کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای آرد و نان شهرستان لنده مطرح شد:

نشست شورای آردونان شهرستان لنده به ریاست فرماندار+تصاویر

23 شهريور 1400 ساعت 19:35

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به وسعت کم مزارع استان و تولید پایین گندم ، این میزان جواب گوی نیازجمعیتی استان نیست و گندم را از سایر استان های دیگر تامین می کنیم.


با پیگیری های مکرر فرماندار لنده مدیرکل غله استان به شهرستان لنده آمد و نشست شورای آرد و نان به ریاست فرماندار برگزار شد.
به گزارش کبنا؛  تورج رزمجو در جلسه شورای آرد و نان شهرستان لنده که با حضور مدیرکل غله استان و معاون مدیرکل صمت استان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: نمی دانیم سهم لنده از توسعه در چه پله ای است که شهرستانی که مرکز دیوانسالاری بوده است امروز در چه جایگاهی قرار دارد که این همه رنج محرومیت را به دوش می کشد.
وی افزود: قوت غالب مردم این شهرستان نان است و باید این مهم حتما مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که در سنوات گذشته اگر به شاخص محرومیت این شهرستان توجه می شد امروز این همه محروم نبودیم.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:شهرستانی با ١٠٠سال قدمت و مدنیت شهری هنوز رنگ روی شهری مناسبی ندارد و امیدواریم به محرومیت این شهرستان توجه ویژه ای شود.
وی گفت: تامین آرد شهرستان لنده یکی از نیازهای مهم و ضروری این شهرستان است چرا که قوت غالب این شهرستان تامین می شود.
در ادامه نیز مدیرکل آرد و غله استان گفت: اصحاب رسانه بیشترین نقش را در جامعه دارند چرا که آنان همانند آیینه کم و کاستی های موجود در ادارات و نهادهای مختلف را منعکس می کنند.
وی افزود: در بحث آرد و نان تلاش های زیادی در سطح شهرستان های استان صورت گرفته است که بحث های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی وقومی و قبیله ای است که توان مضاعفی در برخورد با مفاسد اقتصادی می خواهد که تا کنون در این حوزه تلاش های خوبی شکل گرفته است.
صداقت کیش گفت: هزینه های نگهداری، انتقال، آسیاب، و تبدیل گندم به آرد متحمل هزینه های چندین برابری است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: یارانه پنهان پرداختی دولت برای بحث تامین آرد بر اساس نرم جمعیتی و محرومیت استان پرداخت می شود که براساس سرانه مصرف توزیع خواهد شد.
مدیرکل آرد و غله استان تصریح کرد: در شهرستان لنده نیز براساس نرم جمعیتی و ساعات پخت نان نسبت به خدمات رسانی دارند وبیش از این اندازه نمی توانند فعالیت کنند.
صداقت کیش گفت:ای کاش ما گندم می داشتیم که به استان های دیگر می فرستادیم و خدا می داند که برای تامین گندم نیاز استان از استان های همسایه با رایزنی تامین می کنیم که به هیچ وجه نیاز استان توسط کشاورزان استان تامین نمی شود.
وی در ادامه گفت: اگر گندم باکیفیت استان از استان خارج شده باشد از مسولیت خودم استفاده می دهم چرا که گندم استان به طور مستقیم در تمام استان توزیع خواهد شد.
مدیرکل آرد و غله استان تاکید کرد: سهمیه جدید آرد شهرستان تامین و تسهیلات مورد نیاز نیز با بررسی های میدانی و تائید کارشناسان تامین خواهد شد.
خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 439002

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439002/2/نشست-شورای-آردونان-شهرستان-لنده-ریاست-فرماندار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1