کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره غله و خدمات بازرگانی استان:

 جانشین سپاه فتح استان: تقویت روحیه جهادی و انقلابی در کشور از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است

1 مهر 1400 ساعت 22:40

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان اداره کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جانشین فرماندهی سپاه فتح استان در محل این اداره کل برگزار شد.


مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان اداره کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جانشین فرماندهی سپاه فتح استان در محل این اداره کل برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این مراسم که پرسنل و جمعی از بازنشستگان این دستگاه حضور داشتند ابوالحسن صداقت کیش با تبریک هفته دفاع مقدس این ایام را یادآور مجاهدت ها و دلاوری رزمندگان اسلام خواند و بیان داشت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران محصول روحیه جهاد و ایثارگری در دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: وظیفه ماست که در همه حال ارج گذاری این ارزش ها باشیم و گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری ها و از خودگذشتگی ها در دوران دفاع مقدس ادامه همان مسیر رزمندگان زمان جنگ است.
در ادامه مراسم حجه الاسلام امیر مردانی از روحانیون حوزه علمیه یاسوج در سخنان کوتاهی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آن دوران اظهار داشت:
افرادی که پس از جهاد نیز در انتظار شهادت می‌مانند، بسیار نادرند و ملتی که والاترین شهدا را داشته، باید عالی‌ترین مدیران را هم داشته باشد.
وی بیان داشت: مدیران کشور باید مانند شهدای مدافع حرم پاکباخته باشند. در دوران دفاع مقدس بهترین و بابصیرت‌ترین افراد خود را به میدان فرستادیم، اما پس از جنگ، بهترین افراد خود را پشت میز مدیریت نفرستادیم.
حجه الاسلام‌ مردانی گفت: یک مدیر نمونه در هرجایی که به این نظام و مردم خدمت کند، می‌تواند موفق‌ترین فرد باشد و مدیر باتقوا از فرصت برای خدمت استفاده می‌کند نه برای جمع کردن غنیمت!
 وی در ادامه همین بحث اضافه کرد: یک مدیر نمونه و باتقوا کسی است که وقتی بر منصب مدیریت تکیه می‌زند از فرصت‌های لازم برای خدمت به مردم استفاده کند، نه اینکه برای غنیمت جمع کردن، از فرصت استفاده کند که متاسفانه برخی از مدیران  پس از اینکه به میز مدیریت می‌رسند مانند فردی که عصا قورت داده، هیچ‌گاه خم نمی‌شوند، در حالی که شهدای ما -نظیر شهید قربانی- از تمامی داشته‌های خود برای خدمت به اسلام گذشتند. 
همچنین در این مراسم سرهنگ برومند زاده جانشین فرماندهی سپاه فتح استان به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی صحبت کردن در جمع رزمندگان و یادآوران هشت سال دفاع مقدس را دشوار و مصداق ضرب المثل  زیره بردن به کرمان خواند و گفت: در چنین روزهایی بود که جنگ نابرابر همه دنیای استکبار علیه نهاد نوپای انقلاب اسلامی آغاز شد، جنگی که در یک طرف آن غرب و شرق و رژیم بعثی عراق علیه انقلاب اسلامی که در ابتدای راه قرار داشت سنگ اندازی می کردند و از طرفی گروهک های درون کشور و افراد سیاسی معاند و منافق با هیاهو و توطئه سعی در تضعیف انقلاب اسلامی داشتند.
برومندزاده افزود: ما در ابتدای جنگ در وضعیت مناسبی نبودیم و نیروهای نظامی  و ارتش در وضعیت خوبی نبودند و در این شرایط جنگ تحمیلی شروع شد که یک دوره ی فراموش نشدنی و ماندگار در تاریخ این سرزمین است که در آن مردم و جوانان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و اجازه جدا شدن یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.
وی به بهانه آغاز جنگ از سوی رژیم بعثی اشاره کرد و گفت: عراق با سه بهانه جدایی خوزستان، خالی کردن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی ایران و تصرف کامل اروند رود به عنوان یک شاهراه اقتصادی جنگ را شروع کرد اما واقعیت آن است که این موارد تنها بهانه های ظاهری و بی پایه بودند و عراق صرفا ابزاری در دست قدرت های بزرگ جهانی بود تا با راه انداختن جنگ انقلاب اسلامی را به خیال واهی خودشان بر زمین بزنند.
برومندزاده جنگ هشت ساله را یک جنگ جهانی خواند که در یک طرف ایران با عدم آمدگی بواسطه نوپا بودن انقلاب اسلامی و وابستگی نیروهای نظامی کشور به مستشاران خارجی در وضعیت مناسبی نبود اما در طرف مقابل بسیاری از کشورهای جهان در پشت سر صدام و با حمایت از این رژیم ایستاده بودند اظهار داشت: در چنین وضعیت نابرابر و سختی ملت ایران به رهبری حضرت امام و با مجاهدت و فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسید.
وی به تحلیل ریشه ها و عوامل پیروزی ملت علیرغم همه مشکلات و کمبودها پرداخت و بیان داشت: همدلی، و ایثار بین مردم و حاکمیت، ولایت مداری و لبیک به حضرت امام به همراه رهبری و راهبردی کل نیروهای مسلح تحت رهبری حکیمانه امام به عنوان یک تدبیر معجزه گونه سبب پیروزی و سربلندی برای ملت ایران شد.
 جانشین فرماندهی سپاه فتح استان در پایان گفت: علی رغم همه مشکلاتی که جنگ برای ما بوجود آورد و سرمایه های بزرگی  از ما گرفت اما دست آوردهای ارزشمندی نیز برای ملت و کشور در پی داشت که از جمله می توان به تقویت روحیه جهادی و همچنین آئینه عبرتی برای همه ابرقدرت ها در اینکه هرگز چشم طمعی به ایران نداشته باشند بوجود آورد.
گفتنی است در پایان این مراسم از ایثارگران شاغل و بازنشسته در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد .


کد مطلب: 439355

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439355/2/جانشین-سپاه-فتح-استان-تقویت-روحیه-جهادی-انقلابی-کشور-دستاوردهای-هشت-سال-دفاع-مقدس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1