کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به کمک یک فرد جهادگر؛

روستای بیدک علیا باشت در مسیر توسعه

2 شهريور 1400 ساعت 17:57

روستای سرتنگ بیدک با جمعتی بیش از صدخانوار در ۳۵ کیلومتری شهرستان باشت از توابع استان محروم کهگیلویه وبویراحمد با قدمتی بیش از چند قرن که زادگاه علما و بزرگان ، نخبگان و وجود مقدس امامزاده واجب التعظیم (ع) حضرت سلطان محمود شاه که آرامگه قلوب عرشیان بوده؛ در طول این سه دهه که مسئولین زیادی فعالیت داشته اند و به علت وجود مشکلات محلی مورد بی مهری زیادی قرار گرفت و از خیلی از مزایا و امتیازات، علیرغم داشتن شرایط پیشرفت فیزیکی و ... محروم ماند.


روستای سرتنگ بیدک با جمعیتی بیش از صدخانوار  در ۳۵ کیلومتری شهرستان باشت از توابع استان محروم کهگیلویه وبویراحمد با قدمتی بیش از چند قرن که زادگاه علما و بزرگان ، نخبگان و وجود مقدس امامزاده واجب التعظیم (ع) حضرت سلطان محمود شاه که آرامگه قلوب عرشیان  بوده؛ در طول این سه دهه که مسئولین زیادی فعالیت داشته اند و به علت وجود مشکلات محلی مورد بی مهری زیادی قرار گرفت و از خیلی از مزایا و امتیازات، علیرغم داشتن شرایط پیشرفت فیزیکی و ... محروم ماند. با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در بحران بی امکاناتی اعم از نبود شبکه  لوله کشی آب سالم و شرب؛ عدم نعمت گاز و نبودن امکانات رفاهی و بهداشتی و ورزشی و زیر ساختی  به سر می بُرد؛ مردم  این دیار به دلیل عدم امکانات مجبور به مهاجرت  به دیگر استانها شده اند.
اما خوشبختانه امروز طی این ۴ سال با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی جناب آقای مهندس سید حسین مظاهری فوق لیسانس مهندسی عمران که در سطح کشور و استان فعالیت داشته اند علی رغم در بن بست قرار داشتن و طول مسافت، خوشبختانه این روستا از امکانات اولیه برای برخورداری از یک زندگی سالم فراهم شده است به امید آنکه هم مردم و هم دولت در ادامه پیشرفت این روستا همکاری داشته باشند.


کد مطلب: 438204

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/438204/2/روستای-بیدک-علیا-باشت-مسیر-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1