کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

بازدید موحد از آبرسانی قلعه رییسی و دیشموک

4 مهر 1400 ساعت 23:52

با پیگیری مدیر آب منطقه‌ای کهگیلویه، نماینده کهگیلویه بزرگ برای بررسی و رفع مشکل اعتباری با توجه به  التهابات بازار از طرح آبرسانی به دیشموک  و قلعه رییسی از رودخانه گندمکار بازدید کرد.


با پیگیری سید هادی خاضعی مدیر منابع  آب کهگیلویه، نماینده کهگیلویه بزرگ برای بررسی و رفع مشکل اعتباری با توجه به  التهابات بازار از طرح آبرسانی به دیشموک  و قلعه رییسی از رودخانه گندمکار بازدید کرد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید عنوان کرد: به دلیل نبود منابع آب زیر زمینی در مناطق دیشموک و قلعه رییسی، شرکت آب منطقه‌ای به دنبال راهی برای تأمین آب شرب پایدار به دیشموک، قلعه رییسی و 264 روستاهای آنها است.
امیر فخری زاده با اشاره به اینکه پس از مطالعات در اواخر سال 96 به رودخانه گندمکار برای انتقال آب رسیدیم گفت: افق طرح تا سال 1425 با انتقال 250 لیتر در ثانیه و افق 1410 با 150 لیتر در ثانیه است.
وی مراحل اجرای طرح را دو فاز عنوان کرد و افزود: مرحله اول که آبرسانی به شهر دیشموک است شامل احداث بند انحرافی، سازه آبگیر، حوضچه آرامش، ایستگاه پمپاژ اول و ثانویه، جاده دسترسی به پروژه است.
این مسوول بیان کرد: از اواخر سال 98 برای فاز اول طرح، قراردادی با اعتبار 74 میلیارد تومان با شرکت اقلیم یاب زاگرس منعقد شد که با توجه به وضعیت اعتباری پروژه تا کنون 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،12 کیلومتر جاده دسترسی خاکبرداری شد و در حال نصب ابنیه است.
وی گفت: فاز دوم نیز شامل آبرسانی به جاورده، قلعه ریسی و روستاهای اقماری است و شامل لوله گذاری، احداث دو مخزن تعادل 5 هزار و مخزن 2 هزار متر مکعبی است.
این مسوول ادامه داد: با توجه به الحاق این طرح به طرح آبرسانی 4 شهر، محدودیت‌های اعتباری دارد ولی اگر کد اجرایی مستقل از طرح آبرسانی 4 شهر دریافت کند، اعتبار بیشتری جذب می‌کند که نیاز به پیگیری و همکاری نماینده کهگیلویه دارد.
نماینده کهگیلویه نیز در این بازدید خواستار پای کار بودن اداره متولی و پرداخت مطالبات پیمانکار شد تا روند پروژه سرعت یابد و گفت: من نیز پیگیری می‌کنم و در خدمتتان هستم.
موحد افزود: سعی می‌کنم کمیسیون برنامه و بودجه را برای بازدید از طرح‌های ابرسانی به منطقه بیاورم.
به گزارش کبنا از دهدشت، اهداف این طرح  شامل تأمین و انتقال آب شرب به شهرهای دیشموک، قلعه رییسی و تعدادی روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی کهگیلویه به میزان ۴/۰۷ میلیون متر مکعب در سال است. افق طرح سال ۱۴۲۵ است در حال حاضر فاز اول آبرسانی به شهر دیشموک در دستور کار اجرا قرار دارد.


 


کد مطلب: 439477

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439477/2/بازدید-موحد-آبرسانی-قلعه-رییسی-دیشموک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1