کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از دهستان دشتروم:

مهدی روشنفکر: در محضر مردم اعلام می‌کنم مردم فرق بین خائن و خدمتگذار را می‌دانند / دشتروم و سیلارستان لوداب برای من تفاوتی ندارد / هر کس دغدغه مردم را دارد، بسم‌الله

22 تير 1400 ساعت 12:24

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در محضر مردم عزیز دشتروم اعلام می‌کنم که بویراحمد واحد و مردم فهیم سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون فرق بین خائن و خدمتگزار را می‌دانند و درک می‌کنند، بارها اعلام کرده‌ام که دشتروم با سیلارستان لوداب برای من تفاوتی ندارد و دشتروم همچون سیلارستان خانه من است.


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس دغدغه حل مشکلات مردم را دارد، موافق و مخالف بسم‌الله، دستتان را به تعامل می‌فشارم.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، دهستان دشتروم در فاصله اندکی از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است.
دشتروم که از قدمت تاریخی برخوردار است، دارای پتانسیل بالای کشاورزی می‌باشد و این روزها در برخی از روستاهای آن ضعف و کمبود برخی زیرساخت‌های اولیه مشهوداست.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان و مدیران استانی با حضور در جمع مردم منطقه دشتروم شهرستان بویراحمد، به بررسی مشکلات و مطالبات مردم این منطقه پرداختند.
 عیسی فرزامی دهیار حسین آباد دشتروم اظهار داشت: اغلب روستاهای دهستان دشتروم در عصر تکنولوژی در حالی از نعمت اینترنت محروم هستند که فاصله آنها تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۱۵ کیلومتر است.
وی در ادامه به کمبود آب آشامیدنی در برخی روستاهای دشتروم اشاره کرد و گفت: در برخی از روستاها کمبود آب آشامیدنی به یک معضل تبدیل شده و مردم جهت تأمین آب با مشقت و سختی‌های بسیاری مواجه هستند.
فرزامی از دیگر مطالبات مردم دهستان دشتروم را همکاری بنیاد مسکن با مردم برای تسهیلات مسکن و صدور پروانه عنوان کرد و گفت: هزینه واگذاری زمین از طرف بنیاد مسکن بسیار بالاست و در برخی از موارد با اینکه هزینه دریافت شده‌است اما اقدامات لازم از طرف بنیاد مسکن انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه دهستان دشتروم دارای قریب به ۲۵ هزار جمعیت غیر متمرکز است، افزود: مرکز بهداشت دشتروم با تعداد پرسنل اندک و امکانات محدود در حال ارائه خدمات به مردم هست که انتظار داریم با توجه به گستردگی جمعیت نسبت به توسعه این مرکز اقدام اقدام شود.
وی با اشاره به ارتقا روستای سپیدار در همسایگی دشتروم به شهر گفت: دهستان دشتروم با ظرفیت‌های بسیار و تعداد جمعیت بالا قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد و این مورد نیز از دیگر خواسته‌های مردم این دهستان می‌باشد.
اما مهم‌ترین دغدغه مردم در دهستان دشتروم را می‌توان تعیین تکلیف سایت بازیافت زباله دشتروم دانست، مکانی که سال‌ها است محل دفن زباله‌ها شده‌است و این منطقه بکر و زیبا را از یک منطقه عشایری به یک مکان غیر قابل زندگی تبدیل کرده‌است.
فرزامی نماینده دهیاران روستاهای منطقه دشتروم گفت: مکان بازیافت زباله دشتروم یک منطقه بکر و زیبا بوده که سالیان سال جایگاه زندگی عشایر بوده‌است، اما امروزه جز دود، گشت زدن سگ‌های ولگرد، نفوذ شیرآبه در سفره‌های زیرزمینی و وضعیت فجیع بهداشتی چیزی نصیب مردم این منطقه نکرده‌است.
وی از بلاتکلیف بودن احداث کارخانه بازیافت زباله در دوپشته دشتروم ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر این کارخانه راه‌اندازی شود باید اولویت استخدام را به نیروهای بومی منطقه دشتروم بدهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اغلب روستاهای دشتروم جاده بین مزارع کشاورزی ندارند و علاوه بر آن نبود یا عدم بهسازی جداول کشاورزی در برخی از روستاهای دشتروم مانع از بهره‌وری کشاورزان این منطقه از ظرفیت کشاورزی منطقه جهت امرار معاش شده‌است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مدت چهاردهه گذشته از انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی با توجه به مبانی شکل‌گیری خود و مطابق با آرمان‌ها که همان خدمت به مردم بوده‌است، خدمات شایانی را در گوشه گوشه این مرزوبوم به مردم ارائه داده است.
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی کمبودها به وضوح قابل لمس است، نبودها و کمبودهایی که از نیازهایی مثل آب آشامیدنی، برق، جاده ارتباطی، گاز، مدرسه و بهداشت و غیره که از نیازهای اولیه مردم برای زندگی عادی است.
روشنفکر گفت: بعد از گذشت چهل و دوسال از انقلاب اسلامی در منطقه دشتروم، آن‌هم در نزدیکی شهر یاسوج مرکز استان انتظار داشتیم سطح انتظارات مردم خیلی فراتر از موارد مطرح شده مثل آب و جاده ارتباطی، بهداشت و ... باشد، اما آنچه مشاهده می‌شود نبود و ضعف این موارد است که فقط مختص به دشتروم تنها نیست.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در وجود و بروز مشکلات امروزی در هر منطقه‌ای ابتدا مسئولان و مدیران و بعد مردم هرکس به نوبه خود مقصر است، مسئولان از آن جهت مقصرند که وظیفه داشتند مشکلات را ببینند و برای حل آن اقدام کنند تا بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب مردم دغدغه نیازهای اولیه را نداشته باشند و مردم هم از آن بابت مقصر هستند که چنین مدیران کم‌کار و بی‌دغدغه‌ای را برای حل این مشکلات به چالش نکشیده‌اند.
وی خطاب به مسئولان حاضر در جمع گفت: همه ما صندلی و جایگاه مدیریتی خود را مدیون مردم هستیم و این مردم ولی نعمت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند و نباید مورد کم‌مهری و بی‌توجهی قرار بگیرند.
وی افزود: در محضر مردم عزیز دشتروم اعلام می‌کنم که بویراحمد واحد و مردم فهیم سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون فرق بین خائن و خدمتگزار را می‌دانند و درک می‌کنند، بارها اعلام کرده‌ام که دشتروم با سیلارستان لوداب برای من تفاوتی ندارد و دشتروم همچون سیلارستان خانه من است.
روشنفکر تصریح کرد: برخی خط‌کشی، انقلابی و غیر انقلابی، چپ و راست و علیا و سفلی را کنار بگذارند، مردم همه انقلابی و وفادار به نظام هستند، مردم دنبال کار و زندگی همراه با آسایش و آرامش هستند، حرف زدن مالیات نمی‌خواهد و باید از شعارهای بی‌خود و غیر عملی عبور کنیم و به مرحله اقدام و عمل برسیم.
وی افزود: همواره دنبال باز کردن گره‌ها به صورت عملی بوده‌ام و هرگز روحیه شعار پراکنی ندارم، مدیران حاضر در جمع مشکلات را اولویت بندی و مطابق کار کارشناسی حل مشکلات بر اساس منابع مالی و نیازهای اساسی مردم را در دستور کار قرار بدهند.
روشنفکر در پایان گفت: از همه کسانی که بنده را قبول دارند و از همه آنهایی که حقیر را قبول ندارند، خواهش می‌کنم برای خدمت به این مردم که ولی نعمتان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، دست به دست هم بدهیم و با تعاون و تعامل سربلندی این دیار را رقم بزنیم.
 در پایان این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف مشکلات موجود را بررسی و صورت‌جلسه کردند و مقرر شد با توجه به نیازها و منابع مالی، بر اساس اولویت به مطالبات و مشکلات مردم پاسخ دهند و مطابق برنامه زمانی اعلام شده توسط مدیر هر دستگاه اجرایی به مردم گزارش ارائه شود.
 


کد مطلب: 436784

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/436784/2/مهدی-روشنفکر-محضر-مردم-اعلام-می-کنم-فرق-بین-خائن-خدمتگذار-می-دانند-دشتروم-سیلارستان-لوداب-تفاوتی-ندارد-کس-دغدغه-بسم-الله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1