کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع اعتراضی میوه فروشان بازارچه میوه و تره بار شهرستان گچساران جلوی فرمانداری/ شهردار دوگنبدان سیاسی بازی می‌کند / این شهر زینل زاده را می‌خواهد/ آقای فرماندار به داد ما برسید+تصاویر

15 ارديبهشت 1400 ساعت 16:58

با توجه به رشد جمعیت و گسترش شهر و ازدحام شدید در مرکز شهر و مشکلات در تردد و نداشتن پارکینگ درسطح شهر باید بازارچه های فصلی و ثابت (میادین میوه و تره بار و مواد غذایی) در محلات و نقاط مختلف شهر راه اندازی شود تا هم بحث و معضل اشتغال و همچنین آمد و رفت و ترافیک شدید در شهر حل و مرتفع شود


تعدادی از میوه فروشان بازارچه میوه و تره بار (کپری‌ها) به نمایندگی ازبقیه  به نشانه اعتراض جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند.
میوه فروشان در گفت‌وگو با پایگاه خبری کبنانیوز بیان می‌کنند که ما ابتداء به نمایندگی از بقیه بازاریان جلوی فرمانداری تجمع و مشکلات خود را به با معاون فرماندار گچساران (سید احمد نشاطی) بازگو کردیم.
معترضین عنوان می‌کردند که چطور می‌شود راه‌های دسترسی به  بازارچه میوه و تره بار در این شرایط سخت کرونایی مسدود شده است ولی دستفروشان آزاد انه و بصورت گسترده در مرکز شهر و تمام محلات شهر در حال فعالیت می‌باشند.
میوه فروشان در ادامه می‌گویند: بحث ما اینست که ما اجاره مغازه، عوارض، بیمه، مالیات، هزینه‌های آب  و برق و..... پرداخت می‌کنیم اما دستفروشان بدون هیچ گونه هزینه‌ای و بصورت غیرقانونی و بطور انبوه در در تمام نقاط شهر در حال فعالیت هستند.
چرا شهردار در خصوص ساماندهی دستفروشان و دوره گردها اقدامی نمی‌کند؟
معترضین با گلایه شدید از مسعود ظفری، بیان می‌کردند: حتی شهردار در خصوص مشکل میوه فروشان بازارچه میوه و تره بار دیدگاه سیاسی دارد و مشکلات ما رها کرده است و در این خصوص سلیقه‌ای برخورد می‌کند.
بازاریان می‌گفتند: این شهر، شهرداری چون زینل زاده می‌خواهد که تعامل خوبی با بازاریان در چارچوب قانون داشت و تبعیض و بی عدالتی درعملکردش نبود و هرگز سلیقه‌ای یا جناحی و.... رفتار و عمل نکرد.
در ادامه به سراغ رئیس اتاق اصناف شهرستان و رئیس اتحادیه  صنف میوه و تره بار رفتیم.
رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران در گفت‌وگو با کبنانیوز اظهار کرد: ما مشکلات میوه فروشان بازارچه میوه و تره بار (کپری‌ها] گچساران را رصد، شناسایی و بررسی کردیم.
محمد راهی افزود: با توجه به رشد جمعیت و گسترش شهر و ازدحام شدید در مرکز شهر و مشکلات در تردد و نداشتن پارکینگ درسطح شهر باید بازارچه‌های فصلی و ثابت (میادین میوه و تره بار و مواد غذایی) در محلات و نقاط مختلف شهر راه اندازی شود تا هم بحث و معضل  اشتغال و همچنین آمد و رفت و ترافیک شدید در شهر حل و مرتفع شود.
راهی عنوان کرد: شهرداری دوگنبدان باید مثل شهرداری‌های شهرهای همجوار دستفروشان را ساماندهی کند تا آسیبی به بازاریان نرسد چون بازاریان گچساران با توجه به شرایط  کرونا، مسدود شدن بازار، اجاره مغازه و مالیات، عوارض، هزینه آب و برق و.....  پرداخت می‌کنند و در حال حاضر در شرایط سختی هستند.
راهی تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان گچساران برای احداث  بازارچه ماهی فروشان (سالن سرپوشیده) بازارچه گل و گیاه، بازارچه میوه وتره باردر محلات مختلف در کوتاه‌ترین زمان با هزینه خود (اتاق اصناف) آمادگی دارد.
رئیس اتاق اصناف افزود: بارها برای ساماندهی بازار گچساران اتاق اصناف با شهردار و شورای شهر دوگنبدان جلساتی برگزار شده است که متاسفانه در عمل با ما همکاری نمی‌کنند.
پایگاه خبری کبنانیوز آماده انعکاس پاسخ شهردار دوگنبدان در خصوص خبر تجمع اعتراضی میوه فروشان بازارچه میوه و تره بار می‌باشد.

 


کد مطلب: 433826

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/433826/2/تجمع-اعتراضی-میوه-فروشان-بازارچه-تره-بار-شهرستان-گچساران-جلوی-فرمانداری-شهردار-دوگنبدان-سیاسی-بازی-می-کند-این-شهر-زینل-زاده-می-خواهد-آقای-فرماندار-برسید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1