تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۹۴۷۷
کبنا گزارش می دهد

بازدید موحد از آبرسانی قلعه رییسی و دیشموک/ فخری زاده: مستقل شدن کد اجرایی طرح ضروری است (+تصاویر)

۱
کبنا ؛با پیگیری سید هادی خاضعی مدیر منابع  آب کهگیلویه، نماینده کهگیلویه بزرگ برای بررسی و رفع مشکل اعتباری با توجه به  التهابات بازار از طرح آبرسانی به دیشموک  و قلعه رییسی از رودخانه گندمکار بازدید کرد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید عنوان کرد: به دلیل نبود منابع آب زیر زمینی در مناطق دیشموک و قلعه رییسی، شرکت آب منطقه‌ای به دنبال راهی برای تأمین آب شرب پایدار به دیشموک، قلعه رییسی و 264 روستاهای آنها است.
امیر فخری زاده با اشاره به اینکه پس از مطالعات در اواخر سال 96 به رودخانه گندمکار برای انتقال آب رسیدیم گفت: افق طرح تا سال 1425 با انتقال 250 لیتر در ثانیه و افق 1410 با 150 لیتر در ثانیه است.
وی مراحل اجرای طرح را دو فاز عنوان کرد و افزود: مرحله اول که آبرسانی به شهر دیشموک است شامل احداث بند انحرافی، سازه آبگیر، حوضچه آرامش، ایستگاه پمپاژ اول و ثانویه، جاده دسترسی به پروژه است.
این مسوول بیان کرد: از اواخر سال 98 برای فاز اول طرح، قراردادی با اعتبار 74 میلیارد تومان با شرکت اقلیم یاب زاگرس منعقد شد که با توجه به وضعیت اعتباری پروژه تا کنون 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،12 کیلومتر جاده دسترسی خاکبرداری شد و در حال نصب ابنیه است.
وی گفت: فاز دوم نیز شامل آبرسانی به جاورده، قلعه ریسی و روستاهای اقماری است و شامل لوله گذاری، احداث دو مخزن تعادل 5 هزار و مخزن 2 هزار متر مکعبی است.
این مسوول ادامه داد: با توجه به الحاق این طرح به طرح آبرسانی 4 شهر، محدودیت‌های اعتباری دارد ولی اگر کد اجرایی مستقل از طرح آبرسانی 4 شهر دریافت کند، اعتبار بیشتری جذب می‌کند که نیاز به پیگیری و همکاری نماینده کهگیلویه دارد.
نماینده کهگیلویه نیز در این بازدید خواستار پای کار بودن اداره متولی و پرداخت مطالبات پیمانکار شد تا روند پروژه سرعت یابد و گفت: من نیز پیگیری می‌کنم و در خدمتتان هستم.
موحد افزود: سعی می‌کنم کمیسیون برنامه و بودجه را برای بازدید از طرح‌های ابرسانی به منطقه بیاورم.
به گزارش کبنا از دهدشت، اهداف این طرح  شامل تأمین و انتقال آب شرب به شهرهای دیشموک، قلعه رییسی و تعدادی روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی کهگیلویه به میزان ۴/۰۷ میلیون متر مکعب در سال است. افق طرح سال ۱۴۲۵ است در حال حاضر فاز اول آبرسانی به شهر دیشموک در دستور کار اجرا قرار دارد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
باجناق ها به زودی غزل خداحافظی میخوانند
سهیل
Iran, Islamic Republic of
شرکت آب منطقه‌ای که یک کارشناس معاون طرحهای عمرانیش هست نباید انتظار توسعه داشت
سی سختی اصیل
Iran, Islamic Republic of
تمامی پروژها در آب منطقه ای در زمان مهندس داوودی با پیگیری مستمر ایشان تامین اعتبار و با مناقصه پیمانکاران مشخص و استارت زده شد و شروع کار برای تمامی پروژها در سرتاسر استان با انرژی و در حداکثر توان استارت زده شد. به شکلی که این همه تلاش و کوشش مورد تحسین بود.اما با رفتن مهندس داوودی و آمدن آقای فرهادی تمامی طرحهای سازمان توسط فرهادی یا خاتمه پیمان دا ده شد ویا پیمانکار خلع ید شد و دلیل آن ناتوانی فرهادی در ادامه جذب اعتبارات لازم که مهندس داوودی در آن مدت با دوندگی و رایزنی و قدرت چانه زنی که داشت تخصیص آنها و ابلاغ آنها را گرفته بود. اما عدم تجربه عدم مدیریت و و توجه به حاشیه ها باعث افت شدید و تعطیلی کلیه پروژها بجز سد تنگ سرخ و آن هم به دلیل اینکه موسسه خاتم النبیاء مجری آن می باشد .لذا فرهادی اگر قدرت داشت این پروژه( سد) را خاتمه پیمان اعلام می کرد.
اما دلایل اصلی این همه سهل انگاری و سوء مدیریت توسط فرهادی

مظلوم
Iran, Islamic Republic of
اصلا اب منطقه ای به فکر مردم دیشموک نیست .مدیرش نمیداند دیشموک کجاست.مدیران قبلی اب منطقه ای واقعا دلسوز بودند و بی ریا کار میکردند.
سید
Iran, Islamic Republic of
شرکت اب منطقه به مدیرعالی اقای حبیبی در تهران و در یاسوج یکی مدیرعامل و دیگری معاون اگه هرسه خوشبختانه اصولگرا شدن وقصد ماندن دارند همچنان .
سید
Iran, Islamic Republic of
شرکت اب منطقه به مدیرعالی اقای ح/ در تهران ودامادهایش در یاسوج یکی مدیرعامل و دیگری معاون که هرسه خوشبختانه اصولگرا شدن وقصد ماندن دارند همچنان
از دیشموک
Iran, Islamic Republic of
تشکر باید کرد از حاج اقا موحد که نهایت تلاشش میکنه اب پایدار وهمیشگی برای دیشموک وقلعه رئیسی وروستاهای اطراف تامین کند
درور درود درود درود
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1