کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اول رئیس جمهور در نشست با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

جهانگیری: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کافی دارد، همت مدیران محرومیت را از چهره استان بر می‌دارد / اگر این دو نفر توافق کردند ما حتماً تسهیلات شهر سی‌سخت را بیشتر خواهیم کرد / عده‌ای عادت کرده‌اند، همه چیز را تیره و تار نشان دهند

2 فروردين 1400 ساعت 13:19

معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرداخت تسهیلات به مردم سی سخت گفت: تا الان 500 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم. برای هر شهری 185 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض گذاشته ایم. برای هر روستایی 165 میلیون تومان. مردم امروز می گفتند که این تسهیلات کم است. آقای تابش به عنوان رئیس بنیاد مسکن، مسئول این کار هستند و آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسئول این دولت هستند. اگر این دو نفر توافق کردند ما حتماً تسهیلات را بیشتر خواهیم کرد.


نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 2 فروردین ماه 1400) اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شهر زلزله زده سی سخت سفر و ضمن دیدار با مردم این شهر، در نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شرکت کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تبریک سال نو به مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تقارن عید باستانی با اعیاد شعبانیه را به فال نیک می گیریم، امیدوارم امسال، سال گشایش ها باشد، مردم سال سختی را پشت سر گذاشت. فشارهای زیادی را در سال 99 تحمل کردند.
وی افزود: الان مسئولان و خدمتگذاران باید تلاش کنند که این سختی ها کاهش پیدا کند. 100 هزار واحد مسکونی و 10 هکتار زمین کشاورزی و صنعتی تحت تاثیر قرار گرفت و زلزله بخشی از کشور از جمله کرمانشاه را گرفتار کرد.
جهانگیری گفت: کرونا هم جهان و کشور ما را تحت تاثیر قرار دارد و تحریم ها همچنین و همه اینها معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد.

جهانگیری اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا زیبا و از دنا به عنوان سمبل استواری نام می برند و حتما مردم سی سخت از این مشکل عبور خواهند کرد.
در کنار همه این مشکلات، 29 بهمن زلزله سی سخت مشکلات مردم این شهر را مضاعف کرد. خدا را شکر تلفات جانی نداشتیم.
در سال های اخیر در بحران طبیعی و اجتماعی با یک مسئله روبرو شدیم که ملت ایران پای نظام و کار کشور و همنوعان خود می ایستند. در زلزله کرمانشاه مهمترین دغدغه ما این بود که مردم به طرف سرپل ذهاب نیایند، اینقدر کمک های امدادی و گروه های جهادی و مردمی به این سمت می آمد.
سیل های گذشته خسارت های زیادی به کشور وارد کرد که همبستگی اجتماعی در سیل خوزستان، لرستان و مازندران شکل گرفت.
جهانگیری اظهار کرد: درجه همبستگی و هم نوع دوستی مردم ایران مثال زدنی است، افرادی که توان مالی هم نداشتند با حضور فیزیکی شان به کمک مردم آسیب دیده می شتافتند. این سرمایه سرمایه عظیم مردمی است.
وی افزود: هنر دولت این است که بحران را مدیریت کند و عوارض بحران ها را کمتر کند.

   

معاون اول رئیس جمهور گفت: زلزله سی سخت، حادثه تلخی بود، آمار خانه های آسیب دیده نسبت به حوادث دیگر خیلی خیلی کمتر بود.
وی گفت: در زلزله کرمانشاه ما فقط 50 هزار واحد احداثی داشتیم. کشوری هستیم که بحران را دیده ایم و سریع ساخته ایم برخی از کشورهای دنیا هنوز درگیر بحران های چندین سال قبل خودشان هستند. مدیریت بحران ما هماهنگ است. در بحران ها وظایف دستگاه ها  مشخص است.
جهانگیری افزود: سازمان بحران شکل گرفته و قانون خوبی برای آن مصوب شده است. آقای نجار می داند در لحظه حادثه چه کاری باید انجام بدهد. مسئولان ما در حوادث سربلند بیرون می آید. در سی سخت هم اینگونه بود.
جهانگیری گفت: در مرحله اسکان موقت کارهای خوبی صورت گرفت. هنگام بحران ها، دوستان احساسی می شود و قول های را می دهند، لذا باید تمام وعده ها و کارها در یک قالب هماهنگ بیاید. باید یک روشی انتخاب شود که به مدیریت مان آسیب وارد نشود.
وی بیان کرد: تا الان 500 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم. برای هر شهری 185 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض گذاشته ایم. برای هر روستایی 165 میلیون تومان. مردم امروز می گفتند که این تسهیلات کم است. آقای تابش به عنوان رئیس بنیاد مسکن، مسئول این کار هستند و آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسئول این دولت هستند.  اگر این دو نفر توافق کردند ما حتماً تسهیلات را بیشتر خواهیم کرد.
جهانگیری اظهار کرد: آقای رئیس جمهور در جلسه گفتند که تا تیرماه بازسازی و تعمیر منازل سی سخت تمام می شود. من می گویم با توجه به توانی که داریم، مردم زمستان سختی نخواهند داشت و سرپناه مطمئن می سازیم.
جهانگیری تاکید کرد: تمام تلاش مان را می کنیم که مدارس خسارت دیده شهرستان را تا شروع سال تحصیلی جدید تعمیر و بازسازی کنیم.

جهانگیری گفت: شهر سی سخت را می توان را یکی از بهترین کانون های گردشگری کرد. سی سخت بعد از زلزله بازسازی شده باید از سی سخت قبل از زلزله بهتر و مقاوم تر باشد. جاده ها باید درست شود. سی سخت با همت مدیران این استان ساخته می شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای استاندار، از استانداران با انگیزه، در صحنه ، مردم دار، آدم اهل فکر و با برنامه است. من از همه کسانی که در شهر زلزله زده سی سخت تلاش کردند، صمیمانه تشکر می کنم. مردم کهگیلویه و بویراحمد سادات بزرگواری دارد و انسجام خیلی خوبی در استان است. همه برای برون رفت استان از این وضعیت کمک می کنند. از آقای تابش صمیمانه تشکر می کنم.
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: حقوق کارکنان باید در اولویت قرار بگیرد و ما گفتیم حقوق کارکنان قبل از عید پرداخت شود اما زلزله از حقوق کارکنان اولویت بیشتری دارد.

  

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: عده‌ای در این کشور عادت کرد‌ه‌اند که همه چیز را تیره و تار نشان ‌دهند. هنگام بحران‌ها برخی به دلایل نامعلوم حرف‌ها و بد و بیراه‌های را به دولت می‌زنند. و می‌خواهند دولت را ضعیف نشان دهند.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کافی برای توسعه دارد و همت مدیران می‌تواند، محرومیت را از چهره این استان بر دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی به لحاظ آب و گیاهان دارویی دارد. و خدا را خوش نمی‌آید که پیشرفت در این استان شکل نگیرد.


کد مطلب: 432310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432310/2/جهانگیری-استان-کهگیلویه-بویراحمد-ظرفیت-کافی-همت-مدیران-محرومیت-چهره-می-دارد-اگر-این-دو-نفر-توافق-کردند-حتما-تسهیلات-شهر-سی-سخت-بیشتر-خواهیم-عده-ای-عادت-کرده-اند-همه-چیز-تیره-تار-نشان-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1