کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار اعضای جبهه پایداری استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

باید سهم خواهی‌ها و سهم دادن‌ها جای خود را به شایسته‌سازی و شایسته سالاری بدهد/ برخی‌ها در 8 سال گذشته آش خود را گرفته‌اند / آقای استاندار شما در معرض امتحان بسیار بزرگی قرار دارید / به فرزندان بومی کهگیلویه و بویراحمد میدان دهیم / خواسته ما این است که بین نیروهای انقلاب وحدت ایجاد شود

17 مهر 1400 ساعت 17:22

دیدار اعضای جبهه پایداری استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.


دیدار اعضای جبهه پایداری استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز شنبه (17 مهرماه 1400) در دیدار اعضای جبهه پایداری استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ابتدا برخی از اعضای جبهه پایداری نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف استان مطرح کردند.
دکتر هدایت عضو جبهه پایداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: اگر در جامعه عدالت نیست، اگر سیستم آموزشی ما مشکلاتی دارد، اگر بیکاری جامعه را فراگرفته، اگر هرم عدالت محوری وارونه شده، اگر ادارات ما به جای انجام کار خود به دنبال کار مردم بودند، به دلیل بی کفایتی مدیران گذشته است.
هدایت اظهار کرد: این‌ها درد است، درد را باید شنید، و آن را به کسی گفت که خود درد دین داشته باشد، درد عدالت داشته باشد، کسی که در جنگ و جبهه حضور داشته است.
وی گفت: البته انتظار ما از استاندار این است که دردها را بشنود و درمانگر دردهای این مردم باشد.
هدایت اظهار کرد: اقای استاندار در این سالها ما ضربه‌های مهلکی از ناکارآمدی مدیران خوردیم که مسائل و مشکلات را نشناخته و در پی رفع مشکلات مردم نبوده‌اند. متأسفانه مدیرانی که به آنها اعتماد شد و در مسند مدیریت قرار گرفتند، ولی اعتمادی در بین مردم ایجاد نکردند، حقیقت این است که مردم از چنین مدیرانی خسته شده‌اند.
هدایت افزود: اقای استاندار روزی که جنابعالی به عنوان رأس هرم مدیریتی این استان انتخاب شدید، موجبات خوشحالی ما ایجاد شد.
خواسته جمع حاضر که سربازان نظام هستند این است که اصلاح امور را بر اساس منویات مقام معظم رهبری در قالب خدمتگذاری ادامه دهید.
وی گفت: ان شالله این دوره بهترین دوره دولت پس از انقلاب اسلامی باشد.
دکتر رحیمی عضو ستاد مرکزی جبهه پایداری ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای استاندار جدید استان اظهار کرد: ایشان با توجه به شجاعتی که داشته و دارند، و با وجود برنامه محوری حتماً موفق خواهند شد.
وی ضمن تقدیر از دبیر جبهه پایداری استان گفت: ایشان همیشه در صحنه بوده و فعال بوده‌اند ولی همیشه مظلوم واقع شده‌اند  امیدواریم با درایت استاندار محترم در مجموعه دولت آقای رئیسی این مظلومیت پایان یابد.
رحیمی، بنابر گزارش کبنانیوز در این جلسه گفت: ما به اسلام و انقلاب مدیون و متعهد هستیم. مدیون شهدا هستیم، و باید منویات مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب در رأس کار قرار گیرد، هم جبهه پایداری و هم استاندار محترم متعهد و مدیون مردم هستیم و باید در خدمت مردم باشیم. جز این، مدیون هیچ کس نیستیم و باید بتوانیم در این راه به اهدافمان برسیم.
رحیمی اظهار کرد: استان ما حال خوبی ندارد، مستعد بالقوه ولی فقیر بالفعل است. از بیکاری، تبعیض، کشاورزی فلج، آب شرب نداریم. ما می‌خواهیم که استاندار محترم موفق شوند. ایرادی که استان دارد این است که به فرزندان بومی استان میدان نمی‌دهیم و برای غیربومی‌ها بیشتر ارزش قائل می‌شویم.
خانم یزدانپناه نیز گفت: صحبت‌های ما در یک کلام خلاصه می‌شود؛ عدم توجه به شایسته سالاری، توجه به باندبازی، نادیده گرفتن استعدادهای جوانان، عدم استفاده از استعدادهای انسانی، از جمله آسیب‌هایی است که وجود داشته و در هیچ کدام از دولت‌های گذشته، به این موضوع توجه نشده و اجازه قرار گرفتن استعدادهای ما در مناسب مدیریتی کلان را ندادند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار آقای رئیسی دولت مردمی و انقلابی بوده، سعی شود از کسانی به عنوان مدیر استفاده شود که علمی و کاردان و دلسوز باشند.
بدری از شهرستان لنده گفت: جناب آقای استاندار محترم، انتظار ما این است که توزیع عادلانه اعتبارات بین شهرستان‌ها صورت گیرد و توجه ویژه به مردم شهرستان لنده به عنوان شهرستانی تاریخی صورت بگیرد.
به گزارش کبنا، وی اظهار کرد: وفاق و همدلی بین گروه‌ها، طوایف و ایلات ایجاد شود، ما باید بپذیریم که استان ما به لحاظ جغرافیایی از تیره و طوایف مختلفی است و برای حضور یکپارچه آنها لازم است که همگی درنظر گرفته شوند.
وی گفت: انتظار این است که سفرهای استانی استاندار و مدیران کل انجام بگیرد و درد و رنج مردم در نقاط دوردست را ببینند.
بدری اظهار کرد: زمینه نقد رسانه‌ها بسته است، انتظار است که زمینه نقد باز شود، همچنین وضعیت معیشت رسانه‌ها سروسامان داده شود.
وی در ادامه افزود: واقعیت این است که دولت سیزدهم مأموریت سختی در پیش روی دارد از یکطرف مشکلات به جای مانده از قبیل تورم، مسکن، بیکاری، بی اعتمادی مردم به دولت و شعارهایی که هرگز عملی نشد تا مدیران پروازی و برجام بی‌فرجام از طرف دیگر اینکه انتظارات مردم زیاد زیاد شده است و یا بهتر بگویم انباشته شده است.
 اما چند نکته و توقع داریم از حضرتعالی؛ ۱- توزیع عادلانه اعتبارات بین شهرستان‌ها و مردم استان و توجه خاص به مردم لنده به عنوان شهری تاریخی با مدیران سطح ملی
۲- وفاق و همدلی بین گروهها و طوایف و ایلات ۳- احیای سفرهای شهرستانی و کشاندان مدیران کل به مناطق و توجه ویژه به محرومین از دنا تا دیشموک و قیام و ممبی انتظار هست خودتون از نزدیک بروید و درد و رنج مردم را از نزدیک ببینید. 4- انتخاب مدیران کارآمد، جهادی، انقلابی و معتقد به دولت و ترجیحاً مدیران جوان. 5- نگاه اساسی به بیانیه گام دوم انقلاب و تقویت گفتمان انقلاب. 6- توجه به رسانه‌ها و انتقاد پذیری و استخدام روابط عمومی‌های ادارات و نهادها از بین خبرنگاران و اصحاب رسانه.
7-نظارت بر عملکرد فرمانداران، مدیران و بویژه شهرداران و شوراهای شهر و روستا. واقعاً یک خلأ قانونی وجود دارد و آن عدم نظارت بر عملکرد شوراهاست که به اعتقاد بنده شوراهای شهر در بسیاری از شهرها به یک معضل اساسی برای شهردازان و مردم تبدیل شدند. 8-توجه به موضوع مهم اشتغال و ایجاد واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری، به صلاح نیست جوانان تحصیلکرده و متخصص استان ما به خاطر یک کاره ساده‌ی کارگری به پتروشیمی‌های خوزستان و بوشهر و... مراجعه و برای یک نگهبانی التماس کنند و یا بروند شناسنامه‌شان را عوض کنند تا استخدام شوند.
جمشید آریایی از شهرستان دنا گفت: مبنای اصلی دولت مردمی ایران قوی آیت الله رئیسی بر مبنای تحول است، این تحول ایجاد نمی‌شود مگر آنکه از نیروهای انقلابی، متعهد، متخصص، جوان، اعتمادزا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد که اعتماد از دست رفته در 8 سال گذشته را جبران کنند.
وی گفت: مردم در حوزه معیشتی ضعف بنیادین دارند و کمرشان شکسته است، مردم از تبعیض‌ها و سیاسی بازی خسته‌اند، البته ما بر این باوریم که مدیریت ارشد استان روحیه انقلابی و روحیه فسادستیزی دارد.
آتشبار از شهرستان کهگیلویه گفت: گرفتن ابلاغ و نمایندگی از سوی آیت الله مصباح در استان ما، در قامت و کسوت آقای عبدی پور کار ساده‌ای نبود که به راحتی از آن بگذریم. از این رو، جا دارد که نهادهای فرهنگی استفاده لازم را از این شخصیت انقلابی در استان ببرند.
بنا بر گزارش خبرنگار کبنا، آتشبار افزود: بنا بر آیات و روایات «خیلی دلبسته پست و مقام نباشید، و وقتی هم که تعالی و ترقی نصیبتان می‌شود خیلی خوشحالی نکنید»، «خداوند هر روز دسته‌ای و گروهی را وامی گذارد تا مخلصان واقعی و خدمتگذاران واقعی از دغلکاران تمیز داده شوند.
آتشبار گفت: بنا بر گفته پیامبر اکبر «اگر افراد ضعیف و نالایق سکاندار اریکه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی شوند و به نیروهای متخصص بی احترامی شود، به قرآن، پیامبر و مردم خیانت شده است»، آقای استاندار شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان، در معرض امتحان بسیار بزرگی قرار دارید.
خانم نیکوکار گفت: مهم‌ترین دغدغه از جانب بنده، دغدغه فرهنگی است. ما سالهای سال چوب مظلومیت فرهنگ را می‌خوریم، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان از جمله این نهادها هستند و سالهای زیادی است که کار فرهنگی در این نهادها انجام نگرفته است.
وی با بیان اینکه «عامل اصلی پویایی، نشاط جامعه ناشی از اهمیت فرهنگ است» گفت: تاکنون در کشور و در استان ما، آمار طلاق بسیار بالا است، فساد و فحشا وجود دارد، آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد و اصلاح نشده‌اند. وقتی فرهنگ اصلاح شود، جامعه نیز اصلاح می‌شود و هدف فرهنگ ناب محمدی است.
نیکوکار اظهار کرد: خواسته ما این است که بین نیروهای انقلاب وحدت ایجاد شود، همه جبهه‌های انقلاب هم دست با هم باشند. حضرت آقا سالها است که در خصوص تهاجم فرهنگی و مشکلات فرهنگی در جامعه می گویند، وقتی مشکل فقر فرهنگی حل شود مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.
دانشی منتخب شورای شهر یاسوج و عضو جبهه پایداری گفت: ما در یک مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم و باید وفاق و همدلی در جامعه ایجاد شود.
به گزارش کبنانیوز، دانشی اظهار کرد: مهم این است که در تغییرات سیاسی، تحول ایجاد شود، مشکلات معیشتی مردم، اشتغال حل شود. امیدواریم این تغییر به تحول بیانجامد و نتیجه عینی و ملموس آن را روی سفره مردم ببینیم.
دانشی گفت: امیدواریم که ابرپروژه هایی برای استان تعریف شود، صنایع تبدیلی تعریف شود. به بحث مهاجرت بالای روستا به شهر ورود شود و بصورت جدی به این موضوع پرداخته شود.
وی گفت: آقای عبدی پور از نیروهای پیشکسوت و جدی در جبهه پایداری هستند که توجه ویژه به ایشان در انتصابات شود.
دانشی گفت: مبلمان شهری در شهرهای مختلف استان شرایط بسیار ضعیفی دارند. طرح تفصیلی یاسوج بعد از 16 سال هنوز هیچ تغییری نکرده است. هیچ چشم اندازی برای طرح تفصیلی پیش بینی نشده است.
دکتر دهنادپور گفت: برخی از دولت‌های ما، متاسفانه به دلیل برخی وابستگی‌های خود به دولت‌های غربی، زمینه کمرنگ کردن انقلاب را ایجاد کردند، که دولت آقای رئیسی در این زمینه گام‌های استواری خواهند برداشت و عناصر انقلاب را پررنگ خواهد کرد.
دهنادپور گفت: حمایت از نیروهای مؤمن انقلابی، رعایت عدالت، فسادستیزی، توجه به جوانان، توجه به همه اقشار به ویژه قشر ضعیف، پرهیز از سهم خواهی های جناحی، پیگیری نیروهایی که بصورت فله‌ای استخدام شده‌اند، پیگیری مصوبات دولت در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد، توجه به آموزش و پرورش، توجه به تحولات دانشگاه و فرهنگ و فضای مجازی، از جمله دغدغه‌ها و مواردی است که لزوم توجه به آن وجود دارد.
بهشتی گفت:سعید بهشتی دبیر جبهه پایداری شهرستان مارگون و عضو جبهه پایداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن انتصاب شایسته حضرتعالی به عنوان استاندار، شعار دولت مردمی جناب آقای رئیسی با شعارهای حضرت امام (ره) هردویک منظور را دارند همان گونه که حضرت امام به مردم توجه داشتند جناب آقای رئیسی بیشترین توجه را روی مردم گذاشته وکمتر به مسئولین توجه می‌کند لازم است جنابعالی این شعارهارا سرلوحه کارخود قراردهید.
به گزارش کبنا، وی گفت: به آموزش وپرورش به عنوان نهاد زیربنایی توجه ویژه‌ای شود زیرا از زمانی که مسئولیت‌های سایر ادارات ونهادهاراازفرهنگیان گرفته‌اند نارضایتی مردمی شروع شد. انتظار داریم از جنابعالی در بحث استخدام نیروهای شهرستان مارگون امتیاز ویژه‌ای برای بومیان درنظر گرفته شود. در پایان انتظار داریم سهم خواهان در دوران تصدی جنابعالی استان رابه حاشیه نبرند تا انشاالله در مسیر پیشرفت عقب نمانید.
عضو جبهه پایداری از شهرستان لنده گفت: گریزی به مشکلات شهرستان می‌زنم، آب شرب شهرستان بهمئی لیکک 16 سال است که کلنگ خورده و هنوز عملیاتی صورت نگرفته است.
وی گفت: بیمارستان نیز کلنگ زنی شد ولی هنوز کاری صورت نگرفته است، مردم مداوم به بهبهان مراجعه می‌کنند و صورت خوبی ندارد.
این فرد گفت: دخالت قوه مقننه در قوه مجریه موجب ایجاد مشکلاتی شده است، که به دنبال پست گرفتن در ادارات مختلف هستند.
وی افزود: استخدام‌ها در شرکت نفت و در ادارات، بدون ضوابط و بر اساس روابط صورت می‌گیرد که خواستار رسیدگی دولت به این موضوعات هستیم.
دانشی شهردار مارگون در انتقاد به سوء استفاده‌های سیاسی در قالب‌های مختلف، گفت: به زبان هنری می گویم چرا که بنده هنرمندم: «به برخی‌ها باید به اندازه قد و وزن آش داد، به برخی‌ها باید به اندازه اعضای خانواده آش داد، برخی‌ها در این 8 سال گذشته آش خود را گرفته‌اند و الان هم دوباره قابلمه به دست گرفته‌اند».
وی گفت: امیدواریم استاندار به این موضوعات توجه داشته باشند و از تبعیض و سوء استفاده‌های افراد از قدرت جلوگیری شود.
پرنده‌وار استاد دانشگاه گفت: سال‌ها است که استانداران زیادی به این صندلی در استانداری تکیه زده‌اند، برخی‌ها به مناصب بالاتری ارتقا پیدا کردند. ما امیدواریم شما سابقه خوبی در ذهن مردم به جا بگذارید.
وی گفت: هر کار عملی مبنای نظری دارد، اگر آن نظر و اندیشه صحیح نباشد، وقتی نمود عمملی پیدا کند، عیوب آن پیدا می‌شود. انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر شکل گرفته است، ولی حقیقت این است که مبنای نظری انقلاب به نتیجه عملی مطلوبی نرسیده است. چرا که مشکلاتی از جمله بحث عدالت، بیکاری، تورم، بسیاری از ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شده است؛ به نظر می‌آید مبانی نظری ایراداتی داشته و  اگر بخواهد تغییر و تغییر و تحول ایجاد شود، باید آن مبانی نظری تغییر کند.
وی گفت: مدیران و استانداران وقتی به منصبی پا می‌گذارند باید مبانی نظری و به دنبال آن خط مشی‌های نظری خود را مشخص کنند. دیدگاه نظری شما را هنوز نمی‌دانیم، و نمی‌دانیم که در زمینه‌های مختلف از جمله عدالت، عدالت همه جانبه و دیگر موضوعات قرار است چه کاری در دولت انجام بگیرد.
پرنده‌وار گفت: با این روندی که شکل گرفته است، به نظر می‌آید ریل همان ریل است و قطار نیز همان، فقط سرنشینان عوض شده‌اند. به نظر می‌آید تغییر کادر و اپراتورها تحول ایجاد نخواهد کرد.
وی گفت: وقتی که بخواهیم تغییری در روند یک کارخانه ایجاد کنیم، باید خط تولیدی را تغییر دهیم، با تغییر نیروی کار، تغییری ایجاد نخواهد شد.
پرنده‌وار اظهار کرد: اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید بازتعریفی از ارزش‌ها صورت بگیرد، از مباحثی مثل مسئولیت، خدمتگذاری، مدیریت، انقلابی گری تعریفی صورت بگیرد. الان همه از انقلابی بودن حرف می‌زنند، ولی باید بدانیم که در راستای انقلاب نیز حرکت کنیم. باید مبانی نظری که می‌تواند ما را به سمت و سوی عدالت خواهی پیش ببرد و سهم خواهی‌ها و سهم دادن‌ها جای خود را به شایسته سازی و شایسته سالاری بدهد و وحدت و انسجام کلی نیز حفظ شود.


کد مطلب: 439964

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439964/2/باید-سهم-خواهی-ها-دادن-ها-جای-خود-شایسته-سازی-شایسته-سالاری-بدهد-برخی-ها-8-سال-گذشته-آش-گرفته-اند-آقای-استاندار-معرض-امتحان-بسیار-بزرگی-قرار-دارید-فرزندان-بومی-کهگیلویه-بویراحمد-میدان-دهیم-خواسته-این-بین-نیروهای-انقلاب-وحدت-ایجاد-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1