تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۳۷۹۱۸
کبنا گزارش می دهد

در نشست ستاد مقابله با کرونا گچساران چه گذشت؟/ اتابک؛ مردم از واکسیناسیون استقبال کنند/ مدیر گچسارانی با پروتکل کرونایی جدید+تصاویر

۱
کبنا ؛نود و دومین نشست ستاد مقابله با کرونا با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران و اعضای ستاد و جمعی از مسئولین ادارات،نهادها و دستگاه های اجرایی گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 
 به گزارش کبنا نیوز: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران دراین نشست اظهار کرد: 164بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری که ۸۴ مورد مثبت قطعی هستند و متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۸نفر از همشهریان براثر این بیماری جان باخته اند.
دکتر آرین غلامیان افزود:دربحث واکسیناسیون نیز مجموعا ۲۹هزارو 628نفر واکسن دریافت کرده اند،به هرحال گچساران وارد پیک پنجم کرونا شده است که باید گفت که در بیمارستان نرگسی بخش های داخلی ، آی سی یو و اورژانس هم راه اندازی شده و کمبود کادر درمان این بیمارستان نیز مرتفع شده است.
غلامیان عنوان کرد:این روزها واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را در دست اقدام داریم، واکسیناسیون نیروهای خدماتی شهرستان نیز آغاز شده است اگرچه روزی  ۸۰۰تا ۱۰0۰دوز واکسن در این شهرستان تزریق می شود که اگر مشکلی پیش نیاید تا مهرماه می توانیم ۸۰درصد جامعه هدف را واکسینه کنیم.
در ادامه برازجانی معاون اداره صمت گچساران اظهار داشت:گشت های بازرسی از صنوف مختلف نیز در دستور کار قرار دارد که در این ایام۵۱1 مورد بازرسی انجام شد که برای صنوف متخلف نیز تشکیل پرونده و طبق قانون نیز برخورد شد، بنابراین به جهت تعطیلی 6روزه نیز به تمامی واحدهای صنفی دستورالعمل ها ابلاغ شده است.
 در ادامه فریدون عبدالخانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اظهار کرد:در مدیریت بحران هماهنگی حرف اول را می زند، بنده نمی توانم درب باشگاهی را بدون حضور کارشناس بهداشت و نیز مامور اماکن پلمپ کنم که اصلا به صلاح نیست و بایستی حتما هماهنگی های لازم با متولیان امرهم صورت بگیرد.
فرماندار گچساران در ادامه گفت:به هرحال ورزش و جوانان مکاتبه رسمی داشته باشد و اگر باشگاهی هم به مصوبات توجه نکرد با هماهنگی دادستان و متولیان امر در بهداشت برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
وی تصریح کرد:بعضا مشاهده شده است که برخی باشگاه های ورزشی همچنان در حال فعالیت هستند،با این وجود در بحث اینکه وظایف را انجام بدهیم نباید ملاحظه کاری کنیم دربحث باشگاه ها همه بایستی تعطیل باشند و این از مصوبات ستاد کرونا است.
اتابک عنوان کرد:به هرحال ما تافته جدا بافته نیستیم و باید تابع مصوبات ستاد کرونا باشیم، چرا که بحث سلامت مردم را داریم اینکه بخواهیم هر روز درگیر تعطیلی باشگاه های ورزشی باشیم اصلا درست نیست.
فرماندار گچساران تصریح کرد:بنده شبانه روزی از مراکز درمانی این شهرستان بازدید دارم اگرچه معتقدیم که برخی فیلم های منتشر شده درفضای مجازی نیز فیک و غیر واقعی هستند،هرچند باید نظارت ها به صورت جدی نیز صورت گیرد.
در ادامه جانشین انتظامی گچساران در این نشست تصریح کرد:در حال حاضر به تبع کشور وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم، نیروی انتظامی نیز کما فی السابق فعال و انجام وظیفه می کند، با توجه به محدودیت های ترافیکی نیز نیروهای پلیس راهرو را در محلات و بلوارهای حاشیه شهر هم به صورت محسوس و نامحسوس فعال کرده ایم.
در ادامه جانشین فرمانده انتظامی گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌ها برای مبارزه با کرونا تلاش کرده است.
سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون افزون بر 5 هزار و 243 مورد خودرو در طرح محدودیت کرونایی در این شهرستان جریمه شدند.
جانشین فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی 312 خودرو که فاقد پلاک و یا پلاک آنها مخدوش بود توقیف شدند.
خادمیان با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 983 بازدید از صنوف گچساران انجام شده است گفت:  در این بازدیدها 69 مغازه پلمپ و 135 مورد به تعزیرات برای جریمه معرفی شده است.
جانشین فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه 105 مورد اخطاریه در این بازدیدها صادر شده، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جامعه و صیانت از مردم به جد تلاش می‌کند.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار داشت:از اول بیماری کرونا بسبج و سپاه هم تعاملات و همکاری های مطلوبی با سایر دستگاه ها و نهادها داشته است که اوج این همکاری ها درطرح شهید سلیمانی بود که برکات خوبی برای شهرستان به ارمغان آورد،بنابراین درادامه این طرح نیز حسینه عاشقان ثارالله را برای واکسیناسیون شهروندان دراختیار عزیزان بهداشت و درمان قرار دادیم.
سرهنگ باقر پسنده تصریح کرد:بهداری سپاه ناحیه گچساران را آماده باش اعلام کرده ایم و کادر درمان این آمادگی را دارند که در صورت نیاز به یاری کادر درمان شهرستان بشتابند، در درمانگاه شهدای بسیج نیز ۱۰تخت آماده داریم که۳۰تخت دیگر هم پیش بینی شده است.
پسنده عنوان کرد:دربحث طرح حاج قاسم سلیمانی  این آمادگی را داریم که همه کادر پزشکی ،درمان و کسانی که آموزش لازم را دیده اند کما فی سابق درکنارکادر درمان شهرستان باشند،ضمن اینکه در این شب های محرم نیز بحث امنیت هیئات مذهبی را داریم و این آمادگی را داریم تا امنیت مراکزواکسیناسیون شبکه بهداشت را عهده دار باشیم.
در ادامه فرماندار گچساران تصریح کرد:بحث کرونا از بحث های مهم کشوراست و اهمیت این موضوع را در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها شنیده ایم که باید هم اطاعت کنیم و تاکیداتی هم دولت داشتند که دراولین جلسه ستادکرونا تعطیلی ۶روزه اعلام شد.
علیرضا اتابک افزود:بارها درهمه جلسات به حساسیت بحث کرونا تاکید کردم و تاکید شد که رنگ بندی مهم نیست وباید تلاش کنیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد حضور بیماران کمتری در مراکز درمانی این شهرستان باشیم.
اتابک عنوان کرد:به هرحال از این پیک پنجم هم خواهیم گذشت اما سوال این است که آیا پیک ششم هم خواهد آمد؟ و اصلا تضمینی برای جلوگیری از این امر وجوددارد؟،خوشبختانه شهرستان گچساران ظرفیت خوبی دارد و دربرخی استان ها شاهد هستیم که حتی نمازخانه بیمارستان به این امر  اختصاص یافته است.
وی بیان کرد:اما درشهرستان ما باتوجه به وجود زیر ساخت های درمانی بستری بیماران در سریعترین زمان ممکن انجام شد، اورژانس ، آی سی و یو  و بخش داخلی بیمارستان نرگسی گچساران راه اندازی شده و پذیرش بیماردارد،بخش رادیولوژی بزودی راه اندازی خواهد شد و سی تی اسکن این بیمارستان هم دردست اقدام است.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد:بیماران در بیمارستان نرگسی از امکانات و خدمات دهی خوبی بهره می برند که حتی برخی بیماران حاضر به ترخیص از این بیمارستان هم نمی شوند آنهم بدلیل سرویس دهی خوب و ظرفیت قابل ملاحظه ای که در این بیمارستان وجود دارد.
اتابک بیان کرد:در بیمارستان بی بی حکیمه هم بخشی را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم،بیمارستان نفت را هم داریم خوشبختانه در بحث بستری بیمارستان شهرستان مشکلی خاصی نداریم و رسیدگی های لازم نیز صورت می گیرد.
وی عنوان کرد:بنابراین هیچ بیماری درگچساران رها شده نیست و به بیماران هم بسیار خوب رسیدگی می کنند و از نظر دارویی هم هیچ کمبودی در این شهرستان وجود ندارد.
فرماندار گچساران تصریح کرد:به هرحال محدودیت هایی را در این شهرستان هم اجرا شد،رسالت همه این است که همه پای کار بیایند تا مردم بیشتر آسیب نبیند،همه دستگاه ها،ادارات،نهادها و دستگاه های این شهرستان برای مقابله با این بیماری وارد گود شده اند. 
اتابک افزود:بحث واکسیناسیون در این شهرستان به سرعت در حال انجام است،درشهرستان نیزکلیه صنوف بجز گروه یک همه تعطیل هستند و اتاق اصناف و اداره صمت این مصوبه را صفرتا صد اجرایی کنند،هرچند منع ترددها معابر درون و برون شهری هم وجود دارد.
فرماندار گچساران تصریح کرد:کلیه اماکن ورزشی، تفریحی، باغها، رستوران ها،تالارها و ...کاملا تعطیل هستند،سازمان تبلیعات اسلامی موظف به نظارت بیشتر بر هیئات مذهبی در راستای توجه به مصوبات ستاد کرونا باشد.
 وی افزود:کلیه ادارات، شرکت های دولتی ،موسسات ،بانک ها بجز ادارات خدمات رسان همچون برق ،گاز،آب و ...تعطیل هستند،مسیر ورودی آرامستان ها همچنان مسدود است و هتل ها،مهمان پذیرها، و مهمانسراها نیز از پذیرش مسافران نیز خودداری کنند وکلنیک های پزشکی و زیبایی بازهم تعطیل هستند.
 
اتابک بیان کرد:مجموعا همه ما باید همکاری داشته باشیم و این تعطیلات به این منزله نباشد برای تفریح و بیرون رفتن باشد بلکه  باید در خانه ها بمانیم و از تجمعات دوری کنیم تا این بیماری هرچه سریعتر نیز کنترل شود.
وی درپایان خاطر نشان کرد:مرگ عزیران زیادی را دراین مدت دیده ام ،سختی های از وجود این ویروس منحوس متحمل شده ایم و بس ناراحتی ها دیده ایم و همه باید تلاش کنند که کمتر دچار این بیماری شویم،مردم را تشویق به واکسیناسیون کنیم و از دورهمی ها و تجمعات خودداری کنیم.

گفتنی است: در حالیکه برخی از مردم با ساده انگاری،پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که این موضوع باعث شده است که شیوع این بیماری(کرونا) بعداز 17 ماه بشدت گسترش پیدا کرده و در نتیجه افزایش بسیار بالای مرگ و میر را در بر داشته باشد.
حتی برخی از کارشناسان بهداشتی اعتقاد دارند برای مقابله با ویروس جدید کرونا(دلتا) مردم باید از دو ماسک استفاده کنند.
در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران فریدون عبدالخانی رئیس با اخلاق و مردمی اداره ورزش و جوانان گچساران با زدن 3 ماسک در این نشست حضور داشت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

طرفدار ملت
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه . ولی واقعا لازم بود که بگی اقای عبدالخانی با سه ماسک تو جلسه نشسته بود؟؟؟
Romania
تشکر از عبدلخانی بابت زدن سه ماسک
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1