایر را از سهمیه دانشجومعلم های مراکز تربیت معلم جدا کنیم، بهتر است، چرا که انگیزه بیشتری برای تحصیل در میان عشایر ایجاد می شود، ماندگاری افزایش پیدا می کند، همچنین معلم های خانم نیز جذب کنیم.
وی با بیان اینکه «مشکل جمعیت عشایر، تعداد اندک دانش آموزان است، که گاها به یک نفر هم می رسد» اظهار کرد: باید با طرح های روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی مشکلاتشان را حل کنیم. باید مدارس شبانه روزی تقویت شوند تا بتوانیم پوشش بیشتری برای عشایر به ویژه برای دختران این مناطق داشته باشیم.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح چند پروژه و بررسی پروژه ها از نزدیک از برنامه های سفر علیرضا کاظمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1