کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز؛

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهر زلزله زده سی‌سخت / شروع عملیات ساخت 200 واحد مسکونی

30 فروردين 1400 ساعت 16:20

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی سخت خبر داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی سخت خبر داد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( دوشنبه 30 فروردین ماه 1400) در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، افزود: آوار برداری بیش از ۸۰۰ واحد در مناطق مختلف شهر سی سخت به مراحل پایانی خود رسیده و باید سایر فازهای ساخت و ساز منازل به سرعت و دقت اجرایی شود.
کلانتری با اشاره به معرفی ۲۵۰۰ واحد مسکونی به بانک، تصریح کرد و گفت: ۴۵۰ مورد عقد قرارداد با بانک انجام و شروع ساخت ۲۰۰ واحد عملیاتی نیز آغاز شده است.
کلانتری با بیان اینکه صدور مجوز، پروانه ساخت و طی مراحل ارائه تسهیلات سرعت می‌گیرد، گفت: دولت امتیازات ویژه و مناسبی برای ساخت و ساز سی سخت در نظر گرفته و باید به نحو مطلوبی از این پتانسیل بهره برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با همت و تلاش مردم و حمایت همه جانبه متولیان، شهر سی سخت ساخته شود.
وی با تقدیر از نیروهای فعال امدادی، شهرداری سی سخت و پرسنل فعال، ابراز داشت: باید برای کمک به حضور مردم و ترغیب بیش از پیش برای ساخت و سازها تلاش کرد و از حمایت‌های مصوب شده و امتیازات برای ساخت هرچه سریعتر واحدها بهره برد.
وی با اشاره به مصوبه معاون اول ریاست جمهوری پیرامون ساخت و ساز بالای ۸۰ درصد، گفت: مقرر شد اگر ساخت و سازها بالای ۸۰ درصد در زمان مشخص شده شکل بگیرد، و مجدد نیاز به دریافت تسهیلات باشد، با تأیید استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات مورد نیاز تأمین و افزایش می‌یابد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از هنرستان کار و دانش سی سخت از نیاز به تعمیر ۲۶ مدرسه در سی سخت خبر داد.
کلانتری با بیان اینکه هشت مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی داشته و چهار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است، ابراز داشت: خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس به عنوان استانهای معین هرکدام اهدا و مقاوم سازی دو واحد را خواهند داشت.
کلانتری از جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس از طریق خیرین و استانهای معین خبر داد و بیان کرد: در این خصوص ۸۰ میلیارد تومان نیز از طریق استان‌های معین، ۱۵ میلیارد تومان خیرین و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.


کد مطلب: 433227

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/433227/2/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-شروع-عملیات-ساخت-200-واحد-مسکونی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1