تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۳۲۹۶۴
در جلسه جمع‌بندی سفر معتمد معاون سازمان تعاون روستایی کشور به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احداث چند سردخانه و روستابازارهای مجهز در کهگیلویه و بویراحمد / راه‌اندازی کارخانه رب گوجه و اجرای اولین قرارداد B.O.T

۰
کبنا ؛در جلسه جمع بندی سفر مسئولان تعاون روستایی کشور به کهگیلویه و بویراحمد بر احداث چند سردخانه، راه‌اندازی کارخانه قدیمی شهدناب یاسوج و کارخانه رب گوجه باتوجه به محصولات کشاورزی استان، تاکید شد.
 به گزارش کبنا از یاسوج؛ صبح امروز (دو شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰) جلسه‌ی جمع بندی سفر سه روزه مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور به ریاست سید حشمت‌الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری این استان برگزار شد.
مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در این جلسه، ضمن تشکر از استاندار و معاون امور اقتصادی استاندار برای انعقاد قرارداد با کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: شما یکی از مدیران خوب و کارکشته‌ی خود را به عنوان مدیر سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب کردید و اینکه جنابعالی از ابتدای بازدید همراه ما بودید و به جد پیگیر مسائل و مشکلات هستید نشان دهنده‌ی این است که شما علاقه‌مند هستید که اتفاقات مثبتی برای استان رخ دهد. آن چیزی که در شهرستان‌های مادر استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده این است، در آن جایی که سهم دولت بوده، آقای صمیمی دوست سنگ تمام گذاشتند و واقعاً زیرساخت‌های خوبی در استان وجود دارد.
معتمد گفت: یک اتفاقی که باید انجام شود، بحث اجرای ماده‌ی ۱۰ است که  در این ماده گفته شده است هرساله لیست اعضا و هیئت مدیره باید به روز رسانی شود در تهران هم ما سعی می‌کنیم دستور العمل لازم برای اجرای ماده ۱۰ را صادر کنیم. در مورد شرکت‌های جدید التاسیس باید با کمک شما و فرمانداران، دفتر کاری برای افراد سازمان تهیه کنیم و اداره‌ای، در اتاقک باسکول قرار نگرفته باشد و در همین راستا باید لیست املاک تهیه شود و املاک اضافی به منظور تهیه دفتر اداری فروخته یا معاضه شود.
وی با بیان اینکه این استان دارای آب و هوا و اقلیم بسیار مناسبی است و کارهای خوبی هم در زمینه جهاد کشاورزی مانند؛ آبرسانی به زمین‌های کشاورزی از سد کوثر انجام گرفته، بیان کرد: از کارخانه کنسانتره شهدناب بازدید کردیم. تکنولوژی این کارخانه یک مقدار قدیمی شده است، بیشتر می‌شود کنسانتره تولید کرد و برای بسته بندی به کارخانه‌های دیگر ارسال داشته باشیم و به کشورهای مثل پاکستان و افعانستان می‌توانیم صادرات داشته باشیم ولی خوب دستگاه بقیه کارخانه‌ها دیجیتال است  و این کارخانه از بقیه کارخانه‌ها عقب‌تر است و فیلتراسیون این کارخانه خیلی مشکل دارد. ما می‌توانیم این کارخانه را تملک کنیم و آن را دوباره راه‌اندازی کنیم. اگر خریدار باشد این کارخانه می‌تواند توسعه یابد. من تاکید دارم که ملکی فروخته شود و خود سازمان تعاون روستایی این کارخانه را به صورت قسطی خریداری کند و اگر مسئله حل نشد در شورای مرکزی مطرح و سرمایه گذار جدید پیدا کنیم اما اولویت اول تأمین اعتبار از خود استان صورت گیرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر این کارخانه الان فعال نشود تا چند سال دیگر به درد نمی‌خورد و هرچه سریع‌تر باید فعال و ما پیگیر موضوع این کارخانه هستیم و همچنین این استان ظرفیت احداث کارخانه رب‌گوجه را دارد و برداشت گوجه در این استان خوب است و می‌تواند افزایش هم یابد و کیفیت محصول برداشتی هم بسیار خوب است و این صنعت می‌تواند توسعه یابد. این ۹۰ میلیاردی که در تفاهم نامه قید شده است مقداری از آن به توسعه بازار روستاها تعلق گیرد و ۲ یا ۳ سردخانه کوچیک در نقاط مختلف استان و یک کارخانه ذرت خشک‌کنی احداث شود.
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص جذب سرمایه گذار گفت: قول می‌دهم که مُجِدانه پیگیر جذب سرمایه گذار هلندی باشم و سعی می‌کنیم که این سرمایه گذار را به استان کهگلیویه و بویراحمد هدایت کنیم و اگر ارزیابی این سرمایه گذار از استان مثبت بود که کار ادامه پیدا می‌کند و در استان سرمایه گذاری می‌کند.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مدیر سازمان تعاون روستایی استان آقای ویسی تشکر می‌کنم که بسیار فعال و پیگیر هستند. برخی از مشکلات به سیستم درونی سازمان تعاون روستایی برمی‌گردد و به همین خاطر ما خواهان این بودیم که از سازمان تعاون روستایی کشور به استان بیایند و ظرفیت‌ها و ضعف‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را با چشم ببیند و استان را توسعه دهند.
وی افزود: برای راه‌اندازی کارخانه شهدناب باید در یک فضای منطقه‌ای پای کار بیاییم و کمک کنیم و اگر به نتیجه‌ای نرسیدیم و با توجه به اینکه از نظر سرمایه گذار افراد توانمندی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و بنا به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان از شما انتظار می‌رود اگر سرمایه گذار توانمندی هست به استان هدایت شود و ما حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم  و در شهرستان‌های مادر استان، هر کجا که سرمایه گذار راغب بود زمین و امکانات در شهرک‌های صنعتی در اختیارش می‌گذاریم.
صمیمی دوست اضافه کرد: ما پیگیر هستیم که اولین قرارداد B.O T در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود در ادامه هم با توجه به نیاز استان و کیفیت عالی محصول گوجه در استان یک کارخانه رب گوجه احداث گردد. در بحث کشت ذرت هم یک طرح بسیار بزرگ در باشت با حجم سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و توانایی تولید ۶۶ میلیون لیتر اتانول در سال داریم.
وی در خصوص تخصیص ۹۰ میلیارد تمان اعتبار به سازمان روستایی گفت: ۹۰ میلیارد تومانی که از طرف بانک توسعه و تعاون قرار است در اختیار سازمان تعاون روستایی استان قرار بگیرد باید چند سردخانه  در سطح استان حتماً احداث شود. ما شاهد بودیم در بحث تنظیم بازار که همواره دغدغه استان بوده است سیبی که در سردخانه‌ها ذخیره شده بود به کمک ما آمد. و در زمینه بازار روستا و تأمین کالای اساسی از این طریق هر موردی باشد دوستان بگویند و ما حتماً حمایت می‌کنیم.
انصاری از سازمان تعاون روستایی کشور، گفت: ۹۰ میلیارد تومان غالب تفاهم نامه بود و اگر تفاهم نامه یک قدم به جلو رفت برای جلوگیری از وجود مشکل در آینده یک جلسه بین سازمان تعاون روستایی و بانک توسعه تعاون برگزار شود تا طبق تفاهم ما مدارک افراد متقاضی را تطابق دهیم و زمان و چگونگی تأمین اعتبار هم مشخص گردد.
 انصاری در ادامه گفت: در بازدید ما از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، افراد، خواستار احداث سردخانه یا تجهیز روستا بازارها بودند و زیر ساخت‌های استان برای روستا بازار وجود دارد و فقط باید برای رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای تجهیز شوند.
 وی در آخر اضافه کرد: یک موضوعی که وجود دارد این است که در یکی دو سال گذشته بانک توسعه تعاون وامی به شرکت دانش تعاونی داد و یکی دو قسط اول پرداخت شده است اما ما خواستار یک تنفس هستیم و  یک تعویق در زمان پرداخت قسط وام بوجود آید. در آخر یک زمین ۲۰۰۰ هزار متری متلق به جهاد کشاورزی در گچساران وجود دارد که اسکلا بندی غرفه‌ها را دارد و مناسب بازار روستا است و اکنون کاملاً بلااستفاده است و آقای تاج الدینی این زمین را به ما اجره دهند تا ما محوطه سازی های لازم برای روستا بازار را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدرزاده از گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،جای سئوال است که واقعا در این جمع یک نفر با اطلاعات کافی وجود نداشت ؟از معاون اقتصادی استاندار انتظار میرفت که عنوان میکرد چرا از شش کارخانه ذرت خشک کنی در گچساران سه کارخانه (کارخانه فاضلی ،محمدی،عوض زاده ،)اکنون ۵ ساله به دلیل نبود ذرت دانه ای تعطیل و سه کارخانه دیگه با یک سوم ظرفیت کا میکنند ودر صدد تغییر کاربری هستتد ؟ آیا جناب معاون اطلاع دارند که شش ماه قبل سرمایه گذار خصوصی (آقای طالبی )با تشویق استاندار اقدام به تهیه مجوز کارخانه رب گوجه نموده ؟به نظر میرسد هدف چیز دیگری است .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1