کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز؛

هومان در میانه‌ راه تنها آمد / رو دستی که عسکری زد / کاندیدای واحد قشقایی‌ها؛ عسکری یا فولادی‌وندا؟!

9 فروردين 1400 ساعت 11:00

هومان عسکری با حضور در فرمانداری گچساران برای انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کرد.


هومان عسکری با حضور در فرمانداری گچساران برای انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( دوشنبه 9 فروردین ماه 1400) هومان عسکری با همراهی تعدادی از جوانان در فرمانداری گچساران برای انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کرد.
هومان عسکری که حضورش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 98، محصول اتاق فکر اصولگرایان بود و با همراهی احمد خورشیدی و علی فولادی‌وندا در فرمانداری گچساران حاضر شد و در میانه راه او را تنها گذاشتند، توانست حدود 8 هزار رأی کسب کند. قشقایی‌ها سال 98، برای هومان عسکری اصلاح طلب یکپارچه نشدند. عسکری تمام توانش را برای وحدت قشقایی‌ها به کار گرفت و همین مسئله سبب شد تا او از سایر مناطق، طوایف و اقشار مختلف مردم غافل شود و فعالیت چندانی در ان مناطق نداشته باشد.
او بعد از یک سکوت چندین ماهه، صبح امروز ( دوشنبه 9 فروردین ماه 1400) در فرمانداری گچساران، این بار بدون حضور علی فولادی‌وندا و احمد خورشیدی آزاد که برنامه ریخته بودند تا قشقایی‌ها را دور عسکری جمع کنند و  از ریختن رأی قشقایی‌ها به سبد غلامرضا تاجگردون جلوگیری کنند، در میانه راه هومان عسکری را همراهی نکردند.

  

عسکری به تنهایی و با حضور تعدادی جوان در فرمانداری گچساران حاضر شد.
بنا بر اطلاعات شنیده، علی فولادی‌وندا که سابقه حضور در عرصه انتخابات مجلس را به عنوان کاندیدا دارد و با رأی 11 هزار نفری از غلامرضا تاجگردون شکست خورد، عزمش را برای حضور در انتخابات میاندوره گچساران و باشت جزم کرده است. هیچ منبع رسمی تاکنون در این باره صحبتی نداشته و صرفاً بر اساس شنیده‌ها بیان شد.
به نظر می‌رسد که بزرگان قشقایی در ماراتن پایانی انتخابات 1400 قصد حمایت 100 درصدی از هومان عسکری را نداشته باشند. هومان، شاید، رو دست به برخی از تحرکات سیاسی پشت پرده زده باشد. او جوان و فن و فوت‌های سیاست را فرا می‌گیرد.
در صورت ورود علی فولادی وندا به انتخابات میاندوره گچساران و باشت کار برای هومان عسکری سخت می‌شود و او شاید برای همیشه از فضای سیاسی گچساران و باشت حذف شود و فقط نامی از او به یادگار بماند. «عسکری دارای مدرک دکتری حقوق است و برای دومین بار داوطلب شرکت در انتخابات مجلس می‌شود و عملاً رهبری بخشی از مخالفان تاجگردون را بر عهده داشت که حالا برخی از آنان به حسینی پیوسته‌اند که باید دید واکنش آن‌ها به این اتفاق چه خواهد.»
زهره فولادی‌وندا که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 98، ثبت نام کرد، او به تهران کوچ کرد و در حوزه انتخابیه تهران قصد کاندیداتوری دارد. زهره بانوی سیاستمداری که طلوع خوبی در عرصه سیاسی داشت و سرنوشت او در غروب سیاسی‌اش فعلاً نامعلوم است.
نهایتاً به نظر می‌رسد که تحرکات و فعالیت‌های سیاسی قشقایی‌ها در انتخابات میاندوره گچساران و باشت 1400 گره بخورد و معلوم نیست که کاندیدای واحد قشقایی‌ها هومان عسکری خواهد بود یا علی فولادی‌وندا؟!

 هومان عسکری نامزد انتخابات میاندوره گچساران و باشت بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دور گذشته اگر می‌گفتم با حصول
شرایطی ۵۰ درصد، ولی این دوره با قاطعیت میگویم شانس برای پیروزی‌ام در انتخابات بدون شک بالای ۵۰ درصداست.
وی افزود: لیدرهای من مشخص است، آرای من پراکنده نشده و بیشتر هم شده، در هر عرصه‌ای ریزش هست رویش هم هست.
عسکری گفت: در صورت رد صلاحیت بدون شک از قانون تبعیت خواهم کرد.
وی افزود: برادران ترک زبان حامی و همراه من هستند، در انتخابات با سایر کاندیدها رقابت خواهیم کرد و بعد از انتخابات هم رفیق هم خواهیم بود.
عسکری در پاسخ به اینکه چرا برای نمایندگی مجلس کاندیدا شدند گفت: هدفم از نمایندگی مجلس این است که به مردم خدمت کنم و حلال مشکلات و مسائل جوانان باشم.
وی توجه به جوانان را نیاز امروز دانست و گفت: باید فرصتی برای جوانان باشد که بتوانند استعدادهای نهفته خود یا استعدادهایی که در ورطه نقد و آزمایش قرار می‌گیرد را نشان دهند لذا این فرصتی که برای جوانان فراهم شده از جهت ندای رهبری است که فرمودند جوانان به میدان بیایند. من هم سعی کردم به عنوان جوان در میدان باشم و نتیجه نهایی را به خداوند می‌سپارم.
عسکری با دعوت از آحاد مردم برای حضور در انتخابات، بر اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاکیید کرد و افزود: همه دشمنان ما منتظر این هستند که میزان مشارکت مردم را در انتخابات را ببینند، بنابراین هر کاندیدی برای افزایش مشارکت تلاش خود می‌کند.


کد مطلب: 432500

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432500/2/هومان-میانه-راه-تنها-آمد-رو-دستی-عسکری-زد-کاندیدای-واحد-قشقایی-ها-یا-فولادی-وندا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1