کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات مناظره روسای ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد؛

مناظره داغ دانشگاه یاسوج /چقدر پول به حساب ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ریخته شده / بابک درست: تفکر شما کشور را به این وضعیت در آورده / بیگلری: اردوگاه انقلاب با یک گزینه‌نهایی سر صندوق رأی حاضر خواهند شد / دهراب‌پور: بحث رابطه و آشتی با کشورهای همسایه خواست همه است / شریعتی: سرمایه‌های مردم را در کوره بورس سوزاندند / نماینده سعید جلیلی: چه ارتباطی بین تحریم‌ها و خودکشی دختران دیشموک است

21 خرداد 1400 ساعت 17:36

مناظره انتخاباتی روسای ستادهای نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.


مناظره انتخاباتی روسای ستادهای نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مناظره آرمان بیگلری رئیس ستاد رئیسی، بابک درست رئیس ستاد مهرعلیزاده، محمد رحیم دهراب پور رئیس ستاد محسن رضایی، ابراهیم دباغ امینی رئیس ستاد عبدالناصر همتی، سعید آتشبار رئیس ستاد جلیلی و مجتبی شریعتی رئیس ستاد علیرضا زاکانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هم به مناظره پرداختند.
-
در ابتدا سید افضل گنجی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج توصیه‌های لازم را به روسای ستادهای انتخاباتی داشت و توصیه کرد که اخلاق مناظره را رعایت کنند.
-


دولت آقای رئیسی یک دولت فراجناحی خواهد بود / 50 میلیون به حساب‌مان ریختند
21:09 آرمان بیگلری رئیس ستاد رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد:
دولت آقای رئیسی یک دولت فراجناحی خواهد بود. که از احزاب سیاسی عبور خواهد کرد و ان شاء الله دولتی شکل خواهد گرفت که در آن توان جوانان به رسمیت شناخته خواهد شد و جوانان مؤمن و توانمند ایران وارد عرصه اجرا خواهند شد. ما معتقدیم که بسیاری از مشکلات کشور در درون کشور قابل حل است وقتی 2000 هزار میلیارد تسهیلات در این 8 سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ثمره آن تعطیلی 20 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ می‌شود نشان می‌دهد که تسهیلات به آن جایی که باید برود نرفته است تقریباً 70 درصد تسهیلات بانکی در اختیار 300 نفر است معوقات بانکی متعلق به 500 نفر است بخش عظمی از فرار مالیاتی با مدیریت می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد با تدبیر در بسیاری از عرصه‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد «می‌شود می‌توانیم و شدنی است» این شعار آیت اله رئیسی است معتقدیم که دولت ایشان یک دولت فراجناحی است. به پای صندوق خواهیم رفت بعد از هشت روز پیگیری سه روز پیش 50 میلیون تومان به حساب مسئول مالی منتقل کردند که بخش اعظم به بخش‌ها و مناطق منتقل شد.
پاک‌ترین دولت، دولت هاشمی بود / 50 میلیون به حسابم ریختند
20:51 دباغ امینی رئیس ستاد همتی در کهگیلویه و بویراحمد:
آقای دهراب پور دولت کارگزاران سال 83 شکل گرفت، یکی از موفقیت ترین دولت دموکرات بود و به همین خاطر گفتند؛ دولت سازندگی، مخلص‌ترین آدم‌های این کشور در دولت هاشمی حضور داشتند. دولت خاتمی هم کارنامه‌اش مشخص است. در تمام شاخص‌ها و تمام ادوار انقلاب شاخص‌های دولت خاتمی مشخص و هیچ جای شکی در بحث درآمدها و خدمات اجتماعی زیرساخت‌ها و.. نیست و ما نمی‌توانیم انکار کنیم. هزینه‌های ستادی 50 میلیون تومان به حسابم واریز شد و 8 شهرستان توانستیم ستادهای دکتر همتی را راه اندازی کنیم و اگر هزینه‌های اضافی باشد باید خودمان تقبل کنیم.
در جواب آن دانشجویی که گفت قیمت مرغ را نمی‌دانید: مرغ زیاد است و ما در جریان این قضایا هستیم جیب ماهم خالی است و اینطور فکر نکنید که ما سرمایه دار هستیم سعی کردم مخلص‌ترین و بهترین آدم‌ها را در ستادم به کار بگیرم هم در شهرستان‌ها حسن شهرت دارند آدم‌های خوبی هستند اخلاق دارند انشاله اگر در آینده جذب کردیم از همین افراد جذب خواهیم کرد شاید سهم خواهی باشد اما با توجه به شناخت به این مساله کمتر با آن درگیر باشم. در شعار دولت ما تعامل از خانه تا جهان است؛ اگر این تعامل شکل گیرد در واقع زیرساختها و این باعث می‌شود که وقتی تعامل با جهان داشته باشیم بتوانیم بخشی از مشکلاتمان در حوزه درآمدها حل کنیم و زیرساخت‌ها اصلاح کنیم یکی از زیرساخت‌ها شفافیت است و اگر اجرا شود اسناد به قوانین، نه آن قوانینی که تفسیر ایجاد شود و دوگانگی داشته باشد انشاله دولت موفقی خواهیم داشت و آقای همتی گفته است چهارسال بیشتر نیستم.
ما اجازه نمی‌دهیم انتخابات سرد باشد مشارکت جدی خواهیم داشت
20:40 آتش بار رئیس ستاد سعید جلیلی در کهگیلویه و بویراحمد:
در ستاد 8 میلیون و 500 میلیون از مردم کمک گرفتیم، در گچساران و یاسوج با کمک شهرداری در پارک‌های محله‌ای ستاد زدیم در روستای لیشتر گچساران در خانه‌ای ستاد زدیم در دهدشت هم املاکی داشت و در اختیار ما گذاشت. در سوق مردمی است. آقای جلیلی گفت پول ندارم و هرکسی در استان خودش با توان خودش ستاد راه اندازی کنید.  6 هزار پوستر به دست ما رسیده است سهم خواهی همیشه وجود داشته بالاخره باید مجموعه‌ای که احتمال سهم خواهی پیرامونشان است خیلی صریح و شفاف اعلام کنند که اگر واقعاً بنا دارند دولت جوان مستقل فراجناحی تشکیل دهند از الان همین الان اعلام کنند نه اینکه رأی همه رو داشته باشند سکوت کنند اساساً نسبت به شغل تعریف غلطی داریم الان در پروژه‌های صداوسیما مستندهای تاریخی کسانی به عنوان مشاوره فیلمنامه کار می‌کنند هئیت علمی هستند یا در دولت مشغول هستند ما کلی دکترای بیکار داریم. همین‌ها را در پروژه‌های صداوسیما استفاده کنند. لزوماً استخدام در دولت راهکار شغل  زایی نیست در روستا، بودجه‌ای که برای روستاییان گذاشته است 2 میلیون دلار است 10 ملیلیارد دلار بودجه استان کرمان است فسفات چرام و سیلیس لیکک و معائن دیشموک هنوز معطل بودجه‌های دولتی هستند، گلخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و فضای کشور مراتع  خوبی دارد باید دولتی سرکار بیاید که اراده و اقدام به اصلاح داشته باشد طرفیت های راکد روی زمین مانده است. ظرفیت‌های راکد روی زمین مانده است که  آقای جلیلی با 120 سفر استانی و با هزار جلسه تخصصی و 100 بازدید میدانی 40 کارگروه تخصصی با خود مردم و نخبگان به راهبردهای عملی قابل تحقق برای شغل رسیده است که در برنامه هاشون پخش شده است. اولین اقدام شفافیت است هر روز در کشور 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، کجا می‌رود؟ اگر یک سوم این 2 هزار میلیارد تومان به سمت بازار سرمایه، کشاورزی و اقتصادی سرازیر شود قطعاً در اشتغال تاثیر خواهد داشت لذا مهمتر از آن خارج کردن ظرفیت‌های اقتصادی از یک عده خاص است در اقتصاد انحصارطلب داریم کشور پول، امکانات و زمین دارد اما در دست یک عده‌ای بلوکه است ما اجازه نمی‌دهیم انتخابات سرد باشد مشارکت جدی خواهیم داشت.
دعای ستاد مهر علیزاده برای کشور
20:15 بابک درست رئیس ستاد محسن مهرعلیزاده در کهگیلویه و بویراحمد:
شفاف می‌گویم که هیچ کاندیدای ریاست جمهوری چه در دوره‌های قبل و چه در آینده، نمی‌تواند به همه شعارهایی که می‌دهد پایبند باشد و آن‌ها را تحقق ببخشد در بحث محدودیت یارانه‌ها و بنرین، افزایش 3 برابری قیمت بنزین و حامل‌های انرژی داشتیم، در رابطه با بحث یارانه‌ها دولت باید چندبرابر می‌کرد که این مهم محقق نشد و احساس می‌کنم دریافت یارانه 45 هزار تومانی حق یک ایرانی فقیر نیست که می‌طلبد این بحث مدیریت شود. شایسته سالاری باید جای خویشتن سالاری و خویشاوندسالاری و حزیبی سالاری را بگیرد. آثار تحریم‌ها مشخص هست و نگفتیم باید کلاً متکی به غرب شویم اما اگر صلح و آرامش برقرار شود. قطعاً در خیلی از مقوله‌ها می‌توانیم به درستی حرکت کنیم و شاید سوء مدیریت آثارش بدتر از تحریم‌هاست. وقتی وجود 12 هزار قانون دست و پای تولید کننده را بسته، بدتر از تحریم‌هاست؛ تولید کننده با چندین برابر قیمت مصالح اولیه را تولید می کندآماده صادرات می‌کند و یک بخشنامه می‌تواند او را به بن بست برساند و ورشسکت کند در حوزه کشاورزی می‌توانیم به سمت گلخانه برویم چون بحث بحران آب را داریم اگر مدیریت کنیم در بحث گلخانه‌ها می‌توانیم 10 برابر کمتر آب مصرف کنیم و 10 برابر محصول برداشت کنیم و از این طریق درامد و اشتغال ایجاد شود در بحث مسکن هم بخشی از سرمایه ما در مسکن و ابهام است. اگر همین پول‌ها را صنعت رشد دهیم قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان مرز و بوم و کشور عزیزمان حل می‌شود. همه ما به ولایت فقیه و رهبری فرزانه اعتقاد داریم افرادی که تأیید صلاحیت شدند قطعاً این منشور را امضا کردند و مورد پذیریش نظام هستند دعا می‌کنیم کشوری در خور شهروندان ایرانی باشد و در دنیا طوری قدم برداریم که بدرخشد برای تمام جهانیان.
اگر جریان سیاسی احساس می‌کند در این بازی بازنده است نباید کل بازی را بهم بزند
20:07 شریعتی رئیس ستاد علیرضا زاکانی در کهگیلویه و بویراحمد:
در مورد هزینه‌ها بنده چندسالی که یادم میاد سعی کردم کمتر دروغ بگویم در این مورد هم دروغ نمی‌گویم من حتی یک ریالی از ستاد مرکزی دریافت نکردیم با هزنیه خودم و دوستان ستادها را می‌چرخانیم شاید برای دوستان باورش سنگین باشد. در رابطه یا یک مطلب؛ یک بچه زرنگ شطرنج بازی می‌کند و همه افراد را شکست می‌دهد و یک نفر می اید و از قبل بهش گزارش می‌دهند که این نفر احتمال دارد بازی را برنده شود وقتی که می‌فهمد بازنده این بازی هست زیر میز میزند و بازی را بهم میزند  به نظر من در علم و اخلاق سیاست باید اخلاق را رعایت کنیم اگر جریان سیاسی احساس می‌کند در این بازی بازنده است نباید کل بازی را بهم بزند چون مخالف اخلاق سیاسی است و همانطور که درسال های گذشته یک جریان موفق شده بهتر آن است که به اخلاق پایبند باشند این را ما نمی‌گویم قبل از ردصلاحیت ها، بزرگان جریان اصلاحات از جمله اقای زیباکلام و....  اعلام کردند در رقابت آینده جریان انقلابی برنده است چون دولت بد عمل کرده است حالا نباید بازی را بهم بزنند الان هم از آقای مهاجرانی و بنی صدر و دیگران خارج از مرزها هستند تاکید می‌کنند حفظ ایران از همه چیز مهمتر است دوستان اگر به حفظ ایران توجه دارند باید بیایند و رأی دهند و پای صندوق رأی تکلیف را مشخص کنند در رابطه با تعامل با دنیا ما معتقد با تعامل با 200 کشور هستیم دنیا همش اروپا و امریکا نیست با همین کشورهای منطقه هم می‌شود ارتباط برقرار کرد و برنامه‌های اقای زاکانی در دو عرصه می‌خواهد کار کند، در روش و منش. روش باید اسلامی شود انقلاب اسلامی متاسفانه در این چهل سال فقط در عرصه سیاسی توانسته اسلامی شود اما در سایر عرصه‌ها نتواسنته و باید این اتفاق صورت گیرد و در منش هم، آدم‌هایی باید سرکار بیایند که به جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد. آدمی که به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارد نمی‌تواند به آن اهداف والای نظام اسلامی دست پیدا کند و انقلاب اسلامی را به آن مسیر هدایت کند.
10 میلیون تومان هزینه ستاد ما بوده
20:05 دهراب پور رئیس ستاد محسن رضایی در پاسخ به سؤالات دانشجویان؛
شعار اصلی کاندیدی که بنده مسئولیت آن را دارم؛ تحول و اقدام هست یک واقعیت است که تغییر در جامعه ما که نهایتاً تحول داشته باشد ضرورت جامعه در بحث مدیریت است. هزینه ستادها؛ تا امروز ان چیزی که هزینه کردیم تنها 10 میلیون تومان در اختیار داشتیم. سهم خواهی‌ها که پس از انتخابات هست و مشکلی که اشاره کردم و افتخار می‌کنم در دوره نهم و دهم مسئول ستاد احمدی نژاد بودم اما به نظر بنده، صلاح جامعه ماست که ایشان به عنوان کاندید در جامعه حضور پیدا نکند. چون سهم خواهی‌ها ایشان را تباه کردند. من که دولت روحانی را تخریب نکردم الان دولتی که سرکار هست، پاسخگو است و الان همه مسائل متوجه این دولت است. دولت ما از دولت پنجم بود و از نفوذ و حضور کارگزاران سازندگی که باید بازندگی در عمل متاسفانه بوده است.

20:00 در ادامه مناظره روسای ستادها ضمن پاسخ به سئوالات دانشجویان جمع بندی خودشان را هم ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:


رئیس ستاد «مهرعلیزاده» در استان: شعار ندهید، شما خودتان بخشی از مشکلات در این کشور هستید / سوال «بابک درست» از دهراب‌پور درباره نامه‌نگاری‌ها و رد صلاحیت‌ها

بیگلری: بعد از چهل سال رسیده ایم به یک کابینه مولتی میلیاردر بابابزرگی ناکارآمد! / مردم در روز انتخابات باید بین «ما می توانیم» و «ما نمی توانیم» یکی را انتخاب کنند

رئیس ستاد زاکانی در کهگیلویه و بویراحمد: امروز باید کاری کرد و ما آمده ایم که این اتفاق بیفتد

آتش بار: همیشه صلح مطلوب نیست گاهی جنگ مطلوب است! / مدافع تحریم نیستیم + فیلم

در دولت فعلی 20 هزار واحد صنعتی تعطیل شد / دولت مولتی میلیاردی مفسد با بابابزرگ‌های 70 ساله

19:45 آرمان بیگلری رئیس ستاد رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد:
جناب آقای درست جالب هست و جالب فرمودید تفکری که شما آن را نمایندگی می‌کنید در چهل سال گذشته  به جز یک مقطع کوتاه در تمام مقاطع، دولت‌ها را در دست داشتند و جالب هست که شما هیچ موقع حاضر به پاسخگویی نیستید شما فرمودید که فساد همیشه بوده، ما چه موقع در انقلاب اسلامی دولت مولتی میلیاردی مفسد با بابابزرگ‌های 70 ساله داشتیم که رئیس دولت در آن برادرش کسی که رئیس کارگروه  مبارزه با فساد هست برادرش یکی از بزرگترین سرشاخه‌های فساد درکشور است برادر معاون اول رئیس جمهور الان کجا هست؟ جناب آقای درست، ما از طبقات مستضعف حرف می‌زنیم نه از آقای جهانگیری که سرمایه  خودشان و برادرشان تقریباً 10 هزار میلیارد هست. آقای درست  ما بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی  به کابینه‌ای رسیده‌ایم که تقریباً 90 درصد آن‌ها در  مناطق یک تهران زندگی می‌کنند.  اغلب با بالای 10 هزار و 15 هزار میلیارد درآمد سرمایه دارند. جناب آقای درست، در طول  این هشت سال  20 هزار واحد صنعتی در این دولت تعطیل شده است، شما میگویید که فساد همیشه بوده من از شما سؤال می‌کنم دادستان کل کشور ضراحتا اعلام می‌کند که 90 درصد قاچاق کشور توسط آقازاده انجام می‌شود. شما یک مورد فساد را بیاورید که به یکی از این آقایان وصل نباشد چه اتفاقی افتاده که امروز در انقلاب اسلامی ما به یک کابینه مولتی میلیارد بابابزرگ 70 ساله ناکارآمد رسیدیم! آیا قراره آقای روحانی بیاید و همان دولت  اول انقلاب را در دهه چهارم مستقر کند! متاسفانه شما می‌فرمایید که در عرصه سیاست خارجی چیکار کردیم بنده عرض کردم حضرت امام (ره) فرمود مشکل این مملکت با غرب زده‌هاست نه با غرب با کسانی است که احساس می‌کنند که آب خوردن این مملکت را باید از غرب گدایی کرد. ما 16 سال از مذاکرات وین تا مذاکرات سعد آباد، مذاکره کردیم تا مشکلمان حل شود اما آقای رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی صراحتاً اعلام کردند که بعد از 2 سال اعلام می‌کند که دستاوردش تقریباً هیچ است. حضرت امام آمد که به این ملت ما می‌توانیم را شعار دهد، به اعتقاد بنده روز انتخابات روزی است که مردم بین ما «می‌توانیم» و ما «نمی‌توانیم»  انتخاب کنند مگر نشد! مگر به تعبیر آمریکایی‌ها، شهید سلیمانی با بودجه یک هزار بودجه ارتش امریکا، ارتش عربی و ارتش اسرائیل در منطقه نبوده مگر امنیت را به کشورهای منطقه برنگرداند؟ مگر مجید شهریاری با بودجه نهادهای پژوهشی در غرب پروژه 3 درصد و 20 درصد را انجام نداد، مگر شهید آشیانیان این کار را انجام نداد؟ اگر قیمت مرغ به 30 هزار تومان رسید. علت چی هست چرا تولید در منطقه ما راه نمی‌افتد؟ چون یک عده قاچاقچی آقازاده باید واردتشان قطع نشود. منافع این‌ها قطع نشود عرض ما این است دعوا، دعوای دو تا کاندیدا نیست ما 100 درصد  اگر آقای رئیسی پیروز شدند. انقلاب را تنزل نمی‌دهیم. امروز باید انتخاب کنیم که «ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم»، آقایان به صرحت گفتند باید مدیر از خارج وارد کنیم، شما قاسم سلیمانی و آشتیانی داشتید؛  شما مجید شهریاری داشتید شما سلول‌های بنیادی در پزشکی بدون اینکه شما را از درب وارد کنند از پنجره وارد شدید. چرا؟ جمهوری اسلامی که توانست سوریه را از حلق اسرائیل و داعش دربیاورد.
صراحتاً اعلام می‌کنیم، به حول و قوه الهی اردوگاه انقلاب ظرف چند روز آینده حول گزینه نهایی به تفاهم خواهند رسید. اردوگاه انقلاب با یک گزینه نهایی سر صندوق حاضر خواهند شد.
آقای زاکانی کاندیدای سوپر پوششی است
19:35 ابراهیم دباغ امینی رئیس ستاد عبدالناصر همتی نامزد ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد:
تعریفی که آقای دهراب پور از حق دادند غیر دقیق بود. حق به معنای این است که حق به حقدار برسد. آقای شریعتی کلیاتی بیان کردند که امیدوارم که دولتشان در آینده کلیات را پیاده کند و ما خوشبین نیستیم که آقای زاکانی تا آخر بماند و همان موضع سوپر پوششی هستیم که در ادامه راه حتماً کنار خواهند رفت، بنا بر این خواهشمندیم که کلی گویی را کنار بگذاریم، آقای آتش بار در رابطه با خودکشی صحبت کرد خودشان هم فرمودند که پدیده‌های اجتماعی تک بعدی و تک عاملی نیستند ارتباط با مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی و مسائل روانشناختی و.. البته شاید به دلیل مسائل مذهبی است و مساجدی که در آنجا کم است هرجایی که مسجد باشد درجه مذهب هم در آن منطقه رشد می‌کند و نگاه مذهبی باعث می‌شود که دنیا گرایی کاهش پیدا کند و اعتقاد به آخرت افزایش پیدا کند، کسی که به خودکشی مبادرت می‌کند قطعاً این موارد را لحاظ نکرده است اما تحت تأثیر اقتصاد هم هست تحریم؛ بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی را در طول دوران جمهوری اسلامی در طی چهار سال داشتیم، تحریم بوده اما ببینید که تحریم‌ها در چه سطحی بوده است در طول چهار سال، آن چیزی که نمی‌توانید واقعیت را بیان کنید و عنوان عامل را بر سر دولت فعلی می‌کوبید این است که جنگ عظیم اقتصادی که جریان اقتصاد کشور را نابود کرد و شما کلی گویی می‌کنید 350 هزار زمین هست زمین که می‌خواهیم بکاریم بروید و ببینید محیط زیست چه بر سرش آمده؟ ما باید این موارد را لحاظ کنیم تمام حوزه‌های جنوب آبش خشک شده است اینکه حرف بزنیم و شعار دهیم نمی‌شود همه‌ی ما مخالف اشراف گرایی هستیم مخالف رانت و سود جویی هستیم همه ما این را قبول داریم اما بروید و ببینید این افراد چه کسانی هستند بله در دولت فعلی هم هستند اما اینکه فقط بگویید در دولت فعلی است یک نفر دو نفر را بگویید و آن‌هایی که پنهان هستند، نمی‌خواهید ببینید اصل، اصل اختلاس از آنجا شروع می‌شود و نظارتی نیست عده‌ای خارج از جریان دولت، دولت پنهان تشکیل دادند و سه هزار میلیارد تومان را توسط تعدادی از افراد را روزانه تراکنش مالی انجام می‌دهند بروید ببینید چه کسانی هستند؟ ما هم مخالف هستیم. آقای بیگلری در رابطه با بحث لیبرالی صحبت کردید بازگشت به خویشتن و.. برادر من سه نظریه مطرح بود یک نظریه مطرح بود که باید کل را کنار بگذاریم و باید خودمان باشیم نظریه دیگر به قول شما غرب فقط باشد، نظریه دیگر می‌گوید که با دیگران هم ارتباط داشته باشیم.
چه ارتباطی بین تحریم‌ها و خودکشی دختران دیشموک است / مشکل ژن‌های برتر و اشرافی‌گری برخی مسئولان است
19:25 سعید آتش بار رئیس ستاد سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد:
من ارتباط بین خودکشی دیشموک و تحریم‌ها را متوجه نمی‌شوم یک عقل سلیم بنده را توجیه کند چه ارتباطی با آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با رفع تحریم‌های ظالمانه است واقعاً سؤال جدی است. دوستان گفتند اگر نفت صادر شود مشکلات حل می‌شود این برخلاف ابلاغی آقای جهانگیری است، این حرف خلاف دولت فعلی است خوب این حرف خلاف افق 1404 است این حرف خلاف سیاست‌های کلی حوزه انرژی کشور است این حرف خلاف دغدغه‌های همه‌ی سلیقه‌های سیاسی نظام است اصلاً کشور نه تنها در حوزه نفت، در حوزه صنایع تبدیلی، کشاورزی و همه حوزه‌ها همه نخبگان بر اساس سلیقه سیاسی که دارند اعتقاد دارند که از سمت خام فروشی به سمت تشکیل زنجیره فراورده‌های تبدیلی حرکت کنند این حرف، حرف دقیقی نیست. صلح مقوله نسبی است و مطلق نیست. همیشه صلح مطلوب نیست. گاهی هم جنگ مطلوب است. همیشه آزادی مطلوب نیست. گاهی اسارت مطلوب است. تنها آرمانی که مطلق است، آرمان عدالت است، همیشه عدالت خوب است، همیشه ظلم بد است، اما صلح، آزادی یا سایر فضیلت‌های اخلاقی نسبی هستند. مشکل اساسی کشور، تحریم‌های داخلی است نه تحریم‌های خارجی است، مشکل استکبار داخلی است مشکل ژن‌های برتر است مشکل اشرافی گری مسئولین است. مشکل کاخ نشینی برخی از مسئولین است. مشکل بی توجهی به تزریق خلق پول به سمت تولیدی است. روزانه در کشور 2 هزار میلیارد تومان ما نقدینگی داریم. 90 هزار میلیارد تومان معوقات در دست 11 نفر است 50 درصد در کشور هنوز تحصیلات نگرفتند 6 درصد از روستاییان تسهیلات گرفتند. گوجه میناب و پیاز کرمان و هندوانه سیستان محصولات بومی ما روی دستشان مانده است. اگر دیپلماسی فقط مناظره با پنج کشور است، این به چه درد می‌خورد؟ اگر شما همیشه دم از کرامت انسانی و ملت‌های آزاد می‌زنید خوب 120 ملت و کشور هست، ما اگر اقتصاد را به دیپلماسی گره بزنیم، می‌توانیم حداقل محصولات بومی را صادر کنیم و از آن پول در بیاوریم ما بیشترین توفیقات را تحریم‌ها داشتیم این حرف سختی است. اصلاً یک حرف معرفتی است. انسان تا سختی نبیند رشد نمی‌کند. ما مدافع تحریم نیستیم و مخالف تحریم هستیم. اما اینکه بگوییم فقط تحریم‌ها عامل وضع اکنون است، غلط است. کسانی که 8 سال پیش در مقابل ملت گفتند؛ 80 درصد ناکارآمدی‌ها محصول تدبیر داخلی است و 20 درصد محصول تحریم خارجی است امروز می گویند نه یعنی وقتی سرکار آمدند؛ 80 درصد تمرکز دولت بر روی مسائل خارجی بود و 20 درصد و کمتر بر مسائل داخلی بوده، این دروغ بود. امروز در حوزه شغل، 350 هزار هکتار زمین آماده کشت داریم هنوز 12 هزار هکتار فعال شده است 180 هزار هکتار زمین برای پرورش ماهی و میگو داریم. هنوز 10 هزار هکتار به این حوزه اختصاص داده شده است. ما هنوز 8 هزار و 700 واحد صنعتی غیرفعال داریم. امروز در همین استان ما می‌توانند، صنایع تبدیلی در دیشموک و چرام راه بیندازند که مسئله اشتغال برطرف شود، من نمی‌دانم چه ارتباطی میان تحریم‌های خارجی و مسائل داخلی است.
فساد اداری فقط در دولت روحانی نبوده / میراث احمدی‌نژاد به روحانی نرسید
19:17 بابک درست رئیس ستاد محسن مهرعلیزاده در کهگیلویه و بویراحمد:
بحث از عدالت شد، سوالم از آقای دهراب پور این است که این عدالت مطابق قانون فرمودید؛ کجا تعریف شده که دانشجوی نخبه ما به دلیل اینکه تفکراتشان موافق تفکرات شما نیست، باید ستاره دار شوند و باید از تحصیل و شغل محروم شوند. این را لطفاً شفاف توضیح دهید. خیلی‌ها اعتقاد دارند که بعضی ردصلاحیت ها در شوراهای استان کهگیلویه و بویراحمد نتیجه نامه نگاری‌های دوستان شما و امثال شما بوده، جرم این‌ها چه بوده که در محاکم قضایی و مشکل کیفری نداشتند، اختلاس و رانت و فسادی هم نداشتند و هیچ برگه سیاهی از این‌ها نبوده است، به چه جرمی رد صلاحیت شدند. همفکر ما بودند و میزان رأی زیادی داشتند ردصلاحیت شوند من خیلی به این نتیجه نرسیدیم اما شما و دوستان شما باعث شده که این‌ها در سطح کشور و مجلس و کمیسیون مجلس ردصلاحیت شوند. آقای شریعتی نباید به حاشیه بروید، شما فرمودید که فساد اداری! مگر فساد اداری فقط در دولت آقای روحانی بوده است، مگر فساد در دولت‌های دیگر نبود؟ فساد اداری همواره بوده و سیستماتیک شده و به نظرم این فساد سیستماتیک در مملکت بهینه شده است، شما که دم از فساد می‌زنید و می‌خواهید مبارزه کنید، چه  راهکاری دارید که می‌خواهید ریشه فساد را در مملکت خشک کنید؟ من خواهش می‌کنم شما شعار ندهید شما همه چیز را بر سر دولت غر نزنید شما خودتان بخشی از مشکلات این ممکلت هستید. بلاهایی که سر ممکلت و سر جوانان و اقتصاد ما آمده، بر سر روبط خارجی آمده نتیجه همفکری شما و دوستان شما بوده است، شما بحث از دولت پیر و فرسوده کردید، قبول دارم باید از نیروی کارآمد جوان استفاده کرد اما نمی‌شود، تجربه را کنار گذاشت تجربه در کنار تعهد، تخصص و جوانی، مقوله‌ای است که می‌تواند موفقیت آمیز باشد، تعطیلی کارخانه جات، کاهش قدرت خرید مردم به چه چیزی بر می‌گردد؟ در دولت اول روحانی اگر بحث برجام حل شد خیلی‌ها به جای اینکه به به و چه چه برای آقای ظربف بزنند در فرودگاه مرگ بر روحانی می‌گفتند، مگر گشایش اقتصادی در دولت روحانی ایجاد نشد؟ مگر دنبال گشایش اقتصادی نبودید؟ مگر دنبال این نبودید که مردم دنبال صف روغن نباشند دنبال صف مرغ نباشند عزت یک ایرانی برای مرغ که در واقع هورمون‌های سرطان زاست در صف بایستند، شما در این مملکت چیکار کردید؟ فقط سنگ اندازی کردید و فقط در حد شعار دادید و هیچ کاری برای مردم نکردید مگر شما از احمدی نژاد هاله نور نساختید؟ مگر نائب امام زمان نکردید چه بلایی سر این ممکلت آورد؟ بلایی که آورد دقیقاً میراثی به جا مانده از دولت احمدی نژاد برای آقای روحانی بود که ایشان اداره کرد من باید به ایشان احسنت بگویم، کدام دولت با این تحریم‌های ظالمانه با این نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی می‌توانست سرپا بایستد و اداره کند؟ باید اخلاق و عقل را در نظر بگیریم همه چیز را یک طرفه نگاه نکنیم الان شما 5 نفر هستید و ماهم 2 نفر اینجا نشستیم اما خوب من اعتقادم این است که باید واقعیت‌ها را ببینید و از حاشیه خارج نشویم. آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از چیست؟ چرا نباید راه را برای جوانان ها باز کنیم؟ چرا نباید اجازه دهیم! اگر همین سیاست خارجه برطرف شود. آقای بیگلری گفتند که امام خمینی (ره) آمدند که راه را بر خارجی‌ها ببندند چه کسی گفته که امام خمینی همچنین فرمایشی فرمودند؟
 سرمایه‌های مردم را در کوره بورس سوزاندند / دلار به 25 هزار تومان
19:09 شریعتی رئیس ستاد علیرضا زاکانی در استان کهگیلویه و بویراحمد:
انقلاب اسلامی در ابتدای شروعش در داخل هیچ مشکلی نداشت. یک همدلی خاصی در کشور بود و برای همین مشکلات زود برطرف می‌شد. اما در عرصه خارجی ما مورد تهاجم دشمنان بودیم که نمود بیرونی آن جنگ بود. ما برای ساختن کوچکترین وسیله‌ای هم نیازمند بودیم و در پایان جنگ به این نتیجه رسیدیم که توانستیم مثلاً مرزهای خودمان را تثبیت کنیم. اما به مدد باور ما «می‌توانیم» در عرض چندسال کاری شد که امروز به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در کل منطقه شناخته شده‌ایم امروز هیچ مسئله‌ای در منطقه خاورمیانه اتفاق نمی‌افتد. مگر نظر ایران در رابطه با آن وجود داشته باشد و نظر ایران تأمین شده باشد. اگر مرزهای دیروز ما شلمچه بود، امروز مرز ما دریای مدیترانه هست. ما امروز در عرصه خارجی دیگر مشکلی نداریم چون فرزندان برومند ایران اسلامی همچون سردار شهید سلیمانی و سپاه قدس و ارتش توانمند جمهوری اسلامی ایران در عرصه خارجه الحمداله برای ما قدرت را درست کردند اما متاسفانه نقطه قوت جمهوری اسلامی می‌تواند امروز به پاشنه آشیل جمهوری اسلامی تبدیل شود در چندسال گذشته شعار ما «نمی‌توانیم» و امید به گلابی‌های برجام کشور را زمین گیر کرده است. بحران‌های بزرگ اجتماعی به وجود آمده که می‌تواند کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو سازد فاصله بین مردم و حکومت یعنی شکست نقطه قوت انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها، فساد اداری و اقتصادی، تصمیمات غلط یک دولت پیر و فرسوده حرف‌های سیاسی توخالی، ویژه خواری، حقوق‌های نجومی، تعطیلی کارخانجات، افت شدید ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم، تنبلی و عافیت طلبی مدیران، عدم اعتقاد به جوانان، فساد نزدیکان مدیران عالی رتبه، متاسفانه منجر شده کشوری که اکنون به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده باید قرارگاه مرغ  و شکر  و روغن و پوشک و روغن راه بیندازد و یک ماه اخبار اول تلویزیونش به تولید تخم مرغ بگذراند. میلیاردها  دلار سرمایه کشور را با نرخ ارز 4200 تومانی بر باد دادند. سرمایه‌های مردم را در کوره بورس سوزاندند  دلار به 25 هزار تومان، تورم سر به فلک کشید و پراید 120 میلیون شد. امروز باید کاری کرد و ما آمده‌ایم که اتفاق مثبت در کشور  بیفتد.
باید مقدمه حضور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم / در سایه قدرت امنیت داریم
19:05 محمد دهراب پور رئیس ستاد محسن رضایی نامزد ریاست جمهوری:
امنیت در مملکت به گونه‌ای است که نگران نباشیم. اما باید تلاش کنیم که امنیت در کشور حفظ شود، باید تکیه بر نفت را از بحث اقتصاد کنار بگذاریم. آنقدر منابع داریم که نفت یکی از آن است. این منابع حق آیندگان است که باید آن را حفظ کنیم و منابع دیگری جایگزین کنیم اما چرا همش نفت؟ بحث مدیریت است. تحریم واقعیت دارد اما نباید بهانه باشد خیلی از کارها می‌توانستیم بکنیم اما بخاطر تحریم و زیر بار آن نرفیتم اما برای اینکه آثارش دیده شود خیلی تلاش و برنامه نداشتیم و این متوجه مسئولین و دولت مردان است. بحث تعامل و رابطه و آشتی با کشورهای همسایه خواست همگی هست. اما وقتی دشمن دست بردار نشود، نمی‌شود که مهربانی از طرف ایران باشد وقتی کسی نخواهند باید بگوییم که هرچی شما می‌خواهید! نه اتفاقاً به نظرم باید جواب دندان شکن به آنها داده شود که داده شده است و ما درسایه قدرت الان امنیت داریم باید پرچم دار حاکمیت صلح در دنیا باشیم و با مقدمه چینی آن کسی که در انتظارش هستیم، مقدمه حضورش را و زمینه ظهورش را فراهم کنیم.
19:04 آغاز بخش دوم / نقد صحبت‌ها
اتمام بخش اول؛

19:00
آرمان بیگلری رئیس ستاد سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد:
یکی از متفکرین غربی جمله بسیار مشهوری دارد در رابطه با امام خمینی (ره)، امام به گونه‌ای می‌اندیشید که گویا غرب وجود ندارد. قطعاً حضرت امام یک فیلسوف به تمام معنا بود. اندیشه‌های مغرب زمین داشت. حضرت امام ایمان داشت و اندیشه‌ای که رهبری می‌کند و گفتمان که پشت سر این اندیشه و سابقه تمدن و با تاریخ است این تفکر آنقدر با پشتوانه است که اگر خوب جوشانده شود. پالایش و استفاده شود نه تنها نسل جمهوری اسلامی را به رونق رسانده، می‌تواند منظقه و دنیا را متحول کند به نظرم نباید مناظرات به دعوای دو حزب و دو گروه تقسیم کنیم. اگر تاریخ معاصر نگاه کنید. دعوای بعد از ورود توسعه در تاریخ از قدیم وجود داشته، عده‌ای وجود داشتند که می‌گفتند که از بالا تا پایین باید غربی شود که حتی بیماری فرنگی را باید از فرنگی‌ها گرفت. اما تا به امروز هنوز حل نشده است. شعار امام خمینی (ره) و شریعت شعار برگشت به خویشتن بود و معتقد بودند و برگردیم به داشته‌های خودمان. می‌توانیم روی پای خودمان بیستیم. ما 57 از شر محمدرضا خلاص شدیم اما از تفکرات غرب زده خلاص نشده‌ایم. دولتی که معتقد بود باید برای زنده ماندن باید کدخدا را بپذیریم. متاسفانه این دولت برای دولت‌های بعدی بازتولیدش در تدبیر و امید دولت ژنرال‌ها و دولتی که قرار بود، کشور را نجات دهد.
18:56 ابراهیم دباغ امینی رئیس ستاد عبدالناصر همتی نامزد ریاست جمهوری:
ما در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری نیستیم و اطاعاتی از سوی کاندیدای مورد نظر باید بیان شود و باید سؤالات به سمت مرزبندی در کار ستادی و فعالیت این حوزه باید باشد، نه اینکه نمی‌توانیم به سئوالات جواب دهیم. آقای همتی نظرشان در رابطه با سیاست‌های خارجی بحث تعامل دوطرفه با تمام دنیاست و نگاه صرفاً شرق یا غربی ندارد و مبنای نگاهشان صلح است و علی رغم اینکه ممکن است که برخی از کشورها آن سیاست‌های خودشان را حفظ کنند. اما باتوجه به تحرکات آن‌ها عکس العمل نشان دهیم و فرض را با سابقه تاریخی و موضع انقلابی باقی بمانیم. اما آن چیزی که عیان است. اگر ما در بحث سیاست خارجی ما باید تعامل داشته باشیم، کشورهای که خودشان را ابر قدرت می‌دانند لازم است که در خصوص روابطمان چاره اندیشی کنیم و قهر یا صلح کنیم. ولی مبنای اصلی دولت همتی صلح و دوستی و تعامل و ارتباط دوطرفه است. به دلیل اینکه تاکیدشان بحث دوطرفه است. الان ما یکی از مشکلات اصلی که درگیر هستیم بحث مسائل اقتصادی و جیب ماست و گره خورده به سیاست خارجی است و زمانی اقتصاد ما رشد می‌کند که در محیط تعاملات بین المللی ماهم در برخی مواقع از تنش‌ها که ممکن است، فاصله بگیریم. کوتاه آمدن نه به معنی تسلیم شدن است. برخی از کشورها مقتدر هستند، اما شعارشان جنگ طلبانه نیست.

18:52 سعید آتش‌بار رئیس ستاد سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:
نمی‌شود در جهان امروز با توسعه تکنولوژی که مرزهای دانش گسترده شده است مسائل اجتماعی را با مسائل فرهنگی و مدیریتی جدا کنیم. مسائل خودکشی دیشموک که گروه جهادی داشتیم شما نمی‌توانید خودکشی را صرفاً از منظر جامعه شناسی، روانشناسی یا مدیریت یا فرهنگ بررسی کنید. آقای جلیلی هم در برنامه هاش از یک منظومه فکری و منضبط که بین مؤلفه‌های فکری ایشان ارتباط دقیقی وجود دارد در تحلیل مسائل کشور با یک نگاه چند وجهی نظر می‌دهند. ما در دیشموک بحث راه ارتباطی داریم. وقتی بودجه راه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس لابی و قدرت توزیع می‌شود. وقتی دیشموک منظقه محروم ماست و سرشار از ظرفیت‌های انسانی، مزیت‌های اقلیمی و اقتصادی است. داروهای گیاهی و امکانات متنوع اقتصادی کلان است وقتی حتی 15 هزار روستایی در آن بخش است ولیکن اما 6 مسجد دارد و روحانی در آنجا نرفته است وقتی روحانی عالم و خوش فکر در آنجا مستقر شود می‌تواند آنجا را متحول کند وقتی  دختر دیشموکی صداوسیما را نگاه می‌کند و می‌بیند برای تبلیغ پفک و بیسکویت و روغن یک خانه شیک خانمی با یک زندگی مرفع و شیک و... نگاه می‌کند که خودش در یک خانه گلی زندگی می‌کند و خودش و مادرش باید برای یک بشکه آب شرب باید دو کیلیومتر بالا و پایین برود. این‌ها را نگاه می‌کند. و می‌گوید که من از آن دختر تهرانی چه فرقی دارم و چرا امکانات کشور به سمت من نمی‌آید. باید عدالت اجتماعی رعایت شود. راه ارتباطی و آب شرب و.. به دیشموک برود و باید دستگاه‌های آموزشی به آنجا بروند و فرهنگ زیستی به آن‌ها آموزش دهند وقتی مسئولان پای کار نمی‌آیند. آسیب‌های اجتماعی سرازیر می‌شود. آسیب اجتماعی در استان ما اینگونه است با وجود نیروی توانمند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود. آقای جلیلی اعفتاد دارد که دولت باید به سمت مردم حرکت  کند باید بودجه‌های مختص رفع آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها دیده شود.
17:48
بابک درست رئیس ستاد محسن مهر علیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:
یکی از دلایل حضور آقای مهرعلیزاده در انتخابات، مبارزه با فقر و تنگ دستی و آینده جوانان است عمده وابستگی ما در کشور به درآمدهای نفتی است. اگر نتوانیم نفت کشور را صادر کنیم. مشکلات داخلی دو چندان می‌شود. اگر فروش نفتمان به زیر 500 هزار بشکه در روز برسد. عملاً دولت ناتوان در امور اداری می‌شود اگر ما در روز یک میلیون بشکه داشته باشیم، قطعاً دولت می‌تواند در حوزه زیرساختی و حوزه عمران و آبادانی می‌تواند، بهتر اقدام کند و کسری بودجه هم که صادرات غیرنفتی می‌تواند، مکمل صادرات نفتی باشد. اما اگر صادرات ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه به حداقل برسد، شاهد این هستیم که نمی‌توانیم نفت را صادر کنیم و دولت دچار بحران شده است. اگر بخواهیم شعار دهیم که بدون وابستگی به نفت می‌تواند ممکلت را اداره کنیم، در واقع اغراق کردیم و امیدم به این است که آقای مهرعلیزاده  اولین کارش روابط خارجی است. ما با تعامل با سایر جوامع جهانی می‌توانیم در عمران و آبادانی ایفا کنیم و این محقق نمی‌شود که تحریم‌ها برداشته شود این باعث بهبود کسب و کارها می‌شود. تعیین نرخ ارز سایر دستگاه‌های دولتی نقش دارد. اما برخی‌ها تصور می‌کنند، تنها دولت نقش دارد و دولت را نشانه می‌گیرند که فقط دولت است که معیارهای زیادی برای کاهش نرخ ارز از جمله عوامل، باید دست دلالان کوتاه کرد و عواملی لازم هست که ارزش پول ما را به همراه داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توان شاهد رونق عمومی در جامعه باشیم.
17:44
مجتبی شریعتی رئیس ستاد علیرضا زاکانی نامزد ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد:
در مورد جمعیت صحبت شد. وقتی هر ماه یک میلیون «پوشک بچه» باید هزینه کنار بگذاریم. برای پوشک فرزند 3 ساله باید 26 میلیون کنار گذاشته شود. 28 درصد حقوق مردم باید برای اجاره مسکن کنار گذاشته شود.
مردم هر روز در صف روغن، قند و... ایستاده‌اند، این مسئله موجب بحران در نرخ جمعیت می‌شود.
متاسفانه عملکرد دولت‌های گذشته به گونه‌ای بوده که چرخ زندگی مردم نچرخید و مردم به وضعیتی رسیدند نه  امیدی به آینده دارند و نه در تأمین کوچکترین مسائل زندگی خود مانده‌اند. امروز جمهوری اسلامی سر یک صحنه حساس قرار دارد. اگر به دنیال فرزندآوری هستیم و اگر دنبال این هستیم که کشور را به ثبات برسانیم. یک دولت جوان و با انرژی باشد. دولتی که ما نمی‌توانیم، نباشد. دولتی که بر توان و پاهای خودش و افراد جامعه استوار باشد و ایمان داشته باشد که برخی از کارها در کشور می‌شود حل کرد، به مدد جوانان.
17:40
دهراب پور رئیس ستاد محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در پاسخ به سئوالی در خصوص عدالت؛
خوشحالم که اینجا هستم، دلم جوان و جوانان را دوست دارم. زیرا جوانان سرمایه واقعی هستند، همیشه به فکر جوانان باشیم، به فکر تحصیل، ازدواج، اشتغال و مسکن آن‌ها باشیم.
عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش قرار گرفتن، قانون برای اجرای عدالت است و اگر قانون اجرا کنیم، عدالت اجرا خواهد شد. به صورت نسبی، مشکلی که در جامعه داریم. این است که دم از عدالت می‌زنیم  و قانون را رعایت نمی‌کنم.
 


کد مطلب: 435396

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/435396/2/مناظره-داغ-دانشگاه-یاسوج-چقدر-پول-حساب-ستادهای-انتخاباتی-نامزدهای-ریاست-جمهوری-ریخته-شده-بابک-درست-تفکر-کشور-این-وضعیت-آورده-بیگلری-اردوگاه-انقلاب-یک-گزینه-نهایی-سر-صندوق-رأی-حاضر-خواهند-دهراب-پور-بحث-رابطه-آشتی-کشورهای-همسایه-خواست-همه-شریعتی-سرمایه-های-مردم-کوره-بورس-سوزاندند-نماینده-سعید-جلیلی-ارتباطی-بین-تحریم-ها-خودکشی-دختران-دیشموک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1