تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۳۳۳۱۹
جلسه ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

بیمارستان 32 تختخوابی باشت راه‌اندازی شد / آغاز فعالیت کلینیک دهدشت تا آخر هفته آینده /تقسیم بندی ساعات کاری در بانک‌ها

۰
کبنا ؛صبح امروز (پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) جلسه ستاد کرونای استان به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمد حسین نصیری راد مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از همان اوایل در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فروش بلیط را از فیزیکی به الکترونیک تبدیل کرد و سامانه وبک نیوز را راه اندازی کردیم.
وی با بیان اینکه پرداخت، هزینه‌ها هم الکترونیکی است، افزود: در تاکسی‌های شهری، ۳ نفر و در اتوبوس‌ها، ۵۰ درصد ظرفیت مسافر پذیرش شود.
نصیری‌راد گفت: یک سری تخلفات در جاده‌ها بود و رانندگان، مسافر بین راه سوار می‌کنند که متخلفین را در بازرسی‌ها شناسایی کردیم و تا دو ماه فعالیت متخلفین را ممنوع کردیم و هر هفته سه مرتبه بازدید داریم.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: سامانه ۱۴۱ را داریم که برای گزارش تخلف است و اگر شخصی تخلف کند کارت هوشمند او را غیرفعال کردیم. در رعایت پروتکل‌ها تمام تلاش خود را می‌کنیم و با متخلفین به جد برخورد می‌کنیم.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نصیری راد، گفت: اقدامات خوبی انجام دادید و معلوم است با متخلفان برخورد کردید، اما باید نظارت را شدت ببخشید و با کمک‌دوستان راهور، برخورد لازم با کسانی که تخلف می‌کنند را داشته باشید و حتماً افرادی که درست رفتار می‌کنند، معرفی و تشویق شوند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این جلسه گفت: از ابتدای بحث کرونا، موضوع ظرفیت سه نفر برای تاکسی را اعلام کردیم و تخلفاتی بوده اما با برخوردهای لازم، امسال وضعیت بهتر شده است.
وی افزود: راننده‌های تاکسی گلایه‌ای دارند و می‌گویند با کم شدن یک مسافر باید تعرفه‌های جدید اعلام شود. ما بالای ۴۰۰۰ هزار تاکسی داریم و رصد می‌شوند و رعایت می‌کنند و در کنارش به توصیه شما ما ناوگان عمومی را راه انداختیم و ما از خبرنگاران و سایت‌های خبری می‌خواهیم که این موضوع را اطلاع رسانی کنند. در بحث محدودیت شهری، ناوگان عمومی به کمک پلیس راهور می‌آیند و ضدعفونی ترمینال را با کمک آتش‌نشانی در دستور کار داریم.
پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد در این جلسه در خصوص بیمارستان باشت، اظهار داشت: حدود ۲۰ روز است که بیمارستان ۳۸ تختخوابی باشت راه اندازی شده است و پذیرش بیمار دارد، اما مورد استقبال مردم قرار نگرفته است و ما مجبور شدیم ۱۲ پرستار این بیمارستان را به صورت موقت به دهدشت انتقال دادیم و هیچ کمبودی از نظر تجهیزات نداریم.
یزدانپناه در ادامه در خصوص کلینیک دهدشت و مرکز درمان لنده، گفت: یک تیم، سه روز پیش به دهدشت فرستاده شد و از کلینیک دهدشت بازدید و شرایط را بررسی کرده‌اند و یک مشکلات کوچکی بوده و این مشکلات حل شده است.
وی افزود: کلینیک دهدشت یه سری کمبودها داشت و این کمبودات رفع شده است و تا ۱۰ روز آینده راه اندازی کامل می‌شود. در خصوص راه اندازی مرکز درمان لنده نیز ما مشکل تجهیزاتی نداریم و تنها مشکل محوطه‌ی مرکز است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: بالای ۲۵۰۰ بازدید در هفته داریم. یک سری صنوف مانند مکانیک‌ها پاشنه آشیل هستند و طی جلسه‌ای که داشتیم تصویب شد که از این گروه‌هایی که کمتر رعایت می‌کنند بازدید را دوبرابر کنیم.
سالار حسین پور رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: کالاها در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دادیم تا بین مردم به درستی توزیع شوند. در تلاشیم که اقلام اساسی مانند؛ مرغ به یک تعادل قیمت در بازار برسند. بازرسی‌هایی که در سطح استان انجام می‌شود و مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ غیرفعال و فقط گروه یک فعال هستند و دیروز یک سری از بازاری‌ها اعتراضاتی داشتند که ما صحبت‌های لازم را با رؤسای صنف‌های مرتبط انجام دادیم.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه در خصوص مراجعات به بانک‌ها، گفت: بانک‌ها می‌گویند در حال حاضر ما با ۵۰ درصد ظرفیت کل از کارمندان استفاده می‌کنیم در صورتی که مراجعات همان ۱۰۰ درصد است و درخواست دارند که فکری برای این اوضاع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در مورد مراجعات به بانک‌ها، گفت: مهم‌ترین موضوع برای ما عدم تجمع مردم  چه برای خدمات اساسی چه کالاهای اساسی است. این مشکل مراجعات فقط برای استان ما نیست و در کل کشور وجود دارد و ما قبلاً در جلسات این موارد به بانک‌ها اعلام کردیم.
کلانتری گفت: مردم عزیز ما شرایطی که در دنیا، کشور و استان پیش آمده را درک می‌کنند و تا آن زمان دو راه داریم، یکی واکسیناسیون که همه تلاش می‌کنند، سرعت بگیرد و تا بحث واکسیناسیون کار ما رعایت پروتکل‌های و شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. بر این اساس دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند، باید در این قضیه پیش گام باشند و نظام نمی‌پذیرد رفتاری را که با شیوه‌نامه‌ها تضاد داشته باشددستگاه به عنوان موفق‌ترین دستگاه‌ها گزارش شده‌اند و از شنبه هر هفته، فعال‌ترین و ضعیف‌ترین دستگاه‌ها معرفی می‌شوند. 
در این جلسه ظفر پور برای حل مشکل بانک‌ها راه حلی ارائه داد و گفت: این روزها خدمات به صورت غیر حضوری انجام می‌شوند  و برای خدمات حضوری پیشنهاد می‌کنم که بانک‌ها مشخص کنند که هر فعالیتی در چه ساعتی انجام شود، یعنی تایم کاری بین فعالیت‌های مختلف تقسیم شود.

حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی جلسه با تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران، اظهار داشت: هر مصوبه‌ای که اینجا ابلاغ می‌شود، حتماً باید اجرا شود. مصوبه یعنی تصمیم گرفتن و مهم‌تر از مصوبه اجرای آن است. دبیرخانه باید پیگیر اجرای مصوبه‌ها باشند و هم دستگاه‌ها باید به مصوبه‌ها عمل کنند. صیانت از جان مردم حق مردم است و اگر کسی سلامت و جان مردم را به خطر بیاندازد در قانون برایش مجازات‌های سختی پیش بینی شده و باید با افراد متخلف برخورد شود. خوشبختنانه ما شاهد هستیم که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مردم متوجه شرایط هستند و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و من از همین جا از افرادی که رعایت کردند و جلوی تجمع را گرفتند تشکر می‌کنم و از این افراد قدرشناسی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مراکز درمامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: بحث وضعیت بیمارستان‌ها و شرایط شیفت بندی در حوزه‌ی تخصص دانشگاه است و اگر از ما کمک بخواهند ما در کنارشان هستیم و اگر کمبود نیرو بود می‌توانیم از سپاه کمک بگیریم. بیمارستان باشت نیز تجهیز و راه اندازی شده است و اولویت خود مردم باشت هستند و اگر نیاز بود شهرهای اطراف باشت  مانند چرام و... می‌توانند از ظرفیت بیمارستان باشت استفاده کنند. کلینیک دهدشت نیز تا آخر هفته تجهیز و راه اندازی شود و بستر درمانی لنده را باید دانشگاه یک گزارشی دهد تا تکلیف مشخص شود.
کلانتری در خصوص رعایت شیوه نامه‌ها گفت: رعایت شیوه‌نامه ۷۹ درصد است و باید ببینیم شنبه افزایش می‌یاید یا کاهش می‌یابد؟ ما باید بدانیم که اگر این عدد به ۹۰ درصد برسید به نوعی زنجیره انتقال قطع می‌شود و به یک اطمینانی می‌رسیم و رنگ شهر از قرمز به رنگ‌های نارمجی و زرد می‌رسد و گروه‌های شغلی بیشتری می‌توانند فعالیت کنند.
کلانتری در آخر گفت: فرمانداری‌ها باید عملکرد دهیاری‌ها را بررسی کنند و  هر فرماندار باید در جلسات آینده ۳ دهیارهای موفق در کنترل شرایط کرونارا با ذکر دلیل موفقیت را اعلام کنند.
امیدوار هستیم در این یکی دو هفته اخیر با اقدامات جسورانه و کارشناسی شده به وضعیت بهتری برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1