کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع مردم مارگون و زیلایی مطرح شد

روشنفکر: ناراحتم، از روی ضعف نمی‌گویم، دنبال تسویه حساب نباشید، کارنامه‌تان برای مردم مشخص است

8 مرداد 1400 ساعت 0:36

نشست هم‌اندیشی اقشار مختلف شهرستان مارگون شامل روستاهای این شهرستان و بخش زیلایی با نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


نشست هم‌اندیشی اقشار مختلف شهرستان مارگون شامل روستاهای این شهرستان و بخش زیلایی با نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در این نشست که با دستور کار انتخاب نمایندگان مناطق جهت ارتباط و پیگیری مسائل و مشکلات صورت گرفت، گفت: یک سال و اندی از حضور در بین مردم محروم شدیم، اگرچه دلسوزانه و به سبب رعایت سلامتی و احوال مردم بود، بنابه سفارشات بهداشتی جهت امنیت جانی مردم از هرگونه تجمعی خودداری کردیم.
وی افزود: بسیاری از عزیزانی که در این جمع حضور دارند می‌دانند که حیات ما در حضور بین مردم است اما از این لحاظ که نخواستیم به تبع گردهمایی‌ها کسی درگیر این بیماری خطرناک شود از حضور در هرگونه تجمعاتی خودداری کردیم اما هیچ وقت در حاشیه امن و بیکار ننشستیم و همواره پای کار بودیم.
روشنفکر اذعان داشت: اگر محدودیت‌های قانونی و بهداشتی اجازه نداد اما معنایش این نبود که رفتیم جایی نشستیم و مردم را فراموش کردیم، خداوند بزرگ را شاهد می‌گیریم که در این مدت توانستیم بعد از ۴۲ سال از عمر پربرکت انقلاب و نظام بودجه ریزی و احذ اعتبارات نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته و به کمک مسئولان تلاشگر استان از جمله استاندار و سایر مسئولان بودجه کلانی اخذ کنیم.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا بر اصلاح محلی خودمان "سربار بودجه از بن بار آن بیشتر بود"، از جمله آن یکصد میلیارد تومان بودجه گازرسانی به زیلایی بود که اصلاً در بودجه گنجانده نشده و اضافه بر بودجه استانی اخذ شد، همچنین در مورد سد چهاره که کمتر از یکصد روز پروانه و جواز آن را اخذ کردیم و بیش از ۵۰ میلیارد برای آن لحاظ شد.
وی با اشاره به سد تنگ سرخ افزود: در رابطه با سد تنگ سرخ که از سال ۷۴ کار مطالعاتی آن شروع شد، هنوز مجوزش نهایی نشده، گرچه در سال گذشته قبل از ورود بنده به مجلس کمتر از ۲۰ درصد رشد داشت و در طول ۱۱ سال تنها ۲۴ میلیارد به آن اختصاص یافت ولی در همین یکسال و اندی حاصل تلاش‌های مداوم اخذ ۲۳۰ میلیارد تومان منظور شد که در نتیجه ۴۰ درصد رشد کرد.

بیشتر بخوانید:

هدایتخواه: اجازه نمی‌دهیم در هیچ سطحی از مدیران ناصالح، غیرانقلابی، ناکارآمد و فاسد استفاده شود / جوانان این را مطالبه‌گری کنند / با هیچ کس اختلاف و دعوا نداریم جزء بر سر معیارها و ارزش‌ها / خیال برخی راحت در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ پست و مقامی نمی‌گیرم / در تمام دوره‌ها با زور و اجبار وارد صحنه انتخابات مجلس شدم


پدرخواندگی در هر حوزه‌ای رویه‌ای منسوخ است / جوانان پای کار باشند تا همیشه پدرسالارهای سیاسی تصمیم نگیرند / بخش اعظمی از جوانان در کهگیلویه و بویراحمد زمینه ظهور و بروز ندارند / در توزیع پروژه‌ها در مناطق سلیقه‌ای عمل نشده است

روشنفکر در همین باره اضافه کرد: اگر چه حرف و حدیث‌ها درباره این سد بسیار است ولی باید بپذیریم خدمتی است که نظام برای مردم استان هزینه کرده و طی رایزنی‌ها با نماینده شیراز برای برداشت و تخصیص آب در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و آب شرب اتمام حجت کردیم.
وی تصریح کرد: قبل از ما نیز مشخص کرده بودند برخی از این موارد را ولی جهت هماهنگی‌های بیشتر مذاکراتی داشتیم.
روشنفکر با اشاره به اعتبارات شهرستان مارگون ادامه داد: در این مدت ۴ برابر اعتبارات سال گذشته برای شهرستان مارگون بودجه مصوب شد درحالیکه سال گذشته کمتر از ۷ میلیارد مصوب شده بود و این منهای اعتبارات محرومیت زدایی است که بیش از ۴۹۵ میلیارد برای اولین بار در نظام بودجه نویسی طی عمر نظام جمهوری اسلامی در همین کمیسیون تلفیق مصوب کردیم و سایر موارد طی هفته‌های آینده در حوزه‌های آب و راه که از اولویت‌های کاری هستند، به استحضار مردم خواهد رسید.
روشنفکر خاطرنشان کرد: مردم ما اگرچه ۴۰ و اندی سال سختی و مرارت کشیدند، محرومیت‌های زیادی دیده و تحمل کردند اما باید شاکر نظام جمهوری اسلامی و اغلب نمایندگان دلسوز و خادمی باشند که کار پاک کردند و خدماتی را ارائه دادند ولی باید یادآور شوم که استعدادها، استحقاق و ظرفیت‌های این استان به ویژه مارگون بیشتر از این موارد بود.
وی اضافه کرد: کم مهری‌های زیادی صورت گرفت، زیرساخت‌ها آماده نیست، همان زیرساخت‌هایی که باید ۴۲ سال پیش اندیشیده می‌شد و تنش‌های آبی امروز حاصل همان بی مهری‌هاست، لذا نمی‌توان انتظار داشت راه صدساله را یک شبه رفت و کمبودهای ۴۲ ساله را سریع جبران کرد، با اینحال حقتان است مطالبه‌گری کنید اما به ما نیز فرصت بدهید.
نماینده مردم مرکز استان در مجلس افزود: شهرستان مارگون کلکسیونی از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها را دارد که در کنار محرومیت‌های زیاد، زمینه توسعه نیز مهیا می‌باشد، لذا این شهرستان باید به مهد خدمت‌رسانی و تحول تبدیل شود.
وی با ابراز ناراحتی از برخی سنگ اندازی‌ها گفت: ناراحتم و ضمن تشکر از خدمتگزارانی که آمدند و تلاش کردند، اما آنهایی که با شعارهای زیبا اما توخالی آمدند و جایگاههایی را اشغال کردند و مردم را خسته کردند و خودشان هم هنوز خسته نشده‌اند، دست بردار نیستند و از آنها ناراحتم، از جانب خودم و به نمایندگی از مردم به آنها می گویم که دست بردارید تا از ریل توسعه خارج نشویم.
وی خطاب به برخی تمامیت خواهان عنوان کرد: دنبال تسویه حساب نباشید زیرا کارنامه شما برای مردم مشخص است، بیایید دست به دست هم دهیم و برای استانی آباد تلاش کنیم، اگر چه این خواسته از سر ضعف بنده نیست بلکه به علت تمامیت خواهی خواص، دردسر ساز است که به دنبال گذاشتن چوب لای چرخ توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
روشنفکر تاکید کرد: با خود عهد بسته‌ام در این مجلس انقلابی باشم اما نه انقلابی جعلی، بدلی و پفکی، دنبال این هستم که در رفتار، کردار، گفتار و حتی در عمل انقلابی باشم و حتی بعد از دوران خدمت نیز بنابه فرمایش مقام معظم رهبری بر اساس شاخص‌های ایشان به عنوان فرد انقلابی خدمت کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز گلایه از برخی رسانه‌ها گفت: برخی رسانه‌ها متاسفانه در بحث پیش نویس طرح صیانت از فضای مجازی ادعا کردند روشنفکر یکی از امضاکنندگان طرح بوده، اما طی مکاتبه با هیئت رئیسه این ادعای کذب مشخص شد، طی روزهای اخیر مجدد توسط برخی رسانه‌ها این بحث باز شد درحالیکه واقعیت ندارد، خطاب به این بزرگواران عرض می‌کنم چرا برخی اوقات فضا را مسموم می‌کنید و با سم پاشی اذهان عمومی را به سمتی می‌برید که بدبینی ایجاد شود؟
وی خاطرنشان کرد: این بحث سوخته و تکراری را بارها تکرار کردید درحالیکه اولویت بنده و خیلی از نمایندگان نگاه به معیشت و اشتغال مردم است و به چنین مواردی بها نمی‌دهم، نگاهم به سفره مردمی است که با برخی تنگ نظری‌ها هر روز کوچک‌تر و کمرنگ‌تر می‌شود و تأکید می‌کنم با هر طرح و لایحه‌ای که سفره مردم را کوچک‌تر و کمرنگ‌تر کند، مخالف هستم.


کد مطلب: 437312

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/437312/2/روشنفکر-ناراحتم-روی-ضعف-نمی-گویم-دنبال-تسویه-حساب-نباشید-کارنامه-تان-مردم-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1