کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا تشریح شد

هدایت امیری کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج شد / امیری: با رأی مردم نباید معامله کرد / اهل مماشات نیستم / اشراف کامل بر ساختار شهرداری و شورا دارم

26 اسفند 1399 ساعت 13:52

از دیدگاه من نباید با رأی مردم معامله کرد، بنده برای احقاق حقوق مردم اهل مماشات نیستم. انتخاب شهردار قبل از انتخابات را می‌توان یکی از چالش‌های اصلی مدریت شهری قلمداد کرد. مردم به جای تمرکز بر روی گزینه‌های پیشنهادی که از سوی نامزدهای مختلف مطرح می‌شود می‌بایست به برنامه‌های نامزد مورد نظر خود تمرکز کنند


امروز ( سه شنبه 26 اسفند ماه 99 ) هدایت الله امیری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی برای تکمیل فرایند ثبت نام خود در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج، وارد فرمانداری بویراحمد شد.
به گزارش کبنا، به همین بهانه گفت و گوی صمیمانه‌ای با این عضو پیشین شورای شهر یاسوج در فرمانداری بویراحمد داشته‌ایم که خلاصه آن به شرح زیر می‌باشد؛
سلام اقای امیری. حضور شما برای ثبت نام در انتخابات موضوع دور از انتظاری نبود. شما به عنوان کسی چندین بار موفق به کسب رأی اعتماد مردم شده‌اید دلیل حضور مجدد خود در انتخابات را چه می دانید؟
هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، بله با توجه به اشراف کامل بر ساختار شهرداری و شورا به واسطه‌ی سه دوره حضور در شورای اسلامی شهر یاسوج احساس کردم می‌توانم مثر ثمر واقع شوم.
 شرایط اقتصادی جامعه مقداری با دوره‌های قبل متفاوت است، از دیدگاه شما انتخابات شورای شهر می‌تواند راهگشای مسائل جاری زندگی مردم باشد؟
بله صد در صد. قطعاً بر هیچ کس پوشیده نیست که کار روزمره و زندگی شهری و روستایی مردم متوقف این اتفاق خواهد بود و بسیار بجاس که مردم بدانند هر نامزد را که انتخاب کنند مسئولیت‌هایی سنگینی در قبال این انتخاب بر دوش آن‌ها است.
با توجه به سابقه طولانی که در شوا های قبل داشته‌اید چه کس یا کسانی را شایسته حضور در شورا می دانید؟
یک عضو شورای شهر می‌بایست در وحله اول به شرح وظایف خود به صورت کامل آگاه باشد چرا که در غیر این صورت موجب تضییع حقوق مردم خواهد شد و مهمتر از همه دارای تفکر انتقادی باشد
 تفکر انتقادی؟
منظور از تفکر انتقادی یعنی توانایی تحلیل چالش‌ها و همه مسائلی که به حقوق مردم مرتبط است، مسائل و برنامه‌ها از یک سو و چینش ابزارهای در دسترس و راه حل‌های ممکن برای حل مشکلات جامعه است.
 همان طور که قطعاً واقف هستید شهر یاسوج در حال حاضر متحمل مشکلات عدیده‌ای از مسائل مرتبط با مدریت شهری گرفته تا مدریت پسماند، ترافیک، سیاست‌های مرتبط با سیما و منظر شهری و ... آیا راهکاری برای برون رفت از این مشکلات دارید؟ و آیا یک فرد یا تفکر خاص می‌تواند راهکارهای برون رفت از این مشکلات را به تنهایی داشته باشد؟
از دیدگاه من هیچ گاه یک شخص نمی‌تواند حلال مسائل مختلف یک شهر باشد. مدریت شهر به صورت یک شبکه چند رشته‌ای می‌باشد همان گونه که یک فرد متخصص و متعهد نیز هرگز در غیاب و عدم همراهی سایر اعضا نمی‌تواند اثر بخش باشد. از دیدگاه من یک شورای هم رأی متوسط از یک شورای متخصص متفرق خیلی بهتر است.
از دیدگاه شما قدرت چانه زنی عضو شورای شهر تا چه حد می‌تواند در پیشبرد اهداف شورا مؤثر باشد؟
منتخب مردم برای دفاع از حقوق مردم باید خطر پذیر باشد و در کنار این خطر پذیری می‌بایست قدرت چانه زنی بالایی داشته باشد البته بسیاری چانه زنی در یک مدریت سیستمی را رد می‌کنند ولی چیزی که مسلم است همه می دانیم در بسیاری امورات ضوابط زیاد کارایی نخواد داشت هر چند آگاهی از مهارت‌های مباحثه و ارتباط میان فردی و اجتماعی از ضروریات یک عضو شو را است.
برخی از نامزدهای شورای اسلامی برای کسب نظر مردم قبل از انتخابات به انتخاب شهردار در جلسات خصوصی رو آورده‌اند. تا چه حد این موضوع را مفید یا مضر می دانید؟
از دیدگاه من نباید با رأی مردم معامله کرد، بنده برای احقاق حقوق مردم اهل مماشات نیستم. انتخاب شهردار قبل از انتخابات را می‌توان یکی از چالش‌های اصلی مدریت شهری قلمداد کرد. مردم به جای تمرکز بر روی گزینه‌های پیشنهادی که از سوی نامزدهای مختلف مطرح می‌شود می‌بایست به برنامه‌های نامزد مورد نظر خود تمرکز کنند
ممنون از وقتی بابت وقتی که در اختیار رسانه کبنا نیوز قرار دادید.


کد مطلب: 432087

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/432087/2/هدایت-امیری-کاندیدای-ششمین-دوره-انتخابات-شورای-شهر-یاسوج-رأی-مردم-نباید-معامله-اهل-مماشات-نیستم-اشراف-کامل-ساختار-شهرداری-شورا-دارم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1