کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سفر به عمق محرومیت لوداب / بنای انسان‌دوستی خانه مشارکت سلامت کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم ( + تصاویر )

7 مرداد 1400 ساعت 19:36

روستاهای بلوط بلند و تنگ الک بخش لوداب، روستاهایی که به دلیل وضعیت نامناسب جاده تردد با وسایل نقلیه به این روستاها مشکل است، یا باید با خودروهای کمک‌دار به این روستاها سفر کنی و یا هم باید با پای پیاده و استفاده از چهارپایان به روستاهای بلوط بلند و تنگ الک سفر کرد.


روستاهای بلوط بلند و تنگ الک بخش لوداب، روستاهایی که به دلیل وضعیت نامناسب جاده تردد با وسایل نقلیه به این روستاها مشکل است، یا باید با خودروهای کمک‌دار به این روستاها سفر کنی و یا هم باید با پای پیاده و استفاده از چهارپایان به روستاهای بلوط بلند و تنگ الک سفر کرد. مردم این روستاها سال‌ها است که از کمبود تجهیزات و امکانات رنج می‌برند. نه آب آشامیدنی کافی دارند، نه جاده مناسب و نه راه‌های ارتباطی دیگر بر روی آنها باز است. وضعیت بغرنج روستاهای بلوط بلند و تنگ الک بخش لوداب سبب شد تا مقصد اردوی قرارگاه جهادی شهید اسلامیان باشد.
به گزارش کبنا از لوداب، روز (یکشنبه 3 مرداد ماه 1400) اردوی قرارگاه جهادی شهید اسلامیان در روستاهای بلوط بلند و تنگ الک بخش لوداب برگزار شد.
الهه شکیبایی رئیس خانه مشارکت سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و جانشین قرارگاه جهادی شهید اسلامیان در این باره، اظهار داشت: این اردو یک روزه بود که پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناس ارشد مامایی و بهورز در این اردو حضور داشتند و به اهالی این روستاها در حوزه سلامت خدمات می‌دادند.
وی افزود: همچنین در این اردوی جهادی، خواهران کارگروه فرهنگی قرارگاه جهادی شهید اسلامیان برای توزیع لباس بین کودکان حضور داشتند.
رئیس خانه مشارکت سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اردو در بخش‌های مختلف به اهالی این منطقه مشورت و خدمات رسانی می‌کردند، افزود: کارشناس کشاورزی نیز در این اردو حضور داشت و ضمن بازدید از باغات، زمین‌های کشاورزی و دامداران، مشاوره‌های لازم را به دامداران و کشاورزان ارائه می‌داد.
شکیبایی گفت: دو گوسفند در این منطقه قربانی و گوشت آن بین مردم توزیع شد.
وی تاکید کرد: ویزیت رایگان بیماران، بررسی وضعیت دندان بیماران، توزیع بسته‌های بهداشتی، لباس و بسته‌های غذایی از مهمترین اقدامات این اردوی جهادی بود.
رئیس خانه مشارکت سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین توصیه‌های لازم و بهداشتی به مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مردم ارائه شد و افزود: از مردم خواستیم که در مراسمات عزا و عروسی حضور نداشته باشند و به صورت تجمعی و دورهمی برگزار نشود.
الهه شکیبایی بانوی کهگیلویه و بویراحمدی که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت انجام داده و به مناطق محروم خدمات رسانی زیادی کرده، در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که یکی دیگر از اهداف قرارگاه جهادی شهید اسلامیان در سفر به مناطق محروم و روستاها شناسایی و رصد مشکلات مردم و اطلاع رسانی به مسئولان است.
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با قدردانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهیه دارو و بسته‌های بهداشتی کمک شایانی به مردم این روستاها کرد.
رئیس خانه مشارکت سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از بنیاد احسان کشور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بسیج جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری بویراحمد، علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، جهاد کشاورزی، امور عشایر شهرستان بویراحمد، و کارگروه‌های فرهنگی و کشاورزی قرارگاه جهادی شهید اسلامیان قدردانی می‌کنم.


کد مطلب: 437305

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/437305/2/سفر-عمق-محرومیت-لوداب-بنای-انسان-دوستی-خانه-مشارکت-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد-مناطق-محروم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1