کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد شکست / اگر صالحی نبود؟

1 فروردين 1400 ساعت 1:12

آنگونه که در هفته گذشته، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وعده داده بود، مرغ زنده تولید استان با قیمت ۱۴ هزار ۴۰۰ تومان تحویل کشتارگاه‌ها داده شد تا با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل مردم شود.


آنگونه که در هفته گذشته، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وعده داده بود، مرغ زنده تولید استان با قیمت ۱۴ هزار ۴۰۰ تومان تحویل کشتارگاه‌ها داده شد تا با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل مردم شود.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز مسئولان مرتبط با حوزه مرغ به بازار رفتند تا ببینند آیا مرغ یک‌پای کهگیلویه و بویراحمد، از قیمت نجومی‌اش کوتاه آمده است یا همچنان دست نیافتنی است.
جهاد کشاورزی محور این عملیات جهادگونه بود و تعزیرات حکومتی هم در صف مقدم، همه عوامل را به خط کردند تا قیمت مرغ بشکند.
مولایی، معاون دادستان مرکز استان هم حضور داشت و سالار حسین‌پور، مدیرکل صنعت و معدن هم با تماس‌های دیگر مسئولان خودش را به عنوان آخرین مدیر رساند اما به عنوان اولین نفر جلوی دوربین صدا و سیما قرار گرفت و مصاحبه داد.
در چند شب گذشته چندین محموله مرغ زنده در محورهای مواصلاتی توقیف شد و نظارت‌های مستمر جهاد کشاورزی بر جوجه‌ریزی و فروش مرغ زنده در مرغداری‌ها موجب شد تا مرغ تولیدی این استان با قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل کشتارگاه‌ها داده شود.
دلالان حوزه مرغ که بخش زیادی از آنها، عوامل خود کشتارگاه‌ها هستند تا توانستند مخالفت و مقاومت و موش‌دوانی کردند اما امروز یک وعده ارزشمند مدیران ارشد این استان محقق شد و قیمت هر کیلوگرم مرغ با کاهشی قابل توجه به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

  

 نکته قابل توجه این است که بخشی از زنجیره تولید تا مصرف به عهده جهاد کشاورزی است و بخشی از آن نیز به عهده اداره‌کل صمت است و عوامل میانی و ناظر از جمله تعزیرات و دامپزشکی نیز نقش مهمی دارند و هر کدام لنگ بزند همه زحمات بر باد می‌روند.
 تحویل مرغ زنده تا کشتارگاه به عهده جهاد کشاورزی است و از کشتارگاه تا سفره مردم به عهده صنعت، معدن و تجارت است.
اکنون بیش از هر زمانی نیاز هست که ناظران اداره‌کل صمت و شخص مدیرکل، حضور میدانی و فعال داشته باشند تا این همه زحمت مسئولان بر باد نرود و نه در قیمت تخلف شود و نه هم مرغ ارزان این استان به دیگر استان‌ها حمل شود.
روح‌الله باقری، معاون بازرسی صمت این روزها فعال‌تر از همیشه است تا در کنار تعزیرات و جهاد کشاورزی بتواند سهمی در کاهش قیمت مرغ داشته باشد.
واقعیت آن است که در این شرایط سازمان تعزیرات و شخص براتعلی صالحی، بیش از هر متولی دیگری در بازار حضور دارد و بار سنگین و تق و لق بازار در کهگیلویه و بویراحمد را به دوش می‌کشد.


کد مطلب: 432268

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432268/2/قیمت-مرغ-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-شکست-اگر-صالحی-نبود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1