کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

در نشست شورای آموزش و پرورش گچساران چه گذشت؟

21 شهريور 1400 ساعت 0:58

پروژه ی مهر(بازگشایی)، مجوز برگزاری کارگاه های آموزشی، پرداختن حق الزحمه جبرانی تابستانی، تغییر کاربری زمین ها دستور کار این نشست می باشد


خبرنگار : حبیب الله قلندری اصل
شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران، ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش، سرهنگ ارسلان خادمیان جانشین فرمانده انتظامی، سرهنگ باقر پسنده فرمانده سپاه ناحیه گچساران و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد: پایه یک کشور بر اساس آموزش و پرورش می باشد،اگر تعلیم و تربیت افراد جامعه  بخوبی صورت گرفته باشد قطعا یک جامعه پویا و متفکر شکل خواهد گرفت.
علیرضا اتابک افزود: هرچند که در شرایط کرونایی بسر میبریم اما تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هرگز متوقف نشده است و این امر تا کنون در فضازی مجازی بخوبی مدیریت شده است.
اتابک از مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان خواست برای بازگشایی احتمالی مدارس به صورت حضوری آمادگی لازم را داشته باشد.
در ادامه رییس آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: پروژه ی مهر(بازگشایی)، مجوز برگزاری کارگاه های آموزشی، پرداختن حق الزحمه جبرانی تابستانی، تغییر کاربری زمین ها دستور کار این نشست می باشد.
ایوب مقیمی عنوان کرد: آموزش و پرورش حتی در این شرایط کرونایی کما فی سابق در امر آموزش و .... فعال است و تقریبا هیچ هفته ای نیست که گردهمایی در غالب امتحان، آزمون ها و....... با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نکند.
مقیمی تصریح کرد: طبق اعلام  وزارت آموزش و پرورش، مدارس در سال تحصیلی جدید در غالب فضای مجازی آغاز خواهد شد و در صورت بهبود شرایط کرونا آبان ماه  مدارس حضوری خواهد بود.
وی عنوان کرد: همه باید دعا کنیم که این شرایط کرونایی به پایان برسد تا دانش آموزان بصورت حضوری و با نشاط وبا شور و اشتیاق بیشتر در کلاس های درس حاضر شوند.
رییس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه سلامت همکاران فرهنگی همواره در اولویت بوده افزود: هم اکنون بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.
 مقیمی افزود: ۲ درصد مابقی  فرهنگیان به دلیل مختلف از جمله مبتلا شدن به ویروس کرونا موفق به دریافت واکسن نشدند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش برای اتمام واکسیناسیون فرهنگیان تا آغاز سال تحصیلی جدید ادامه دارد، اظهار داشت: ۲ هزارو ۱۰۰ معلم سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان به علم آموزی مشغول خواهند شد که از این میزان یکهزارو ۷۵۰ نفر نیروهای رسمی آموزش و پرورش هستند.
ایوب مقیمی افزود: بیش از ۲۵ هزارو ۵۰۰ دانش آموز گچسارانی تاکنون در سامانه سناد نسبت به ثبت نام خود  اقدام کرده اند.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان  میان پایه ای این شهرستان می توانند در سال تحصیلی جدید از لباس های سال گذشته استفاده کنند و تهیه لباس برای آنها  اجباری نیست.
مقیمی افزود: با توجه به ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید دستورالعمل های  بازگشایی مدارس تغییر خواهد یافت و انتظار می رود ادارات شهرستان بویژه دستگاه های خدمات رسان کما فی سابق  با آموزش و پروش همکاری لازم را در جهت رفع مشکلات مدارس داشته باشند.
رییس آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: برخی از روستاهای و مناطق این شهرستان با مشکل اینترنت پرسرعت مواجه هستند که در این زمینه باید تمهیدات لازم جهت زیرساخت اینترنت مدارس اندیشیده شود.
گفتنی است: در نشست شورای آموزش و پرورش گچساران 4 عضو شورای شهر دوگنبدان حضور داشتند این در حالی است که در سنوات گذشته (دوره قبل)حضور اعضای شورای شهر در یکی از مهم ترین و حساس ترین جلسات شهرستان(شورای آموزش و پرورش) بسیار کمرنگ بود و در بیشتر جلسات غایب بودند.
اعضای شورای شهر  حاضر در این نشست به کبنانیوز گفتند: موضوع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این شهر یکی از دغدغه های مهم اعضای شورای شهر دوگنبدان می باشد و به همین جهت  ما  با تمام توان در خدمت اداره آموزش و پرورش گچساران می باشیم.
 
 


کد مطلب: 438900

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/438900/2/نشست-شورای-آموزش-پرورش-گچساران-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1