کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه امور عشایر شهرستان بویراحمد مطرح شد

فرماندار بویراحمد: امنیت عشایر مهم است / لزوم احداث پاسگاه‌های سیار / غربالگری و سلامت عشایر مورد توجه مدیران بهداشت و درمان قرار بگیرد

18 فروردين 1400 ساعت 9:13

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: امنیت عشایر از مولفه‌های مهم است که احداث پایگاه‌ها و پاسگاه‌های سیار ضرورت دارد.


فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: امنیت عشایر از مولفه‌های مهم است که احداث پایگاه‌ها و پاسگاه‌های سیار ضرورت دارد.
به گزارش کبنا، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در جلسه شورای عشایر این شهرستان که (روز سه‌شنبه 17 فروردین ماه 1400) با حضور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران در سالن جلسات فرمانداری بویراحمد برگزار شد، با بیان اینکه آموزش عشایر از مهمترین مباحث است، اظهار داشت: برنامه ریزی‌ها لازم صورت گیرد تا آموزش‌های مورد نیاز به عشایر داده شود، چرا که در سایه آموزش و بالا رفتن آگاهی‌ها، آسیب‌های کمتری را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ عشایر ذخایر انقلاب هستند، افزود: همچنین رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که عشایر از افتخارات کشور هستند.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: طبق آیین نامه‌ها؛ برای رفع مشکلات سد راه عشایر زحمت کش و فرهیخته استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان بویراحمد، همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با امور عشایر هستند و این همکاری و ارتباط باید دو طرفه باشد، یعنی دستگاه‌ها و خود عشایر باید با هم همکاری کنند.
احمدی در ادامه گفت: سلامت عشایر باید در دستور کار باشد و غربالگری انجام شود و نباید اجازه داده شود که خدای نکرده بر اثر سهل انگاری فردی از عشایر به کرونا و یا هر بیماری سختی مبتلا شود.
وی افزود: امینت عشایر از دیگر مؤلفه‌های مهم برای این قشر زحمتکش است. مشکلاتی و موانعی بر سر راه عشایر به عنوان تولیدکنندگان بخشی از مواد غذایی جامعه وجود دارد که راه حل هم برای آنها وجود دارد و قابل رفع هستند.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: اداره راه حتماً باید در جلسات امور عشایر حضور موثری داشته باشد و همکاری کند.
احمدی در ادامه تاکید کرد: بحث احداث پایگاه‌ها و پاسگاه‌های سیار خیلی مهم می‌باشد که باید تعدادشان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی باید به موقع به اطلاع عشایر رسانده شود، گفت: واکسیناسیون دام‌ها باید به موقع و دقیق انجام شود، تا خدای نکرده دامدار و عشایر ما دغدغه معیشت خود و البته جامعه را نداشته باشد. تسهیلات مورد نیاز عشایر نیز باید مورد پیگیری مدیران مربوطه قرار بگیرد. تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، باید به کمک عشایر بیاییم.
 


کد مطلب: 432790

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432790/2/فرماندار-بویراحمد-امنیت-عشایر-مهم-لزوم-احداث-پاسگاه-های-سیار-غربالگری-سلامت-مورد-توجه-مدیران-بهداشت-درمان-قرار-بگیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1